26 Şubat 2013 Salı

ISPANAKLI EKŞİLİ KÖFTE (MALATYA YÖRESİ)

ISPANAKLI EKŞİLİ KÖFTE (MALATYA YÖRESİ)
ISPANAKLI EKŞİLİ KÖFTE (MALATYA YÖRESİ)
Sefertasımızda bugün hem sağlıklı hem çok leziz bir yemek var. Malatya yöresine ait..İlk defa yaptım ve hepimiz çok beğendik. Daha önce başka bir deneyimimden kalma korkuyla , "suya atınca köfteler acaba dağılır mı ki ?" diye endişelendim ama çok lezzetli ve kıvamlı hamuru sayesinde resimdeki güzel köfteler ortaya çıktı.
Çocuklar için de hem besleyici, hem sağlıklı bir yemek.. Ispanak sevmeyen aile ferdi tarafından yapılan yorum, "bu yemek ıspanağı bile yediriyor" oldu :) Daha ne diyeyim değil mi?


Ben tarifte hiç bir değişiklik yapmadan uyguladım, köfte ölçüsünün fazla olduğunu anlamıştım ama "fazlasını hazır elimi vurmuşken deepfreeze koyarım" diye düşünerek tepsiyi kucağıma aldım ; bir de izlediğim dizinin bir bölümünü  açtım  :  (Rizzoli & Isles )  hooop köfteler bitti !!!!  Bir taşla iki kuş.. Bu yöntemi sıklıkla kullandığımı belirtmeliyim sayın okur.. Maydanoz-dereotu ayıklama, minik kurabiye yapımı, yaprak sarması gibi el oyalayan ama zaman alan işlerde laptopta bir film ya da dizi yaptığım işi daha zevkli hale getiriyor. Tavsiyemdir. :) Eeee bunun dışında ölçüler güzel...
Denemek isteyenlere kesinlikle tavsiye edebileceğim güzel bir yemek ...Sevgili Cahide ye çok teşekkür ederim bu güzel yöresel tarifi yapıp paylaşarak bizim de ulaşmamızı sağladığı  için. :)

Bu arada  Malatya lı okurlardan da yorumları bekliyorum. Bakalım ne kadar yaklaşabilmişim onların usulüne..
ISPANAKLI EKŞİLİ KÖFTE (MALATYA YÖRESİ)
Malzemeler:

Köfte için: 
***Bu ölçülerle biraz fazlaca köfte çıkıyor, ben fazlasını deepfreeze koydum, siz isterseniz yarı yarıya azaltabilirsiniz. Pişirme aşamasında ben köftelerin yarısını kullandım.
  • 2 su bardağı köftelik bulgur(ince)
  • 1.5 su bardağı su (ıslatmak için)
  • 5 yemek kaşığı un
  • 1 bardaktan bir parmak eksik su (yoğururken kullanılacak)
  • 1.5 tatlı kaşığı tuz
Yemek için:
  • Yarım kg.ıspanak
  • 1 çay bardağı kadar önceden ıslanmış yeşil mercimek
  • 2 adet kuru soğan
  • 1 yemek kaşığı salça
  • 1 tatlı kaşığı erik ekşisi veya biraz sumak(veya 1/2 limon suyu )
  • zeytinyağı

ISPANAKLI EKŞİLİ KÖFTE (MALATYA YÖRESİ)
ISPANAKLI EKŞİLİ KÖFTE (MALATYA YÖRESİ) nin yapılışı:
  1. Bulguru ılık suyla ıslatalım.
  2. 1 saat sonra ununu ve tuzunu atıp,1 bardak kadar su kullanarak köfte hamurumuzu yoğuralım.
  3. Küçük bir kaseye su koyup, ara sıra elimizi ıslatarak fındık büyüklüğünde küçük köfteler yapalım.
  4. Bir tencereye soğanları ve yağı koyup hafif kavuralım.
  5. Salçasını ekleyelim, 4-5 bardak su (koyuluğunu kendiniz ayarlayınız)ve tuz koyup kaynamaya bırakalım.
  6. Kaynayınca mercimekleri ekleyip yumuşayana kadar pişirelim.
  7. Önce ıspanakları, peşinden köfteleri ekleyelim
  8. Köfteler pişince ekşisini de ilave edip altını kapatalım.
Afiyet olsun


Kaynak : CahideJibek

12 yorum:

Unknown dedi ki...

Elimden geldiğince yapmaya çalışırım. Hele soğuk kış günleri için çok iyi.Mutlaka ve mutlaka erik ekşisi kullanırım yaparken. Köfteler gerçekten el oyalıyor. Ama bence çok güzel.Kısaca yaklaşmışsınız. Mercimek bırakmazsanız da oluyor.Ellerinize sağlık
Sevgilerimle
Şeniz

belgin kıral dedi ki...

Şeniz ciğim, çok teşekkür ederim ilgine ve yorumuna..elimden geldiğiknce yapmaya çalıştım ben de..erik eşisi bulamadım mesela.nar ekşisi vardı, ama tatlımsı yapar ve karartır diye çekindim..Bilmiyorum yerini tutar mıydı?

Unknown dedi ki...

Ellerinize sağlık bende yeni yaptım benimde erik ekşisi yoktu sumak koydum eriğin yerini tutmasada idare eder

belgin kıral dedi ki...

Size de afiyet olsun Güler hnm, erik ekşisinin yeri farklı tabii, sevgiler

Unknown dedi ki...

Olmaz nar ekşisi

Unknown dedi ki...

Slmlar yarın misafirlerim gelecekte bugünden köfteleri hazırlasam olurmu acaba. Sevgiler. Yasemin. Ş.

zuzu dedi ki...

Harika oldu, sumak ekşisi yoktu, sumak ekledim. Teşekkür ederim.

Unknown dedi ki...

Merhabalar ellerinize sağlık.Esim malatyalı bu çorbayı kayinvalidemden öğrendim çok sık yaparım.Tarifinize ilave olarak haşlanmış nohut koyarız. Eksiligide sumak suyu yada toz sumakla veririz.Sevgiler

belgin kıral dedi ki...

güzel yorumunuz ve alakanız için çok teşekkür ederim:)

Kolaylezzet dedi ki...

Elinize sağlık. Nefis görünüyor.

Unknown dedi ki...

Malatyalı değilim ama çocukluğumdan severek yediğim bir yemek yıllardır yapar yerim misafirlerimede günlerimde yaparım

Unknown dedi ki...

Eğer ki erik ekşisi bulamazsanız yapmasi çok kolay yazın mesela 20 kg sulu sarı eksi eriği alıp yıkayıp su koyup kaynatın (isterseniz 10 kg alın miktar sizin tercihiniz) ve çekirdeklerinden ayrılınca ya kadar kaynatın ve süzün sonra güneşte bekletip suyunu çektirin mar ekşisi gibi akışkan bir kıvam alınca tuz koyup kavanozlayin eksiniz hazır sadece bu yemekte diil kisirlara falan da çok yakışıyor islatirken bulguru ona da koyabilirsiniz 😊 şimdiden herkese afiyet olsun 😊 ve eksiniz 2-3 sene bozulnaz bilginiz olsun sadece ıslak kaşık ile temas ettirmeyin kuru olması lazım yoksa bozulur 😊

Related Posts with Thumbnails