8 Mart 2013 Cuma

HAŞHAŞLI TUZLU KIYIR KURABİYE

HAŞHAŞLI TUZLU KIYIR KURABİYE
HAŞHAŞLI TUZLU KIYIR KURABİYE 
HAŞHAŞLI TUZLU KIYIR KURABİYE
HAŞHAŞLI TUZLU KIYIR KURABİYE
Tüm dünya kadınlarının gününü kutluyorum :)  Bugünden daha anlamlı kutlanıp,yapılan icraatların  bizleri mutlu edeceği günlerin gelmesini de gönülden diliyorum :)
Ağızda dağılan, harika bir lezzet istiyorsunuz, hem de kolayca yapılsın, riskli olmasın istiyorsunuz ...işte bu kurabiye tam size göre...Hiç başka tarife bakmayın. Bunu gönül rahatlığıyla uygulayın, tadı süper..
Buyrun tarife geçelim :

HAŞHAŞLI TUZLU KIYIR KURABİYE 

Malzemeler
  • 125 gr oda sıcaklığında tereyağı 
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 1 tatlı kaşığı mahlep
  • 1 yemek kaşığı mavi haşhaş
  • 1/4 çay bardağı sirke (yarım çay bardağı koymuştum, bana fazla geldi)
  • 1.5 yemek kaşığı toz şeker
  • 1 tatlı kaşığı çörek otu
  • 1 silme tatlı kaşığı tuz
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 yumurta(beyazı içine sarısı dışına) 
  • Aldığı kadar un

HAŞHAŞLI TUZLU KIYIR KURABİYE  nin yapılışı

  1. Yumurta sarısı ve un hariç tüm diğer malzemeleri  karıştırma kabında kaşıkla karıştıralım.
  2. Unumuzu da yavaş yavaş ekleyerek kulak memesi kıvamında bir hamur yoğuralım.
  3. Dilediğimiz gibi şekillendirelim.
  4. Üzerlerine önce yumurta sarısını sürelim sonra bıçakla verev çizgiler yapalım 
  5. 180 derecede üzerleri kızarana kadar pişirelim..

Afiyet olsun

15 yorum:

tatlı sefam dedi ki...

elıne sağlık sızınde kadınlar gununuz kutlu olsun

seldanın mutfak defteri dedi ki...

Ellerine sağlık canım. Çok lezzetli görünüyorlar...Sevgilerimle,

Nursevin SÖNMEZ dedi ki...

Ellerinize sağlık. Gerçekden tam benlik..

vişnap dedi ki...

sefertasım senin de günün kutlu olsun canımm .Ahh gelirken bana bunlardan getireydin şimdi çayımla kıyır kıyır yerdim.Canımm ellerine sağlık afiyetler olsun sevgiler:)

Unknown dedi ki...

Eline sağlık canım nefis görünüyor:))

Unknown dedi ki...

Canım günaydın sirke eklenince kıyır kıyır oluyor kurabiyeler ellerine sağlık nefis olmuş sevgiler...

Bak Bu Harika dedi ki...

nefis görünüyor. Bayıldım.

mutfagabuyrun dedi ki...

kıyır kıyır nefis olmuş canım.ellerine sağlık.sevgiler.

Adsız dedi ki...

Elinize sağlık,haşhaşlı olması ilginç geldi bana ,görüntüsü çok güzel ...sevgiler

Nilgün dedi ki...

Hakikaten kıyır kıyır duruyorlar. Ellerine sağlık, iyi hafta sonları..

pınar doğan dedi ki...

Ellerinize sağlık çok güzel

Unknown dedi ki...

tarifinizi denedim ve nefis oldu ellerinize sağlık herkes hazır zannetti.. :)

belgin kıral dedi ki...

Afiyet olsun, beğenmenize ve bir o kadar da üşenmeyip yorum bırakmanıza çok sevindim ...Teşekkür ederim, çok sevgilerimle :)

Unknown dedi ki...

Dün denedim, bir tepsi hemen bitiverdi.. yolculukta yensin diye yapmıştım ama yola kalmadı diyebilirim.Tavsiye ederim

Unknown dedi ki...

Şu an ikinci kez deniyorum.. cok lezzetli çünkü;))

Related Posts with Thumbnails