18 Mart 2013 Pazartesi

HAVUÇLU ZEYTİNYAĞLI EBEGÜMECİ

HAVUÇLU ZEYTİNYAĞLI EBEGÜMECİ

Bizim İstanbul da pek bulamadığımız otlardandır ebegümeci. Geçen hafta kızımı ziyarete gittiğimde tam mevsimi olduğu için pazardan bir sürü otlar aldım(ebegümeci, gelincik ve şevket-i bostan ) ve sırayla pişiriyorum. Bunlardan sizinle paylaştığım ilk yemek ebegümeci...Yıllar evvel yine bulup bir kaç kez pişirmiştim. Ben bu formu çok yakıştırdım...Eminim Egeli arkadaşlarım çok daha farklı çeşitlerini pişiriyorlardır mutfaklarında ..

Faydaları nelermiş diye şöyle bir bakacak olursak :

*Göğsü yumuşatır, öksürüğü keser.
*Mide ve bağırsakların muntazam çalışmasını sağlar.
*Kabızlığı giderir.
*Mide bulantısı ve kusmaları önler.
*Ateşi düşürüp, vücuda rahatlık verir.
*Boğaz ve bademcik iltihaplarını giderir.
*Nezle, bronşit, nefes darlığı tedavisinde kullanılır.
*Lapası çıbanların olgunlaşmasını sağlar.
*Burun kanamasını durdurur.
*Dişeti hastalıklarını tedavi eder.
*Mide ağrısını keser.
*Burun tıkanıklığını giderir

diyor netteki araştırmalarımda... O zaman biz de faydalanalım.. :)  

HAVUÇLU ZEYTİNYAĞLI EBEGÜMECİ
Malzemeler:
  • 1/2 kg kadar ebegümeci 
  • 1 adet kuru soğan 
  • 1 büyük havuç
  • 4-5 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 1 yemek kaşığı pirinç
  • 1 tatlı kaşığı salça veya 1 çay bardağı domates suyu 
  • 1 su bardağı kadar sıcak su(fazla sulu yapmayalım, mümkün olduğunca kendi suyunda pişsin)
  • bir kase yoğurt
  • 2 diş sarımsak
  • tuz
HAVUÇLU ZEYTİNYAĞLI EBEGÜMECİ
HAVUÇLU ZEYTİNYAĞLI EBEGÜMECİ nin yapılışı:
  1. Ebegümeçlerini yıkayıp, süzdürüp doğrayalım
  2. Havucu soyup dörde bölelim ve minik küpler halinde doğrayalım
  3. Sarımsaklı yoğurdumuzu hazırlayalım
  4. Soğanımızı yemeklik doğrayalım ve zeytinyağında hafif sarartalım
  5. Havuçlarımızı ekleyelim ve karıştırarak biraz pişirelim
  6. Altını kısalım ve beş dakika yumuşamasını bekleyelim
  7. Doğradığımız ebegümeçlerini ekleyelim, ağzını kapatalım ve kendi suyunu bırakmasını bekleyelim
  8. Beş dakika sonra pirincini, suyunu ve tuzunu ilave edip karıştıralım 
  9. Kaynayınca kapağını kapatalım ve altını kısalım
  10. Pirinçler yumuşayana kadar yaklaşık 20 dakika  pişirelim
  11. Sarımsaklı yoğurtla servis yapalım

Afiyet olsun


8 yorum:

Nursevin SÖNMEZ dedi ki...

Çok güzel ellerinize sağlık. Sabah yürüyüşe çıktığım yol üzerinde o kadar çok ebegömeci varki. Hep ihmal ediyorum.:( Bu renk çok taze bir yeşil nasıl yakalıyorsunuz. Maşallah . çok güzel bir görsel..

Adsız dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Adsız dedi ki...

Çok teşekkür ederim,makinadan her halde..Ben biraz da pozlamayı yüksek yapıyorum belki ondandır.Arabaların yoğun geçtiği bir yol değilse hemen toplamanızı tavsiye ederim, keşke ben de bulabilsem :)

LaceToys dedi ki...

Ellerinize sağlık. Bende tları çok seviyorum. Ama evdekinler yemiyor. İzmirliyim ama salatası ve sarmasından başka bir şeyi denemedim. Muhteşem görünüyor. Afiyetler olsun..

Gurme Şirine dedi ki...

ellerine sağlık canım...
harika olmuş....

birsence dedi ki...

nefis görünüyor..ellerinize sağlık...

Unknown dedi ki...

Eline sağlık canım nefis olmuş ben kavurmasıyla çorbasını yapıyorum bunu da denemeli:) sevgiler

Unknown dedi ki...

Merhaba blognuzu çok beğendim hemen izlemeye aldım.Yaptıklarınızın hepside birbirinden lezzetli ellerinize sağlık.Ebegümecinin kavurmasını yaparım ama bu halide çok leziz görünüyor denicem.Bende sizi blogma bekliyorum uarım kırmaz bize katılırsınız sevgiler:))

Related Posts with Thumbnails