20 Mart 2013 Çarşamba

PIRASA ÇORBASI

PIRASA ÇORBASI
 Kış günlerinde benim gibi sebze yediremediğiniz bir çocuğunuz varsa, türlü hilelere başvurursunuz.. Tüm annelerin kendilerine göre formülleri vardır. Bu da benim pırasa seçeneklerimden biri. Pırasa tek başına değil ama ek malzemelerle lezzetlendirildiğinde pek seslerini çıkaramaz oluyorlar.. Mesela eşim , "bu mercimek çorbasının tadı biraz farklı olmuş, ne koydun içine? " dedi...Kısaca tavsiye ederim  :)
PIRASA ÇORBASI

Malzemeler:
  • 2 adet büyük pırasa
  • 1 silme kaşık un
  • 1 büyük patates(kıvamının yoğunlaşmasını sağlar ve lezzetini etkiler)
  • 1/2 paket krema (100 ml) (yoksa bir su bardağı süt)
  • 1 yemek kaşığı tereyağı (veya 2 kaşık zeytinyağı)
  • Tuz
  • Karabiber

PIRASA ÇORBASI


Pırasa çorbası yapılışı:
  1. Yağımızı eritip unu ekleyelim ve hafif sarartalım 
  2. 5 su bardağı kadar suyu ve tuzu ekleyelim
  3. Doğranmış pırasaları ve patatesleri ilave edelim; sebzeler iyice yumuşayıncaya kadar pişirelim.(Ben düdüklü tenceremde 5 dakika pişirdim)
  4. El blenderi ile pürüzsüz hale getirelim ve kreması ile karabiberini serpelim
  5. Bir taşım kaynatıp kapatalım
  6. Üzerine yağda pul biberi kızdırıp gezdirelim 
Afiyet olsun



6 yorum:

keyiflisofram dedi ki...

Çok güzel ve değişik bir çorba olmuş,pırasayı böyle değerlendirmek iyi fikir özellikle çocuklar için.ellerine sağlık:)

kalpkurabiye dedi ki...

ellerinize sağlık pırasa çorbaları çok lezzetlendiriyor:)
sevgiler..

Bak Bu Harika dedi ki...

Yeeğini çok severim de çorbasını hiç içmemiştim. Bloğumda nevresim takımı hediyeli çekilişim var. Katılırsan çok mutlu olurum.

http://www.bakbuharika.com/2013/03/evideacomdan-1-kisiye-cift-kisilik.html

ihlamurcum dedi ki...

Anne olmanın en güzel tarafı,insanın yaratıcılığı artıyor.Elinize sağlık, kışın son günlerde misler gibi olmuş.

Şebboy Çiçeği dedi ki...

Damak tadınıza hayran kaldım.Enfes bir çorba.Elimdeki evimdeki malzemleri sizin tariflerinizle pişirmek arama butonu'na ihtiyacım var,sitenize eklemenizi rica ediyorum.Teşekkürler.

belgin kıral dedi ki...

Sevgili Şebboy Çiçeği, mesajınıza geç cevap verdiğim için özür dilerim..:( Fazla yoğunluktan.:( Sitemde arama butonu yok ama arşiv bölümü,site haritası, kategoriler vs. arama seçeneği çok fazla..Başvurabilirsiniz, sevgilerimle :)

Related Posts with Thumbnails