17 Haziran 2013 Pazartesi

UN KURABIYESI TARIFI

UN KURABIYESI TARIFIUN KURABIYESI TARIFIUN KURABIYESI TARIFIUN KURABIYESI TARIFI
 Yapın lezzetine doyamayacaksınız. Aynı zamanda kurabiye kavanozunuzda oldukça uzun süre bayatlamadan kaldığını da göreceksiniz.. Un kurabiyesi tarifleri arasında bence en güzeli buydu..


 UN KURABİYESI TARİFİ

Malzemeler:
  • 1 paket yumuşak tereyağı
  • 1 kahve fincanı sıvı yağ 
  • 1 su bardağı pudra şekeri 
  • 2 su bardağı buğday nişastası(mısır kullanmıyorum) 
  • 1 paket vanilya 
  • 1 paket kabartma tozu 
  • Aldığı kadar un 
Üzeri için:
  • Pudra şekeri 

UN KURABİYESI nasıl yapılır?

  1. Pudra şekeri ve yağları krema kıvamına gelene kadar karıştıralım
  2. Sonra kabartma tozu, nişasta ve unu yavaş yavaş ekleyerek yoğurmaya başlayalım
  3. Hamur unu yedikçe azar azar (çok değil) un eklemeye devam edelim
  4. Yumuşak, kolay şekillendirilebilir bir hamur olmalı
  5. Hamurdan parçalar koparıp, yuvarlayarak uzun silindir yapalım ve bıçakla verev keselim
  6. Kağıt serili tepsiye yerleştirelim
  7. 150-160 derecede beyaz kalacak şekilde pişirelim (uzun pişmesi önemli)
  8. Fırından çıkınca üzerine pudra şekeri eleyelim
Afiyet olsun

5 yorum:

anne eli gibi dedi ki...

bende şimdi mutfağa gireyim bir un kurabiyesi yapayım diyordum :)eline sağlık nefis görünüyor...

seldanın mutfak defteri dedi ki...

Offf nefis görünüyor kurabiyeler. Çok canım çekti bir tane aldımmm...Ellerine sağlık canım. Sevgilerimle,

un kurabiyesi dedi ki...

Belgin hanım merhabalar,
Tarifinizi çok beğendim, ellerinize sağlık.

belgin kıral dedi ki...

Afiyetler olsun, beğenmenize çok sevindim..:) İsim uyumuna ayrıca bayıldım :)sevgiler

Adsız dedi ki...

Bende yaptim bugün. Cok guzel oldu arkadaslarda begendi bende .

Related Posts with Thumbnails