5 Aralık 2007 Çarşamba

TEPSIDE PIZZA TARIFI

TEPSIDE PIZZA TARIFI
TEPSIDE PIZZA TARIFI Bu da bizim evde özellikle oğlum tarafından çok sevilen pizza...Üç öğün yese doymaz.Biraz yapmaya ara versen "uzuuuuuun zamandır pizza yemediğinden" dem vurur.Ben onu pizzaya doyuramadım.Bu kadar düşkün olduğu ikinci bir şey yok .E dolayısıyla bizi yuvarlak porsiyonlar değil, böyle kocaman fırın tepsileri ancak kesiyor.
Haaa unutmadan öğünde eğer artarsa?! doğru deepfreeze...Mikroda ya da fırında hafif ısındı mı yeni pişmiş gibi oluyor.Çok kişi bu tarifi denedi ve memnun kaldı, umarım siz de seversiniz.

TEPSIDE PİZZA TARİFİ

malzemeler:

  • 1 paket yaş maya(instant de kullanabilirsiniz)
  • 1/2 su bardağı ılık su
  • 1/2 su bardağı ılık süt
  • 1/2 su bardağı sıvıyağ
  • 2 yemek kaşığı şeker
  • tuz ve yeterince un

TEPSİDE PİZZA nasıl yapılır?


  1. Su, süt ve şeker karışımında mayamızı ertiyoruz.tuz karışmış unumuzu her zamanki gibi azar azar ekleyerek yumuşak hamurumuzu -ele yapışmayacak- hazırlayıp,ağzını kapatıp ılık bir yerde mayalanmaya bırakıyoruz.

****Ben genellikle kapaklı bir leğen içinde, kaloriferin üzerinde bırakırım; annem küçük battaniyeye sarar.Bu ölçü büyük fırın tepsisi için ideal ölçüde, hamuru ince oluyor. eğer daha ince olsun isterseniz, hamurun birazını poğaça da yapabilirsiniz.

Üzeri:

  • 1 adet soğan
  • 2-3 diş sarmısak
  • 2 kaşık zeytinyağı
  • 1 kaşık salça
  • 1-2 domates
  • 2-3 adet yeşil biber
  • Doğranmış sosis,sucuk, salam,mantar
  • Kaşar rendesi
  • Kekik,tuz


  1. Rende kaşar hariç bu malzemeler sırasıyla kavrulur,suyu çektirilir.
  2. Altını kapamaya yakın tuz ve kekik eklenir.(Malzeme eksiltme, ilave etme sizin damak tadınıza kalmış)
  3. Mayalanan hamur tepsiye yayılıp, üzerine 1 kaşık salça ve 1 sarmısak rendesi yağda çevrilip hafif sulandırılarak sürülür.
  4. İç malzeme yayılır.
  5. En üste rende kaşar serpilerek fırında istenen kıvamda pişirilir.

Afiyet olsun

4 yorum:

Adsız dedi ki...

Yorumlarim neden gorunmuyor:(

Unknown dedi ki...

Belgin hanım sizi aslında uzun zamandır takip ediyorum.. gec fark etmiş olsam daa;( bir çok tarifinizi denedim. Bu pizza da onlardan biri. Şimdiye kadar kac kez yaptıgımı hatırlamıyorum; hakikaten cok cok lezzetliydiler.. fırsatım oldugunda fazla hazırlayıp buzluguma kaldırmayı düşünüyorum. Acil durumlar için hızır gibi yetişsin imdadıma diye.
Teşekkürler

belgin kıral dedi ki...

Afiyet olsun Selvi hnm, beğenmenize çok sevindim..Oğlu pizza hastası bir anne olarak gerçekten herkese tavsiye edebileceğim güzel bir tariftir.. Geri dönüşümünüz için de ayrıca teşekkür ederim, çok sevgiler :)

belgin kıral dedi ki...

Afiyet olsun Selvi hnm, beğenmenize çok sevindim..Oğlu pizza hastası bir anne olarak gerçekten herkese tavsiye edebileceğim güzel bir tariftir.. Geri dönüşümünüz için de ayrıca teşekkür ederim, çok sevgiler :)

Related Posts with Thumbnails