30 Aralık 2007 Pazar

ŞEFTALİ SOSLU SAHLEP MUHALLEBİ



Birkaç gün önce alışveriş için Migros'a gitmiştim, dolaşırken konservelerin arasında şeftali kompostosunu gördüm. Bir anda -şu beyin muhteşem bir şey ya, hayranım!- gözümün önünde bir resim canlandı ve Serap'cığımın tarifi aklıma geldi.! Hemen koy sepete ertesi güne de misafirim var , oley hafif bir tatlı gerekiyordu, şahane olur dedim veee yaptım ...Resimde gördüğünüz gibi çoook lezzetli salep tadında bir tatlı çıktı ortaya...Ben azıcık değiştirdim, benim yaptığım şekliyle aşağıda anlattım...Orjinal tarif için ve diğer tüm güzel tarifler için Serap'a (serapsingin.blogspot.com) gitmelisiniz...Pişman olmazsınız ,benden söylemesi:))) Teşekkürler arkadaşım....


5 Su bardağı süt

1 Su bardağı şeker

1 Su bardağı un

1Paket vanilya

1çay kaşığı tarçın

1 kutu krema


Sosu için:

Bir kavanoz şeftali kompostosu

2 yemek kaşığı şeker

1 dolu yemek kaşığı nişasta


*Unu,şekeri ve sütü devamlı karıştırarak pişiriyoruz

*Kaynayınca vanilya,krema ve tarçın da ilave edip ocaktan alıyoruz ve mixerle çırpıp bir kalıba boşaltıp soğumaya bırakıyoruz.

*Diğer tarafta sosunu hazırlamak için önce şeftalileri rendeleyerek ya da başka şekilde püre haline getiriyoruz.(Ben kompostonun suyunu da kullandım.)

*Ve buna pudra şekeriyle nişastayı ekleyip bir taşım kaynatıyoruz ve tavuk göğsünün üzerine döküyoruz.

*Soğuması için bekletip buzdolabına kaldırıyoruz..

11 yorum:

Unknown dedi ki...

Sevgi bestesinin tınılarını tüm insanların yüreğinde hissedeceği, hüzünlerinizin dostluklarla silineceği, ümitlerinizin hiç bitmeyeceği, sağlık, mutluluk ve başarı dolu bir yılı sevdiklerinizle birlikte geçirmeniz dileğiyle. 2008 yılı size sağlık, mutluluk, başarı ve bol kazanç getirsin! Neşe dolu bir yıl geçirmeniz dilegimle!

ebrulitatlar dedi ki...

Yeni yılda, her şeyin gönlünce olmasını diler, tüm beklentilerinin gerçekleşmesini temenni ederim. Mutlu yıllar...
Ellerine sağlık..

nil-nennenmutfakta dedi ki...

CANIM SAĞLIKLI, BAŞARILI VE MUTLU BİR YENİ YIL DİLEĞİYLE SEVGİLERİMİ GÖNDERİYORUM.....
NİL

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Bu yüzden markette rahat rahat dolaşmayı seviyorum:)) Ama herzamar olmuyo tabi:)))

canım ellerine sağlık..

Hayırlı,huzurlu,bereketli yıllar diliyorum..

Lezzet Gemisi dedi ki...

Yine harikalar yaratmışsın canım. Ellerine sağlıkk.

Sevgi bestesinin tınılarını tüm insanların yüreğinde hissedeceği, hüzünlerinizin dostluklarla silineceği, ümitlerinizin hiç bitmeyeceği, sağlık, mutluluk ve başarı dolu bir yılı sevdiklerinizle birlikte geçirmeniz dileğiyle... MUTLU YILLAR.

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Canım ya şimdi yorumunu okudum da, ben rokalı pogaça ilk defa yapmıyorum ki:) Sırf rokalı olan bir poğaçam da var. Ben de bir anlık bir ilhamla yapmıştım ama tavsiye ederim harika oluyor:)

Lezzet Gemisi dedi ki...

SELAM CANIM. MUTLU, GÜZEL BİR GÜN DİLERİM. SEVGİLER.

Fulya dedi ki...

Siteni yeni keşfettim tarifin çok güzel görünüyor.Mutlaka denemem lazım.Eline sağlık.

Fulya dedi ki...

Siteni yeni keşfettim tarifin çok güzel görünüyor.Mutlaka denemem lazım.Eline sağlık.

Adsız dedi ki...

canım sağolasın yardımların için.senden sonra buldum ben profili.biraz düzenledim.akşama eksiklerimi gidereceğim.ilgine,alakana çoook teşekkürler canım..

uygarimizlahayat dedi ki...

Hımmmmmmmmmmmmm harika görünüyor yaaa, eminim görüntüsü kadar tadıda güzeldir, canım çekti valla, ellerinize sağlık, sefertasına koyup da getirseniz nasıl olur :))))

Related Posts with Thumbnails