21 Aralık 2007 Cuma

GALETA UNLU POĞAÇA TARİFİ

GALETA UNLU POĞAÇA TARİFİ


Bu poğaçalar sevgili komşum Nurten den...Ben çok beğendim ve deneyin eminim siz de çok beğeneceksiniz...Eli güzel,kendi güzel, mutfağı güzel arkadaşım çok teşekkürler:)))

GALETA UNLU POĞAÇA TARİFİ


  • 250 gr tereyağı
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • Aldığı kadar un
  • Batırmak için bir miktar galeta unu

İçi:


  • Bol kaşarlı haşlanmış patates,tuz
  • (İsteğe bağlı olarak kavrulmuş kıyma)

GALETA UNLU POĞAÇA YAPILIŞI:


  1. Hamur malzemelerimizi kulak memesi(bu kıvamla da hep dalga geçilir ama başka da bir anlatım yolu bilmiyorum:)))!!!) kıvamında iyice özleşene kadar yoğuralım..
  2. Hamur dinlenirken kenarda içimizi hazırlayalım.İçi için miktar vermiyorum, keyfekeder...
  3. Haşlanmış patateslerimizi rendeleyelim ve yine rendelenmiş kaşar peyniri ile karıştıralım.tuz ve karabiber serpip iyice harmanlayalım(dilerseniz bu aşamada kavrulmuş bir mikta kıyma da kullanabilirsiniz, ya da sevdiğiniz herhangi başka bir iç malzeme)
  4. HamurumuzdaN küçük parçalar alıp içine dolduralım ve kapatıp, kapattığımız yeri alta gelecek şekilde galeta ununa batırıp 180-200 derece fırında kızarana kadar pişirelim....


Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails