28 Haziran 2013 Cuma

7 TAHILLI EKMEK TARIFI (COK TAHILLI EKMEK)

7 TAHILLI EKMEK TARIFI7 TAHILLI EKMEK TARIFI
7 TAHILLI EKMEK TARIFI
Ailenize katkı maddesiz ve sağlıklı bir ekmek yedirmek isterseniz buyurun çok tahıllı ekmek tarifim aşağıda :)


7 TAHILLI EKMEK TARİFİ

malzemeler:
  • 1,5 su bardağı ılıktan biraz sıcak su
  • 1/2 çay bardağı sıvıyağ
  • 1 paket kuru maya
  • 1 yemek kaşığı şeker
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • Sinangil 7 tahıllı ekmek unu

7 TAHILLI EKMEK nasıl yapılır?

  1. Yoğurma kabımıza suyu, şekeri ve mayayı koyalım
  2. Beş on dakika kabarmasını bekleyelim
  3. Kabardıktan sonra sıvıyağı, yavaş yavaş un ve tuzu ilave edelim
  4. Hafif ele yapışan bir kıvama gelene kadar un ekleyerek yaklaşık on dakika yoğuralım
  5. Eğer hamur yoğurma mikseriniz varsa bu süre iki üç dakikaya inecektir.
  6. Üzerini kapatalım ve yarım saat hacminin iki katı olana kadar mayalanmasını bekleyelim
  7. (püf noktası:çay bardağına koyduğunuz suya bir parça hamur atın, suyun yüzüne çıkıyorsa hamurunuz mayalanmıştır)
  8. Hamuru ikiye bölelim ve şekillendirelim, ekmeklerimizin üzerine keskin bir bıçakla verev kesikler atalım
  9. Tepsi mayasının gelmesi için de yaklaşık yarım saat daha bekleyelim 
  10. Fırınımızı 200 dereceye ayarlayalım, kızarana kadar pişirelim
  11. Sonra 150 dereceye ayarlayıp dış kabuğunu gevrekleştirip, içinin iyice pişmesini sağlayalım
  12. Fırından çıkarıp da ilk sıcaklığı geçince temiz bir mutfak havlusunun arasında nemini bırakmasını sağlayalım
Afiyet olsun

4 yorum:

kalpkurabiye dedi ki...

7 tahılllı ekmek karışımını denemiş ve çok memnun kalmıştım :)
ellerinize sağlık..
sevgiler..

safiyeile yöresel yemekler dedi ki...

Merhaba sefer tası nerelerde kaldın hep göz gezdirdim göremedim seni benmi görmedim bi arkadaşım seni fesde paylaşmış tarifini tesadüfen gördüm nasılsın iyisindir inşallah

Adsız dedi ki...

Çok güzel bir tarif ve harika görünüyor tam sana yakışır şekilde olmuş tariflerini çok beğeniyorum

belgin kıral dedi ki...

Çok teşekkür ederim canım, beğenmen beni çok mutlu ediyor,hoş kimi etmez ki değil mi? sevgiyle kal :)

Related Posts with Thumbnails