19 Mart 2013 Salı

TAVUKLU KEŞKEK

http://www.sefertasitarifleri.com/2013/01/sefertasim-site-haritasi-yayinlanmis.html#.UUiSphzqXg_
Anadolu muzun nefis yemeklerinden biri daha..Lezzetine doyulmaz keşkek. Ben bu sefer tavuk etiyle yaptım, siz dilerseniz dana ya da kuzu eti de kullanabilirsiniz.. Bugüne kadar yeyip de sevmeyenine rastlamadım  :) Yapılışı da son derece kolay ve pratik, zahmetsiz bir yemektir...Tabii eğer düdüklü tencereniz varsa.. Yoksa da merak etmeyin sadece biraz daha uzun pişirmeniz gerekiyor.. Önceleri dövmesi zahmetliymiş ama artık mutfaklarımıza pratiklik hakim..Teknoloji sağolsun..:)

İşte güzel tarifimiz:

TAVUKLU KEŞKEK
Malzemeler:
  • 2 su bardağı buğday(dövme) (ben içine az bir şey de nohut ekledim)
  • 1/2 kg but ve göğüs karışımı (ben 3 adet kemiksiz but kullandım)
  • 2-3 kaşık tereyağı 
  • tuz
  • kırmızı biber
  • pul biber
http://www.sefertasitarifleri.com/2013/01/sefertasim-site-haritasi-yayinlanmis.html#.UUiSphzqXg_


yapılışı:
  1. Buğday ve nohutlarımızı iyice yıkayıp üzerini 2-3 parmak geçecek kadar suyla bir taşım kaynatalım ve bir gece ağzı kapalı olarak bu şekilde bekletelim
  2. Ertesi gün düdüklü tenceremize aldığımız buğdayların içine tavuğu da ekleyelim ve pişirmeye başlayalım
  3. Hem tavuk etinin hem de buğdayın çok iyi pişip dağılacak kıvama gelmiş olması gerekiyor.
  4. Kapatınca önce tavukların kemiklerini ayıklıyoruz ve tekrar yemeğe ekliyoruz.
  5. Tahta kaşıkla eze eze karıştırarak birbirlerine iyice kaynaştırıyoruz.
  6. Bir tavada tereyağını eritip biberleri iyice kızdırıyoruz ve servis tabağımıza aldığımız keşkeğin üzerine gezdiriyoruz
Afiyet olsun

Not: ***Dilerseniz tavukları içinden alıp ayıkladıktan sonra yemeğe tekrar katmayıp servis sırasında üzerine dizebilirsiniz..
         ***Normal tencerede yaparsanız iyice pişene kadar su miktarını azaldıkça ilave etmeniz gerekir.



9 yorum:

Gurme Şirine dedi ki...

ellerine sağlık canım...
karnım acıktı :)

kalpkurabiye dedi ki...

kastamonu taşköprüde sizin yaptığınız gbi yapılır keşkek tavukla :) ellerinize sağlık:)
sevgiler..

Unknown dedi ki...

Bayılırım ellerine sağlık canım sevgiler.

vişnap dedi ki...

Ben de severim de öyle macun gibi ezilmiş kıvamında değil hafif buğdaylar fazla ezilmeden olacak Seninki de tam benim istediğim kıvamda görünüyor canım ellerine sağlık olsun.

Unknown dedi ki...

Çok severim keşkeği eline sağlık canım:)

keyiflisofram dedi ki...

Ellerine sağlık,çok sevdiğim bir lezzet bayılırım..

tatlı sefam dedi ki...

elıne sağlık hıc cesaret edemedığım bır yemektır

Unknown dedi ki...

Ben bayisamda bu yemege ev ahalisi oek sevmez.ellerine saglik.

Asyadan Esintiler dedi ki...

ben bayılıyorum buna.etli olanı da süper.Hataylı değerli bir ablamdan öğrenmiştim.ellerinize sağlık.sizi izlemeye alıyorum.güzel yorumunuz için teşekkürler.bende berklerim.sevgiler.

Related Posts with Thumbnails