13 Mart 2013 Çarşamba

TAVUKLU SİRON (TAVUK MANTISI)

TAVUKLU SİRON (TAVUK MANTISI)
TAVUKLU SİRON (TAVUK MANTISI)TAVUKLU SİRON (TAVUK MANTISI)





Tavuğunuz ve yufkanız varsa miktarlar çok da önemli değil , bu tarifi uygulayın derim , nefis bir lezzeti var..Ama tavsiyem yanına sadece güzel bir yeşil salata ile ikram edin. Çünkü oldukça doyurucu ve tek başına bir öğün olabilecek kapasitede. Misafir sofraları için de bence çok keyifli bir ikram oluyor. Pratikliği de cabası.
Ve tabii en önemli unsur, mümkün mertebe organik tavuk kullanmaya ; bulamazsak kullanmamaya çalışalım...Gıdalara ve üreticilere karşı son derece ileri boyutlarda   GÜVENSİZLİK  yaşadığımız şu günlerde bu ne kadar kolay olur bilemiyorum tabii ki :( 
Ama tarif güzel :)

TAVUKLU SİRON (TAVUK MANTISI)

Malzemeler:
  • 4-5 adet yufka 
  • 3-4 parça tavuk kalça but
  • 1/2 kg yoğurt 
  • 2-3 diş sarımsak 
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 2 kaşık tereyağ 
  • pulbiber 
  • Salça 
  • tuz 
  • Maydonoz 
TAVUKLU SİRON (TAVUK MANTISI)

Tavuklu siron'un yapılışı: 
  1. Yufkaı tezgaha serip üzerine fırçayla çok az sıvıyağ sürelim
  2. Tek tek rulo şeklinde sarıp, 2 cm kalınlığında keselim. 
  3. Yağlanmış fırın tepsisine dizelim ve üzerine hafifçe yine yağ sürüp fırında kızartalım. 
  4. Tavukları bir tencereye koyup tuz da ekleyerek haşlayalım. 
  5. Soğuyunca iri parçalar halinde didikleyelim ve bir kenarda bekletelim.
  6. Hafif ılınınca üzerine sarımsaklı yoğurt gezdirip tavukları serpiştirelim. 
  7. Sıcak ama çalışmayan fırına tekrar yoğurdu biraz çekmesi için koyalım
  8. Tereyağında pul biberi ve salçayı  biraz kavuralım, çok az su ile biraz pişirelim
  9. Sosumuzu tavukların üzerine döküp kıyılmış maydanozla süsleyelim. 

Afiyet olsun

10 yorum:

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık tabağı öylece alabilirim:)))Sevgiler...

Nursevin SÖNMEZ dedi ki...

Bu tariflerin ne kadar değişik iismleri var. :) Muhteşem görünüyor. Tavuklu denemeMiştik. Kıymalı yapmıştım . ama hemen yemek lazım değilmi. Ben yumuşayınca sevmiyorum. Servis yaparken yoğurt dökülmeli diye düşünüyorum. Elleriniz dert görmesin.

Unknown dedi ki...

O ne kadar güzel öyle bayıldım çok nefis gözüküyor eline sağlık. Farklı bir lezzet ilk defa duydum.

kalpkurabiye dedi ki...

bu şekil sironda nefisss:)
ellerinize sağlık..
sevgiler..

Unknown dedi ki...

çok güzel gözüküyor...özellikle yufkaları kızartınca ne kadar güzel olmuşş....ellerine sağlıkk......

tatlı sefam dedi ki...

elıne sağlık artvınde otururken sıron bayanlar elde acalardı bu yufkayı ne cok yerdım ordayken ama yufkaylada deneyeceğım

keyiflisofram dedi ki...

Çok güzel bir tarif,not aldım mutlaka deniycem.Trakya mantısına da benziyor
ellerine sağlık....

vişnap dedi ki...

canım ellerine sağlık sironu çok duydum hiç yapmak ve de bir başka yerde olsun yemek nasip olmadı.ama hep çok güzel olduğunu duydum.afiyetler olsun.

Adsız dedi ki...

erzincanda buna benzer bırsey yapıyolar kendılerı acıyo tabı yufkasını sirim derler ondan esınlenılmıs sanırım ısımde yakın geldı bıraz

Adsız dedi ki...


harika bir tarif.ben yapmadım ama gittiğim bir yerde yemiştim.şiddetle tavsiye ederim herkese :)

Related Posts with Thumbnails