22 Mart 2013 Cuma

FOCACCİA (İtalyan yassı ekmeği) TARİFİ


Yine çok güzel bir ekmek tarifim var bugün sizlere.. Bizim ev halkı çok beğendi..Hatta eşimin önünden zor uzaklaştırdık çünkü kendini durduramıyordu :) İlk kez yapmış olmama rağmen müthiş güzel bir lezzetteydi. Tarifi hemen hemen tam uyguladım ama un miktarı bu kez az geldi benim epeyce daha ilave etmem gerekti.
Bu cümleden yola çıkarak sizlere de söylemek istiyorum ki bir tarifte un miktarı eğer gramaj verilmiyorsa (ki bazen o bile yeterli değildir ; hep söylüyorum yumurtanın büyük-küçük olması bile miktarı değiştirir)  çoğunlukla birebir tutmaz. O yüzden çoğunlukla sizlere tam un miktarından ziyade hamur kıvamını anlatmaya çalışıyorum ki elinizle hissedin .. Eğer mutfakta başarılı olmak istiyorsanız öncelikle kek , ekmek hamuru , kurabiye gibi hamurları gramla değil, kıvamla anlamayı, gözünüzle tamam demeyi öğrenmelisiniz. (biraz ukalaca oldu kusura bakmayın, sözüm mutfak deneyimi yeni olanlara yönelik)
Bu hamurun kıvamı çok güzel ama püf noktası, tüm ekmek hamurlarında olduğu gibi çok iyi yoğurulması...
İlk kez denedim ama görünen o ki son kez olmayacak :) Üzerine sürülen zeytinyağı ve deniz tuzu müthiş lezzetlendiriyor ekmeği. Dilersek üzerine sarımsak, kekik, kuru domates, soğan halkaları, taze adaçayı, zeytin dilimleri, rende parmesan da sürebilirmişiz...Bu demektir ki denemelerimiz çeşitlenecek :)

FOCACCİA (İtalyan yassı ekmeği) TARİFİ

Malzemeler:

  • 4 bardak beyaz un (200 ml lik bardakla)
  • 1 paket instant kuru maya
  • ¾ tatlı kaşığı tuz
  • 1 bardak oda sıcaklığında su
  • 3 yemek kaşığı oda sıcaklığında süt
  • 4 yemek kaşığı sızma zeytinyağı

Üzerine sürmek için:

  • 1 yemek kaşığı sızma zeytinyağı
  • 1 tatlı kaşığı kuru fesleğen
  • 1 tutam deniz tuzu

FOCACCİA (İtalyan yassı ekmeği) nın yapılışı:

  1. Unu, tuzu ve kuru mayayı geniş bir kapta karıştıralım. 
  2. Oda sıcaklığındaki suyu, sütü ve zeytinyağını ilave ederek hamurumuzu en az 10 dakika yoğuralım.Hamururnuz oldukça yumuşak olacak ve şekil vermesi kolay olacaktır. (Hamur mixeri varsa 4-5 dakika yeterlidir)
  3. Hamuru ağzı kapalı bir kaba alıp 1-2 saat bekletelim. Bu sürede hacmi yaklaşık 2 katına çıkmalıdır. (Çay bardağı testini yapmayı unutmayın)
  4. Hamuru iyice unlanmış bir tepsi üzerine alıp elimizi gerektikçe unlayarak 1 cm kalınlığında yuvarlak veya oval şekilde yayalım. 
  5. 30 dakika kabarması için ılık bir yerde bekletelim.
  6. Parmaklarımızla ekmek üzerinde derince çukurlar oluşturalım ve üzerinde 1 çorba kaşığı zeytinyağını gezdirelim. 
  7. Kurutulmuş fesleğen ve deniz tuzu ile süsleyelim.
  8. Önceden 200 derecede  ısıtılmış fırında  üstü iyice kızarana kadar pişirelim. 

Afiyet olsun

Kaynak: 40 fırın ekmek

15 yorum:

vişnap dedi ki...

Eline sağlık canımmm bende yapmak istiyorum kurutulmuş domatesli soğanlı filan da peki hamurunu makinede mayalasam olur mu acaba .Çok güzel olmuş puf puf ekmeğin.afiyetler olsun .

belgin kıral dedi ki...

teşekkür ederim canım, bayıla bayıla yedik valla :) Ekmek makinasında da olur tabii ki; hazneye ilk olarak sütü, suyu ve zeytinyağını koy;unu bir kaşıkla serperek sıvıları örtecek şekilde ilave et; tuzu unun hemen üstüne haznenin bir köşesine yerleştir. Unun ortasında küçük bir çukur açıp içine mayayı serpiştir.Sonra hazneyi yerine yerleştirip hamur programında çalıştır..umarım beğenirsin ..sevgilerimle:)

vişnap dedi ki...

Canımmm bak bu harika oldu bunu mutlaka yapacağımmm .Ben hamur yoğurmasını pek sevmiyorum da laf aramızda unlar ellerime yapışıyor filan ya zor geliyordu hep bana :))Çok teşekkürler cevabın için:)

belgin kıral dedi ki...

rica ederim, ne demek; sen sor bildiğim bir şeyse mutlaka yanıtlarım..makina kolay tabii, yoğurmak zor.. ben de mikser kulllanıyorum :)Çok sevindim hadi yap..

Asyadan Esintiler dedi ki...

ooo çok güzel görünüyor.ellerinize sağlık.sevgiler

Unknown dedi ki...

Canım sabah kahvaltıda olsa ne güzel olurdu bu nefis ekmek ellerine sağlık
sevgiler...

LaceToys dedi ki...

Ellerinize sağlık Belginciğim.. Tadını merak ettiğim ama henüz denemedim. Afiyetler olsun...

mutfagabuyrun dedi ki...

offf.olsada şimdi çayla ne güzel olurdu canım.harika görünüyor.ellerine sağlık.sevgiler.

tatlı sefam dedi ki...

elıne sağlık mıs gıbı ekmek kokusunu severım

Unknown dedi ki...

Eline sağlık nefis olmuş diyetteyim kepekli unla yapsam olur galiba:) tarifi aldım:)sevgiler

ikicocukluanneyim dedi ki...

merhaba ekmek çeşitlerini çok seviyorum ellerinize sağlık harika görünüyor...

Unknown dedi ki...

Şahane görünüyor, olsada yesek.. İyisimi yarın yapayım bu tarifi ve afiyetle tadalım:))

belgin kıral dedi ki...

yapın ve afiyetle, benim için de bir dilim yiyin, sevgiyle :)

Nilgün dedi ki...

Bu ara ekmek yapımına taktım. Hep değişik ekmekler yapmak istiyorum Sizinkide nefis görünüyor. Ellerinize sağlık..

kalpkurabiye dedi ki...

tadını biliyorum bu ekmeğin kesinlikle nefis oluyor:)
ellerinize sağlık:)
sevgiler..

Related Posts with Thumbnails