4 Mart 2013 Pazartesi

MANTARLI SİGARA BÖREĞİ

MANTARLI SİGARA BÖREĞİ

MANTARLI SİGARA BÖREĞİ
MANTARLI SİGARA BÖREĞİ


Sigara böreği bildiğimiz sigara böreği... Ama lezzet çok farklı, evdekiler çok beğendiler..Hatta kesinlikle mantar yemeyen , her türlü gıdanın içindeki (en sevdiği şey olan pizzanın içinde bile olsa) mantarı tek tek üşenmeden ayıklayan oğlum bu böreği götürdü resmen..Hepsi bittikten sonra içinde mantar olduğunu söyledim, bakakaldı sadece..Yiğit ve dürüst ya bizim delikanlı " farketmedim kaybolup gitmiş arada ama güzel olmuş" dedi...Mantarın yenmesi gerekiyor ve bu da tümüyle benim fikrimdi..Daha önce hiç bir yerde görmedim.. Eğer sizin de mantar yemeyen, yemek seçen çocuklarınız varsa bu yöntemi deneyebilirsiniz..

Şimdi buyurun tarimize geçelim :)

MANTARLI SİGARA BÖREĞİ

Malzemeler;
  • 3 adet yufka 
  • 150 gram kıyma 
  • 1 adet  kuru soğan 
  • 10-15 adet mantar(temizlenmiş)
  • 2 kaşık zeytinyağı veya 1 kaşık tereyağı
  • 1 diş sarımsak
  • 1 küçük çay bardağı ince bulgur 
  • Tuz, pulbiber 
  • Kızartmak için sıvıyağ 

MANTARLI SİGARA BÖREĞİ nin yapılışı:
  1. Yemeklik doğradığımız soğanımızı yağda pembeleştirelim ve kıymamızı , minik kıyılmış sarımsağımızı ekleyelim
  2. Kıyma bıraktığı suyu çekince incecik kıydığımız mantarı da ekleyelim ve pişirmeye devam edelim
  3. İyice kavurulunca baharatını atıp bulguru ekleyelim ve ağzını kapatalım
  4. Yufkalarımızı 12 ya da 16 parçaya kesip hazırlayalım
  5. Ilıyan içimizi yufkaların geniş tarafına 1 dolu yemek kaşığı koyup kenarlarını içe kapatarak sigara şeklinde saralım.
  6. Ucunu suya batırıp kapatalım
  7. Hepsi bitene kadar saralım ve kızdırılmış sıvıyağda kızartıp kağıt havlu serdiğimiz servis tabağına alalım

Afiyet olsun


8 yorum:

vişnap dedi ki...

Canım ellerine sağlık olsun.Tek sade mantarlı börek yapmıştım da kıyma ile karışık hiç denememiştim.Güzel bir fikirmiş denemeliyim.Kuzucuğuna da afiyetler olsun ,sevgilerimle..

mutfagabuyrun dedi ki...

mantar yemiyorum ama çıtır çıtır nefis görünüyor canım.ellerine sağlık.sevgiler.

kalpkurabiye dedi ki...

ilk fırsatta denemek istiyorum:) beyaz peynire çörekotu koyup yaptım nefis oldu klasiklerden kurtulmalı dimi :))

Unknown dedi ki...

Nefis olmuş canım eline sağlık:)

Disalce dedi ki...

harika bir fikir..ellerine sağlık....ben mantarı çok severim...tek başıma bitirebilirim yani:) harika görünüyor.

tatlı sefam dedi ki...

elıne sağlık mantarı hıc denemedım borekte en kısa zamanda deneyeceğım

Unknown dedi ki...

Canım tam benim gibi mantar aşığı için ellerine sağlık sevgiler...

keyiflisofram dedi ki...

Harika bir tarif,mantar yedirmenin güzel yolu ellerine sağlık.Sevgiler..

Related Posts with Thumbnails