7 Şubat 2013 Perşembe

ANNEANNE KURABIYESI TARIFI

ANNEANNE KURABİYESİ
Ben anneannemden böyle bir kurabiye hiç yemedim doğrusunu söylemek gerekirse... Ama annemden yedim, hem de çok severek yedim. Eskiden bu kadar tarif  mi vardı; mutfaklar bu kadar çeşitli miydi, elbette hayır..Saray ya da konak mutfağı değilse garibim hanımlar yapsa yapsa bu kurabiyeleri yapardı her halde...

ANNEANNE KURABİYESİ

ANNEANNE KURABİYESİ

Ben bu kurabiyeleri arkadaşım Sümran da yemiştim bir kaç yıl evvel... O zamandan sonra kaç kere yaptım ama sizlerle paylaşmayı ihmal etmişim. Sitede olmadığını görünce ekleyeyim istedim.
Çok kolay, çok lezzetli, yine yiyen herkesin çok beğendiği kurabiyelerden biri daha...
Hadi buyurun ....


ANNEANNE KURABİYESİ TARİFİ


Malzemeler:
  • 250 gr yumuşak tereyağı
  • 1 paket pudra şekeri (150 gr)
  • 4 yumurta(Birinin akını ayırıyoruz)
  • 1 çay bardağı fındık tozu
  • 1 portakalın veya limonun kabuğunun rendesi
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 1/2 kg civarında un (çok hafif ele yapışmalı; çok yapışmadığında un eklemeyi kesin)

Üzeri için :
  • toz şeker

ANNEANNE KURABİYESİ nin yapılışı:

  1. Oda sıcaklığındaki margarinle pudra şekerini birbirine iyice yedirelim.
  2. Yumurtaları ekleyip onu da karıştıralım
  3. Unu en son ve yavaş yavaş olmak üzere tüm malzemeyi ilave edip kulak memesi kıvamında bir hamur yoğuralım
  4. Benden size tavsiye : her hamur yoğurduğunuzda hamur kıvama geldiğinde  kabınızdan sert bir tezgaha alıp , biraz da tezgah üzerinde vura vura yoğurun. bu hamurunuzun iyice özleşmesini sağlar.
  5. Üzerini kapatıp buzdolabında dinlendirelim.
  6. Ceviz kadar parçalar alıp elimizle yuvarlayalım.
  7. Önce yumurta akına sonra şekere batırıp 170 derecelik fırında hafif kızarana kadar pişirelim.

Afiyet olsun

6 yorum:

fatosun mutfagından... dedi ki...

tadını tahmin edebiliyorum..ellerine sağlık..can..

herşey tadında dedi ki...

ellerine sağlık
bu benim meşhur kurabiyem;)
çok güzel oluyor gerçekten
ben normal şeker ve sıvıyağ ile yapıyorum çay ile miss
portakal kabuğuda girince
yiyenlere afiyet olsun

tatlı sefam dedi ki...

eskılere gıttım canım babaannemde yaprdı bu kurabıyelerden

Unknown dedi ki...

adı gibi gerçekten annaanne kurabiyesi burnuma hem kurabiyenin hem rahmetli annaanemin kokusu geldi..ellerine emeğine sağlık.hatırları hatırlattın çok teşekkürler...

Baharcicegi dedi ki...

Eskiden herkesin bildigi klasik pasta kurabiye tarifleri vardi, internet hayatimiza girdiginden beri dünya mutfagi elimizin altinda tarifden bol ne var
Kiyir kiyir agza alinca dagilan portakal aromasiyla nefis kurabiyeler olmus eline saglik

Unknown dedi ki...

benim anneannem hiç hamur işi bilmezdi.bildigi tek hamur işi kuzine fırında pişen kömbeydi.

Related Posts with Thumbnails