11 Şubat 2013 Pazartesi

KABAKLI PASTA TARIFI


http://sefertasim.blogspot.com

http://sefertasim.blogspot.com
Yemesi çok keyifli , hem kremalı, hem meyveli hem de hafif bir pasta istiyorsanız kabaklı pasta tam size göre. Alışılmış pastalar gibi kat kat ve çok süslü püslü değil belki ama lezzeti bence on numara..Ve herkes yapabilir kanımca.  Ben elimde kalan yarımla bir kilo arası kabağı böyle değerlendirmeyi seçtim. Ve pandispanya için yarım ölçü kullanarak küçük bir alt taban oluşturdum. Siz dilerseniz tam ölçü , daha geniş bir pişirme kabı, ya da kelepçeli kalıp kullanarak kat kat bir pasta da oluşturabilirsiniz.
Zevkinize, keyfinize kalmış..
Kolay gelsin :)


http://sefertasim.blogspot.com
http://sefertasim.blogspot.com

KABAKLI PASTA

Malzemeler:

Pandispanya:
Pandispanya için buraya tıklayıp gerekli malzemeleri kullanıyoruz. 

Kreması:
  • 1/2 kg süt
  • 2 kaşık un
  • 1 kaşık buğday nişastası
  • 1 tane yumurta
  • 3 yemek kaşığı şeker( çok tatlı olmasın derseniz 1 kaşık azaltın)
  • bir tatlı kaşığı limon kabuğu rendesi (ben portakal koydum)
  • 1 kaşık tereyağı veya margarin
Kabak ezmesi:
  • 1 kg balkabağı
  • 1 bardak şeker
arası için :
  • 1 çay bardağı iri dövülmüş ceviz
Süslemek için:
  • Hindistan cevizi, ceviz 

KABAKLI PASTA nın yapılışı:

  1. Pandispanyamızı yarım ölçü hazırlıyoruz , ılımasını bekliyoruz.
  2. Kabağımızı doğrayıp, şekeri üzerine serperek kendi kendine sulanması için bir iki saat bekletiyoruz.
  3. Sulanınca önce harlı ateşte kaynatıyoruz, sonra kısık ateşe alıp pişiriyoruz, en son yine harlı ateşte suyunu çektiriyoruz ve patates ezeceği ile eziyoruz.
  4. Onun da ılınmasını bekliyoruz.
  5. Krema malzemelerini yağ hariç, bir tencereye alıp tel çırpıcıyla karıştıra karıştıra kaynatalım
  6. Kaynayınca altını kapatıp yağını ekleyelim ve mixerle 5 dakika çırpalım, ılıtalım
  7. Ilıyan pandispanyamızın üzerine 2-3 kaşık süt ya da sulandırılmış reçel serpiştirelim
  8. Kremamızı düzgünce yayalım, cevizleri serpiştirelim.
  9. Onun üzerine kabağımızı yayalım
  10. Hindistan cevizi ve cevizle ya da dilediğiniz gibi süsleyerek servis yapalım..

Afiyet olsun


5 yorum:

ozguluntarifleri dedi ki...

Nefisss bir tarif olmus Belginim her zamanki gibi harikasin.Kucak dolusu sevgilerimi biraktim.

Lezzet sarayı dedi ki...

Ellerine sağlık, görüntü şahane eminim tadı da şahanedir...

Unknown dedi ki...

Balkabaklı her lezzeti çok seviyorum ve şu ara herşeyi sırayla deniyorum..
Ellerine sağlık canım..
Nefissss görünüyor.

tatlı sefam dedi ki...

elıne sağlık kıs mevsımınde tuketılmesı gereken bır meyve mı desem sebzemı

Fatosca Tadlar dedi ki...

Bayılırım balkabağı ile yapılan tüm tatlılara :))) Ellerine sağlık canım bir keresinde tart yapmıştım çok hafif olmuştu. Bu pasta da mutlaka denenmeli diye düşünüyorum.
Sevgiler...

Related Posts with Thumbnails