1 Aralık 2007 Cumartesi

MERCİMEKLİ BULGUR PİLAVI

MERCİMEKLİ BULGUR PİLAVI

MERCİMEKLİ BULGUR PİLAVI

malzemeler:

  • 2 su bardağı bulgur
  • 1 adet soğan
  • 1 çay bardağı yeşil mercimek
  • 3 bardak su (et yada tavuk suyu)
  • 2 yemek kaşığı tereyağ
  • tuz 
  • çekme karabiber
  • İsteğe bağlı 1 adet yeşil biber 

MERCİMEKLİ BULGUR PİLAVI nasıl yapılır?



  1. Mercimeği ayıklayıp yıkayıp bol suda haşlıyoruz. (Ben mercimeği akşamdan ya da bir kaç saat önceden ıslatıp, çok kısa süre çok az suda haşlıyorum)
  2. Siyah suyunu süzüp, bekletiyoruz. 
  3. Diğer tarafta tencereye yağı ve yemeklik doğranmış soğanı koyup hafifçe kavuruyoruz. 
  4. Yıkanmış ve süzülmüş bulguru ekleyip onu da biraz karıştırarak kavuruyoruz.
  5. Suyunu ekleyip kaynatıyoruz. 
  6. Kaynamakta olan suya mercimeği de koyup tuzunu da ekleyerek kısık ateşte suyunu çekene kadar pişiriyoruz. 
  7. Çekme karabiber serpelim
  8. Kapakla tencere arasına bir kağıt havlu kapatıp on, onbeş dakika demlendikten sonra karıştırıp servis yapıyoruz.

Afiyet olsun.

2 yorum:

ilknur dedi ki...

Bugün iftara yaptım ve çok güzel oldu.teşekkürler :)

belgin kıral dedi ki...

İlknur hnm, benim de çok sevdiğim bir pilav bu, beğenmenize ve tabii ki dönüp yorum bırakmanıza çok sevindim; zahmetiniz için ben teşekkür ederim, sevgiler :D

Related Posts with Thumbnails