27 Şubat 2013 Çarşamba

ETLİ KURU BAMYA ÇORBASI (KONYA)

ETLİ KURU BAMYA ÇORBASI (KONYA)
Çok güzel bir yöresel yemek..Konya nın meşhur bamya çorbası..Elimden geldğince, anlayabildiğimce yapmaya çalıştım.. Biz sevdik..Denemek isteyenlere de tavsiye ederim..
Ustaları, yörenin insanları beni mazur görsünler, hatam var ise uyarırlarsa düzeltirim ..
Şimdi lütfen tarife buyurun


ETLİ KURU BAMYA ÇORBASI (KONYA)

malzemeler:
  • 1/2 su bardağı kuru çiçek bamya (25 gr kadar)
  • 1/2 limon (sünmemesi için)
  • 1 su bardağı minik doğranmış kuzu eti 
  • 1-2 yemek kaşığı tereyağı
  • 2 adet soğan(çok ince kıyılacak)
  • 1 yemek kaşığı domates salçası (ya da 2-3 adet domates)
  • 5 su bardağı sıvak et suyu veya su 
  • 1  tatlı kaşığı tuz
  • 1 çay kaşığı limon tuzu(ya da varsa koruk suyu)

ETLİ KURU BAMYA ÇORBASI nın yapılışı:
  1. Bamyaları bez arasında ovalayarak tüylerinin dökülmesini sağlayalım ve yıkayalaım
  2. Yarım limon sıkılmış suda 15 dakika haşlayalım
  3. Tenceremize eti koyalım, kapağını kapatıp önce harlı sonra kısık ateşte et bıraktığı suyu çekene kadar ara sıra karıştırarak kavuralım
  4. Tereyağını ekleyip, yemeklik doğradığımız soğanları sararıncaya kadar kavuralım
  5.  Salçayı, (ya da ince doğranmış domatesleri) ilave edelim kapağını kapatıp etler iyice pişene kadar yaklaşık yarım saat pişirelim
  6. Suyunu koyalım, biraz daha pişirelim.
  7. Bamyaları ekleyelim, tuzunu ilave edelim, limon tuzunu da kattıktan sonra kısık ateşte bamyalar yumuşayıncaya kadar pişirelim

Afiyet olsun



11 yorum:

dogada.blogspot.ru dedi ki...

Bamyanın kurusunuda,
yaşınıda çok severim nefis ellerine sağlık canım

Unknown dedi ki...

Bamyayı çok severim eline sağlık nefis olmuş:)

SihirliParmaklarr(Emel) dedi ki...

benim eşim konyalı konyada da bu şekilde yapılıyor davet sofralarında özellikle de iftar sofralarında en son servis yapılır ben de çok şaşırmıştım yemeğe çorbayla başlayıp en sonda bamya çorbasıyla sonlanmasına çok şaşırmıştım . Ellerine sağlık sevgiler :)

Adsız dedi ki...

Evet ben de öyle biliyorum Emel ciğim,güzel bir lezzeti var, sevilmesi doğal bence de..:)

Unknown dedi ki...

Canım günaydın ellerine sağlık nefis olmuş sevgiler...

ebrununmutfagindan dedi ki...

kuru bamya çok severim ellerine sağlık güzel görünüyor bana da beklerim sevgiler

birincisin dedi ki...

Bizim yöremizin de baş yemeğidir bamya.Düğün,bayram ,misafir ve kendi sofralarımızın her daim vazgeçilmezidir:) Ellerine sağlık nefis görünüyor.Selam ve sevgiler:)

vişnap dedi ki...

Canım ellerine sağlık bir kere yedim bamya çorbası yedim o da Konya'da yerindeydi beğenmiştim bana bamya yemeğinin sulusu gibi gelmişti.Bamyayı çok sevdiğimden çorbası da hep yapılası bir tariftir ben de sevgilerimle.

Nilgün dedi ki...

Ellerine sağlık görüntüsü bile iştah açıcı :))

anne eli gibi dedi ki...

namını çok duydum ama hiç denemişliğim yok,aslında hayatımda bamya yemişliğimde yoktur ama kuru halini severim gibi geliyor :)elinize sağlık..

mosguetravelerMosguetraveler dedi ki...

OLSADA YESEM NE KADAR LEZZETLİ GÖZÜKÜYOR
ELLERİNİZE SAĞLIK
HAYIRLI GÜNLER

Related Posts with Thumbnails