17 Şubat 2013 Pazar

COREKOTLU BIBERLI MINI KURABIYE TARIFI

ÇÖREKOTLU BİBERLİ MİNİ KURABİYE

Bloglardan uzak kaldığım süre zarfında yaptığım ve çok beğendiğim tariflerden  biri de buydu
Geçenlerdesevgili Asuman da görünce aklıma geldi epeydir yapmadığım..Baktım kurabiye kutusu da boşalmış hadi yapıvereyim dedim. Gerçekten kaç tane yediğinizi bilemiyorsunuz ..Hatırladığınızda bir de bakıyorsunuz diyetinizin yerinde yeller esiyor :) Ama güzel yanı çat kapı misafirine, komşu ile kahve muhabbetine çok yardımcı oluyor olması ..Yani elinizin altında her an ikramlığınız hazır..

ÇÖREKOTLU BİBERLİ MİNİ KURABİYEÇÖREKOTLU BİBERLİ MİNİ KURABİYE

Benden anlatması bu kadar, hiç üşenmeyin malzemeniz varsa hemen hamuru hazırlayın ; benim formülle bir dizi açın ve minik minik yuvarlayın..
Hadi bakalım kolay gelsin :)

ÇÖREK OTLU BİBERLİ MİNİ KURABİYE

malzemeler:
  • 150 gr tereyağ 
  • 1 su bardağı zeytinyağ
  • 1 çay bardağı toz şeker
  • 1/2  çay bardağı çörek otu 
  • 1 yumurta ( beyazı içine sarısı dışına )
  • 1 tatlı kaşığı mahlep
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 tatlı kaşığı tatlı kırmızı pul biber( eklemeyebilirsiniz)
  • 1 paket kabartma tozu
  • 4 - 4,5 su bardağı un(yaklaşık;)

ÇÖREKOTLU BİBERLİ MİNİ KURABİYE nin yapılışı

  1. Oda ısısında iyice yumuşamış olan margarini, zeytinyağını, şekeri yumurtayı karıştıralım
  2. Çörek otunu, mahlepi, biberi ekleyelim
  3. Unun bir kısmını , kabartma tozunu, ve tuzu  ilave edip karıştıralım
  4. Kontrollü olarak gerektikçe un ilave etmeye devam edelim
  5. Taa ki ele ve kaba yapışmayan kıvamlı bir hamur olana kadar. Orada un eklemeyi keselim.
  6. Yağlı kağıt serdiğimiz tepsimize küçük misketler gibi yuvarlayalım .
  7. Ayırdığımız yumurtayı yüzüne sürelim ve 170 derecelik fırınımızda kızarana kadar pişirelim

Afiyet olsun

8 yorum:

Unknown dedi ki...

Ellerine sağlık, çok güzel görünüyor, mutlaka deneyeceğim.:)

belgin kıral dedi ki...

:))) kesinlikle tavsiye ederim Necla cığım, iyi bir karar... :)

Unknown dedi ki...

Ben yapıyorum bu miniklerden ve evet haklısın insan yedikçe yiyor bu lezzeti..
Çok tehlikeli:))))
Ellerine sağlık canım.
Sevgiler.

tatlı sefam dedi ki...

elıne sağlık benımde yapmıslıgım var kesınlıkle tavsıye ederım

!! HASKUMAS !! dedi ki...

Çörekotunu bende kullanıyorum kurabiye de ama biberli hiç denemedim ellerine sağlık çok güzel görünüyorlar

Asuman la dedi ki...

tarifinde benden bahsetmen büyük incelik çok teşekkürler ellerine sağlık nefis görünüyor :)

Adsız dedi ki...

Beğendiğine çok sevindim canım,uzun bir süredir yapmıyordum, senin sayende tadı hafızamda canlandı, teşekkür ederim :)

Adsız dedi ki...

guzel tarif amaa tuzlu bir kurabiye icin sekeri fazla denedim az once cok seker tadi geliyo agiza. bide 1-2 yemek kasigi sirke oneririm kitirlik verir. agizda dagilir

Related Posts with Thumbnails