15 Mart 2013 Cuma

YUMURTALI-ISPANAKLI PİDE

YUMURTALI-ISPANAKLI PİDE
YUMURTALI-ISPANAKLI PİDE

 Kapalı pide yaptığımda bu hamuru çok seviyorum. Az malzeme, pratik bir tarif, tam benlik..Öyle çok karışık uzun süreçli tarifleri yapmayı fazla sevmiyorum doğrusu. Yapmıyor muyum ? Hayır yapıyorum tabii de sık değil. Pazar günlerinin favori yiyeceği diyebilirim. (Bu arada belirtmeliyim, tarif arşivden) Nasıl yaptım derseniz devamını okuyabilirsiniz....

YUMURTALI-ISPANAKLI PİDE

Hamuru:
  • 1,5 su bardağı ılıktan biraz daha sıcak süt
  • 1 su bardağı sıvıyağ(fındık yağı kullanıyorum)
  • 1 paket yaş maya
  • 1 yemek kaşığı şeker
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 4-5 su bardağı un
İç harcı için:
  • Buraya tıklayalaım ve ıspanaklı harcımızı hazırlayalım
YUMURTALI-ISPANAKLI PİDE nin yapılışı:
  1. Ispanaklı pide hamuru için süt ile şekeri yoğurma kabımıza alalım
  2. Mayayı ekleyip eriyene kadar karıştıralım
  3. Yağını ilave edelim.
  4. Un ve tuzunu yavaş yavaş ekleyerek oldukça yumuşak ama şekillendirilebilecek kıvamda bir hamur yoğuralım.
  5. Sıcak bir yerde ve üzerini kapatarak mayalanmaya bırakalım.(çay bardağına biraz su koyup içine minik bir parça hamur atalım, suyun üerine çıktığında hamurumuz mayalanmıştır)
  6. Hacminin iki misli olunca hafif unlanmış zemine büyükçe bir parça hamur alıp parmaklarımızla bastırarak açalım ve iç harcını yerleştirelim
  7. Kenarlarını birleştirerek kapatalım ve yağlı kağıt serdiğimiz tepsimize yerleştirelim
  8. Tepsi mayasının gelmesi için bir on on beş dakika daha bekletelim 
  9. Yumurtasını sürüp 200 derecede kızarana kadar pişirelim

Afiyet olsun


10 yorum:

Canan Demirbağ dedi ki...

Pideler harika gözüküyor,ellerinize sağlık.

keyiflisofram dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK NEFİS GÖRÜNÜYORLAR..

mutfagabuyrun dedi ki...

ev yapımıda harika olmuş canım.ellerine sağlık.sevgiler.

Nilgün dedi ki...

Bunlar ne güzel ve iştah açıcı olmuş. Emeklerinize sağlık..

susamcorekotuFeriha dedi ki...

kabul ediyorum çok gecikmeli geldim ama ablanı hoş göreceğini ümid ediyorum
sayfanda her zamanki gibi gözüm gönlüm açıldı,emeklerine sağlık
selamlar sevgiler

Unknown dedi ki...

Eline sağlık canımm süper görünüyorr :)

Alyaminahome dedi ki...

ellerinize sağlık nefis görünüyor.Sevgiler

Gurme Şirine dedi ki...

ellerine sağlık canım....
pideyi çok severim....

Adsız dedi ki...

Tarifinizi bugün denedim çok güzel oldu bayıldık aynı pastanedeki kır pideleri gibi.İçini farklı yaptık.Ve üzerine daha çok kızarsın diye yumurtasına karbonat ekledim yaklaşık 1 çay kaşığı ve 1 tatlı kaşığı arası

belgin kıral dedi ki...

Afiyet olsun, beğenmenize çok sevindim :)

Related Posts with Thumbnails