23 Şubat 2013 Cumartesi

PATATESLİ SULU KÖFTE

PATATESLİ SULU KÖFTE
 Bizim evde çok sevilen bir yemek çeşididir kendileri...Kimsenin mırın kırın etmeden, yüzünü ekşitmeden, ortak zevkle yediği ender yemeklerden biridir de diyebilirim. Akşama ne yapsam da sorunsuz yense diye düşündüğüm günlerde ilk aklıma gelendir cümlesi de bu yemeği tarif edebilir.
Kısaca lezzetlidir, besleyicidir, hemen her grup beslenme öğesini içinde barındırır...Yani güzel bir karışımdır..Bana göre yanında salatayla tek başına yeterlidir.

PATATESLİ SULU KÖFTE

Siz nasıl düşünürsünüz bilmem ama çok da kolayıma gelir benim bunu pişirmek.. Bazen fazlaca yapıp bir kısmını deepfreeze kaldırırım..Acil durum gongları da çalabiliyor kimi gün belli mi olur? . Biz hep hazır olalım da :)
İyice anlattım di mi? Her yurdum hanımı bu yemeği yapabilir ama eminim parmak izi gibi hepsinin de lezzeti birbirinden farklıdır.. Katılan sevginin oranıyla bile lezzeti değişebiliyor çünkü..Ayşe teyze dolduruyor da dolduruyor mübarek yüreğinde ne varsa; Fatma hanım işten yorgun gelmiş, aklı yarım kalan eksik işlerde ; malzeme aynı ama yorgunluğunu ekliyor daha çok mesela yani...Benim tarifim mutfakla yeni haşır neşir olanlara, öğrencilere...Benim kızım öğrenci, şehir dışında bizden uzakta yaşıyor ve yemeklerini de kendisi yapmak zorunda..Burada sizinle paylaştığım tarifler aslında başlarda onun içindi...Gelecekte benim çektiğim sıkıntıları çekmesin diye, ben yanında olurum olmam belli olmaz diye...Yavaş yavaş bir arşiv oluştu işte...Zaman galiba beni haklı çıkardı... Şimdi telefonda konuşurken "anne şunu nasıl yapacağım?" dediği zaman" sitede var aç oku, oradan yap" diyebiliyorum ona :)

Çenem mi düştü ne tamam, geçelim tarife :)

PATATESLİ SULU KÖFTE
Malzemeler:
  • 200 gr kıyma
  • 1 adet kuru soğan rendesi
  • 2 diş sarımsak rendesi
  • 1/2 çay bardağı yıkanmış kırık pirinç
  • 1/2 çay bardağı ince bulgur
  • tuz, karabiber, kırmızı biber, kimyon

  • 1 adet ince doğranmış soğan
  • 1 adet iri doğranmış patates
  • 1 adet minik doğranmış havuç
  • 1 adet domates rendesi
  • 3 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 1 yemek kaşığı domates salçası

  • 2 yemek kaşığı un -tepsiye serpmek için 
  • 4-5 bardak su


PATATESLİ SULU KÖFTE nin yapılışı:
  1. Tepsimize kıymayı, yıkanmış pirinci, bulguru, ince rendelenmiş soğanı, sarımsağı, tuzu ve damak tadınıza göre baharatları ekleyip güzelce özleşene kadar yoğuralım
  2. Tepsimize unu serpelim .
  3. Elimizi ara sıra ıslatarak köfteyi minik minik toplar haline getirip bu unun içinde ara sıra sallayıp yuvarlayarak bulanmasını sağlayalım
  4. Tenceremize yağı ve soğanları koyup hafifçe kavuralım
  5. domates rendesini  ve salçayı ekleyelim
  6. Biraz kavrulunca havuçları ilave edelim 
  7. 4-5 bardak sıcak suyu ekleyip, 15 dakika pişirelim
  8. Minik küpler halinde doğradığımız patatesleri ve köfteleri ilave edelim
  9. Yaklaşık 20 dakika pirinçler yumuşayana kadar pişirelim

Afiyet olsun


5 yorum:

*mehtap dedi ki...

benimde oğlum çok sever ama epeydir pişirmedim,hatırlattınız,elinize sağlık sevgili Belgin..

Unknown dedi ki...

bu akşam bizim menüde vardı sulu köfte
ellerine sağlık
sevgiler

Unknown dedi ki...

Canım çok severim ellerine sağlık sevgiler.

kalpkurabiye dedi ki...

annem kokan tariflerden:)
ellerinize sağlık:))
sevgiler..
cici geceler:)

Adsız dedi ki...

teşekkürler ellerinize sağlık

Related Posts with Thumbnails