18 Şubat 2013 Pazartesi

KARNABAHAR BEYTİ

KARNABAHAR BEYTİ
KARNABAHAR BEYTİ Sevgili Özlem de bu tarifi görür görmez yapmaya karar vermiştim..Dolapta bekleyen karnabaharın yolu böylece o anda belli olmuştu .. Çok isabetli bir karar verdiğimi abim yerken çok beğendiğini söylediğinde anladım .. Eşim de aynı şekilde.. 
KARNABAHAR BEYTİ KARNABAHAR BEYTİ

Ama benim için önemli olan sevgili oğlumun ne düşüneceği idi..Çünkü o bir "sebze sevmez!" "sebze düşmanı!" ne derseniz o işte..
Yalnızca karnabahar da değil konu, her tür sebzeye 16. yy işkence aleti gibi bakıyor resmen. Yüzündeki ifadeyi görünce 
-"tamam yavrum, sen onu bırak ben sana bir hayvan devireyim!" diyesim geliyor.
 Bazı sebzeleri iyi kötü idare ediyor da mübarek her türünü denediğim karnabaharın sevdirebileceğim hiç bir yolunu bulamadım. 
Daha doğrusu bunu yiyene kadar...Cin gibi kerata bu sefer "anlamadı !!!" . Gerçekten anlamadı,,Bir de üstüne çok güzel iltifatlar etti.. 
Bir tane daha, bir tane daha derken 4-5 taneyi yedi ve hala tık yok...
Beni bir gülme aldı bu sefer, ama resmen tutamıyorum kendimi ve açıkladım. İnanamadı..Yüzündeki ifadeyi görmeliydiniz. 
"Yok artık" der gibi  " nayır nolamaz, bana ne yedirdiniz böyle " der gibi.. 
Sözün kısası mutlaka deneyin bu tarifi, hem de misafirlerinize.. Bayılacaklar emin olun :)

Özlemim in tarifini ben azıcık değiştirdim, kendimize uyarladım... Siz tarifin orijinaline buradan bakabilirsiniz..Arkadaşımın nefis tarifleri var benden söylemesi..
Hem kendim hem oğluşum adına çok teşekkürler güzel bacım:)

Şimdi tarife buyurun :)

KARNABAHAR BEYTİ 
malzemeler:

iç harcı:
  • 1 küçük karnabahar
  • 2 parça kemiksiz tavuk budu ya da 1 parça göğüs eti
  • 1 adet soğan
  • 2 kaşık tereyağı
  • 1 çay bardağı kaşar peyniri
  • tuz , pul biber
  • 1/2 demet maydanoz

sosu için:
  • 1 yemek kaşığı domates salçası 
  • 1 yemek kaşığı biber salçası 
  • 1 kaşık tereyağı 
  • 1 su bardağı su 
  • tuz 
ayrıca:
KARNABAHAR BEYTİ  nin yapılışı:
  1. Erittiğimiz tereyağında yemeklik doğradığımız soğanı soteleyelim
  2. Üzerine çok minik doğradığımız tavuklarımızı ekleyip onu da soteleyelim.
  3. Minik doğradığımız karnabaharları ilave edip karıştırarak devam edelim
  4. Kapağını kapatıp kendi suyunda bir süre pişirelim
  5. Suyunu çekince tuzunu, pulbiberini ekleyelim altını kapatalım
  6. Biraz ılıyınca kaşar peynirini, ve kıyılmış maydanozları ilave edip karıştıralım
  7. İki yufkayı aralarına hafifçe zeytinyağı serperek üst üste koyalım
  8. Harç malzememizi her yerine yayalım, iki kenarı kıvırıp rulo şeklinde saralım
  9. İki ya da üç parmak genişliğinde dilimleyerek fırın kabımıza dik yerleştirelim
  10. Üzerine erimiş tereyağı ya da zeytinyağı  sürerek 200 derecelik fırında kızarana kadar pişirelim
  11. minik bir kapta sos malzemelerini pişirelim
  12. Kızaran beytileri fırından alıp soslayıp biraz daha fırınlayalım
  13. Servis yaparken üzerine birer kaşık sarımsaklı yoğurt koyalım ve nane serpelim

Afiyet olsun


7 yorum:

Gurme Şirine dedi ki...

ellerine sağlık canım...
gerçekten harika görünüyor :)

Halenze dedi ki...

belgin ablam ama sen aşmışsın coşmuşsun bu nedir yahu tarifimi tanıyamadım enfes bişey olmuş. eh ablamın eli değişmiş tabi yılların annesi aşçısı:)) Afiyet olsun yiyen herkese..

belgin kıral dedi ki...

Özlemim, hepsi sayende balım, sağolasın :) Ben bize uydurdum sadece ,gerçekten çok güzel oldu...öpüyorum çok :)

*mehtap dedi ki...

bayıldım ben bu tarife, eline sağlık.

Zeyno'nun Mutfağı dedi ki...

bayıldım..bayıldım..bayıldımm..İlk fırsatta deneyeceğim çünkü bizim evde de bir karnıbahar düşmanı var..Sevgili kızıma yediremiyorum bir türlü..Denedikten sonra tekrar döneceğim bu tarife yorum bırakacağım..Sevgiler..

anneminkizıyim dedi ki...

Canim ellerine emeklerine saglik, istah kabartiyor bunlar,

sevgiler....

Unknown dedi ki...

harika bir tarif bayıldım vallahi..
araba oyunları

Related Posts with Thumbnails