3 Mart 2013 Pazar

PIZZA TARIFI- 2

PİZZA
PİZZA
PİZZA
Pazar akşamı menümüzde bu nefis pizza vardı... Oğlumun yüzündeki haz ve mutluluğu görmeliydiniz. Hamur harika, tavsiyemdir...Akşama ne yemek yapsam diye düşünmeyin , çoook pratik :)

PİZZA TARİFİ

Malzemeler:
Hamuru:
  • 1 su bardağı ılıktan sıcak su
  • 1 tatlı kaşığı instant maya
  • 3 kesme şeker
  • 1 küçük çay bardağı zeytinyağı
  • 1 silme tatlı kaşığı tuz
  • yeterince un (az az ekleyin, hamur toparlanıp elinize yapışmadığı anda eklemeyi kesin)
Sosu:
  • 1 yemek kaşığı salça
  • 1 çay bardağı domates püresi
  • 2-3 diş sarımsak
  • tuz, karabiber, pul biber,
  • 2 kaşık zeytinyağı
Üzeri için:
  • kekik,sucuk, sosis, yeşil biber, kaşar peyniri (mümkünse organik ya da güvenilir gıda tercih edin )
PİZZA
PİZZA  nın yapılışı:
  1. Ilık sıda mayayı ve şekeri karıştırıp kabarana kadar beş on dakika bekletelim
  2. Sos malzemelerini bir tavaya koyup on dakika kısık ateşte pişirelim bekletelim
  3. Kabaran mayanın üzerine yağ, tuz, ve yavaş yavaş unu ekleyip yumuşacık bir hamur yoğuralım
  4. Hamurun ağzını kapatıp, ya sararak ya radyatör üzerinde filan bir iki saat bekletelim, hacminin iki katına çıksın
  5. Mayalanan hamuru ikiye bölelim
  6. Üzerini hafif unlayıp merdaneyle yuvarlak açalım
  7. Üzerine sosun yarısını sürelim ve kekik serpelim
  8. dilediğimiz malzemeyle pizzamızı oluşturalım
  9. 200 derecelik fırında altı pişip üzeri kızarana kadar pişirelim ve sıcak servis yapalım

Afiyet olsun




9 yorum:

Unknown dedi ki...

Canım benim oğullarımda bayılır pizzaya ellerine sağlık sevgiler.

Nursevin SÖNMEZ dedi ki...

Bende mini piza yaptım oğluma:) ellerinize sağlık.. hafta sonları Pizza zamanıı.

birincisin dedi ki...

Benimde çocuklarım pizzaya bayılır,ellerine sağlık.Sevgiler:)

Unknown dedi ki...

Eline sağlık pizza nefis olmuş:)

tatlı sefam dedi ki...

ellıne sağlık hamurude ıncecık olmus bende oğluuma yapayım

Disalce dedi ki...

ıımmh..sabah sabah harika geldi bu fotoğraf..ellerine sağlıkk....bannerinede bayıldım...tam biz kadınları anlatıyor:)))

mutfakpenceresi.com dedi ki...

Pizzayı kim sevmezki, ellerinize sağlık, bir dilim kaptım gidiyorum.Hayırlı haftalar.

SihirliParmaklarr(Emel) dedi ki...

bizde çok severiz pizzayı sanırım sevmeyen yoktur :) ellerine sağlık nefis olmuş . . .

Unknown dedi ki...

vavvv aynı dışardakiler gibi olmuş ben ince hamuru çok seviyorum ama evde yaptığımda epey bir kabarıyor...seninki süper olmuş aslında benim ölçümde böyle ama evimm çok sıcak sanırım ondan....bu hafta sonu kızıma sözüm var yapıcam.sevgiler

Related Posts with Thumbnails