24 Haziran 2013 Pazartesi

BUZLUK BÖREĞİ TARİFİ

BUZLUK BOREGI TARIFIBUZLUK BOREGI TARIFI

Sulu börek de denilen bu böreği yıllardır ben dondurucumdan eksik etmedim. Dün yazlığa gitme hazırlıkları içindeyken, dolapta ne var ne yok bakayım dedim. Poşetin üzerinde eski tarihli bir börek poşeti gördüm. Nasıl kalmış şaşırdım tabii !!. 
Benim çok işime yarayan bir alışkanlığım var; dondurucuya koyduğum her poşetin üzerine minik bir etiket üzerine günün tarihini yazarım. Böylece aynı grubun eski tarihlisini önce tüketmemiz daha kolay oluyor. Sizlere de bu yöntemi tavsiye ederim. 
Neyse işte, böreği görünce hadi bari pişireyim de daha fazla beklemesin dedim. Börek tariflerim arasında olmadığını görünce bu sefer ikinci bir şaşkınlık yaşadım ve hemen acele tarafından fotoğrafladım gördüğünüz gibi..
Beğeneceğinizden emin olduğum, çok pratik ve lezzetli bir börektir buzluk böreği, bazen sizi kurtarır, bazen yemeğiniz yoktur, sofranızı kurtarır.. Buzluk böreği yerine kurtarıcı börek mi desem acaba? :) 
Çözülmesini beklemeden hemen fırına verebilirsiniz. Yani dondurucuda böreğiniz varsa çayınız demlenirken böreğiniz de hazır demektir ..Çıtır çıtır, açma hamur lezzetinde bir börek tarifi, buyurun deneyin ..


BUZLUK BÖREĞİ TARİFİ

malzemeler:
  • 4 adet yufka
  • Sıvıyağ veya eritilmiş tereyağı 
  • Kıymalı ya da patatesli iç malzemesi (diğer börek tariflerime bakabilirsiniz) BÖREKLER

BUZLUK BÖREĞİ nasıl yapılır?

  • Yufkanın birini tezgahımıza yayalım
  • Yağımızı fırçayla her tarafına sürelim ve ikinci yufkayı üzerine serelim
  • Onu da yağlayalım ve 12 parçaya bölelim (önce dörde, sonra her parçayı üçe)
  • Geniş kenarına iç harcından yeterince koyup kalın sigara böreği gibi, kenarlarını içe katlayarak saralım
  • Tüm yufkaları aynı şekilde yapıp bitirdikten sonra süzgeçli bir kaba su dolduralım ve börekleri bozmadan içine yerleştirelim, 30 saniye bekletelim
  • Süzgeci kaldırıp suyunu iyice süzdürelim ve bir tepsiye aralıklı oalrak yerleştirelim
  • Deepfreezde donduralım.
  • Donduktan sonra tepsiden alıp buzdolabı poşetlerine dolduralım .
  • Bu ölçülerden 24 adet böreğiniz olacak
  • Pişirme aşamasında ise dilediğiniz sayıda böreği yağlı kağıt serdiğimiz tepsiye yerleştirelim
  • Üzerine yumurta sarısı sürüp, susam, çörek otu ya da haşhaş serperek önceden 200 derecede ısıttığımız fırında kızarana kadar pişirelim
  • Bu kadar pratik :)
Afiyet olsun

3 yorum:

Yaseminin Mutfağından dedi ki...

Ne şık bir fotoğraf olmuş .Börek zaten enfes belli.
Ellerine sağlık
sevgiler

Unknown dedi ki...

Canımmm ellerine sağlık bayılırım bu çıtır çıtır böreğe sevgiler...

pembe kekik dedi ki...

Ellerinize sağlık. börek çok güzel görünüyor.Sevgiler.

Related Posts with Thumbnails