22 Şubat 2013 Cuma

KAYSERİ KATMERİ

KAYSERİ KATMERİKAYSERİ KATMERİBu postu 11.12.2007 de yayınlamışım üçbin küsur kez görüntülenmiş. Umarım faydalananlar olmuştur. 
Ancak resimleri çok karanlık ve yazım da sanki biraz aceleye gelmiş gibiydi.. Bugün yaparken aşama aşama her evreyi görüntüleyerek yeniden oluşturdum. Güncellenmiş haliyle tekrar sizlere sunmak istedim. Aşağıda her aşamanın görüntüleri var , resme tıklayarak büyütebilirsiniz..

Kayseri de sanırım her evde yapılır, her evde çok sevilir. Eşim de bayılarak yediği için çok sık olmasa da arada bir ben de yapıyorum. Çok güzel ,lezzeti süper, tavsiye ederim. Hamur açmayı biliyorsanız çok da kolay yapılıyor. 
Yanında dilerseniz ayran, dilerseniz çay harika gider. Ramazan da özellikle gece sahur için çok yapılır ve zevkle tüketilir...Sonra da tabii gelsin kilolar :(
Denemek isteyenlere kolay gelsin diyorum ve tarife geçiyorum :)
KAYSERİ KATMERİ
KAYSERİ KATMERİ
KAYSERİ KATMERİ
                                           
KAYSERİ KATMERİ

Malzemeler: (8 adet için)

Hamuru:
  • 5 su bardağı un 
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 yemek kaşığı zeytinyağ  
İç malzeme:
  •  250 gr. tereyağı
  • 1 su bardağı tahin(200 ml)

KAYSERİ KATMERİ nin yapılışı:
  1. Tereyağını tahinle birlikte eriteip bir kenarda bekletelim
  2. Unu bir kaba alıp,ortasını  acalim zeytinyağını ve suyu azar azar dökerek yumusak bir hamur yoğuralım.
  3. Limon kadar bezeler yapıp yarım saat üzeri kapalı dinlendirelim
  4. Dinlenen hamurları oklava ve un yardımıyla açabildiğimiz kadar ince açalım
  5. Üzerine 2-3 kaşık tahinli tereyağını gezdirelim ve her tarafına yayılmasını sağlayalım
  6. Bu aşamada tatlı sevenler üzerine şeker ceviz vs. serpebilir
  7. Kenarlarını içe katlayalım, ortasını delelim 
  8. Deliği dışarıya doğra kıvıra kıvıra büyütelim
  9. Uzun bir rulo elde edelim
  10. Kendi etrafında saralım, tepsiye koyup buzdolabında diğerlerini yapana kadar donmasını bekleyelim
  11. tüm hamurlar bitince ilk yaptığımızdan başlayarak küçük tabak büyüklüğünde inceltip yağsız tavada altlı üstlü pişirelim
  12. Canınız neyle yemek isterse yanında servis yapalım

Not: Şekerli olduğında hafif yanabilir, kısık ateş kullanalım.


Afiyet olsun



7 yorum:

Gurme Şirine dedi ki...

ellerine sağlık canım :)
bize yok mu? :)
canımız çekti :)

belgin kıral dedi ki...

olmaz mı , göndereyim hemen :)

tatlı sefam dedi ki...

emeğıne sağlık zahmetlıymıs hep hazır yedık ama artık yapma vaktı geldı

mutfakpenceresi.com dedi ki...

Katmeri çok severim, ellerinize sağlık,Kokusu bana kadar geldi.

Hanife Dikbıyık dedi ki...

ben bunu buradaki tarife göre yaptım, çok güzel oldu. teşekkurler

Unknown dedi ki...

Elinize sağlık Maya yok mu

belgin kıral dedi ki...

Teşekkürler Dilek hnm, maya yok bu tarifte, sevgiler

Related Posts with Thumbnails