25 Şubat 2013 Pazartesi

YULAF EZMELİ KURABİYE

YULAF EZMELİ KURABİYE
YULAF EZMELİ KURABİYE
 Epey önce görmüştüm bu tarifi blogdayaparimkariyerde blogunda...O kadar iddialı bir üslubu vardı ki, hemen denenecekler dosyasına tarifi kaydetmiştim..Güya hemen ertesi gün yapacaktım pehh!! Üzerinden neredeyse altı ay geçmiş :) Demiş ki blog sahibi "hayatımda yediğim en güzel kurabiye"
Hmmm, ben o kadar kesin bir ifade kullanmayacağım, çünkü farklı tatlara da açığım...Ama ama ama, gerçekten çooook lezzetli bir kurabiye..Üstelik, tam buğday unuyla , yulafla , kuru meyveyle yapılıyor , az şekerli, az yağlı.. E daha ne olsun ama? Lezzeti süper...(bunda içindeki çikolatanın katkısı var sanırım :D ) Ben denedim, memnun kaldım, hiiiç pişman olmadım..Sizlere de tavsiye ederim....

YULAF EZMELİ KURABİYE
 Ama evdeki malzeme ile orantılı bazı küçük değişiklikler yaptım. Neleri değiştirdiğimi de belirttim..Yaptığımdan beri gidip gelip bir tane götürüyorum..Allah sonumu hayır etsin ..Yandım ben :)

Şimdi geçelim tarifimize :


YULAF EZMELİ KURABİYE
malzemeler:
  • 2 su bardağı tam buğday unu 
  • 2/3 su bardağı toz şeker 
  • 1/2 tatlı kaşığı kaşığı kabartma tozu (1 paketi kullandım)
  • 1 tatlı kaşığı tarçın 
  • 1 paket vanilya 
  • 1 su bardağı yulaf ezmesi (evde yulaf kepeği vardı , onu kullandım)
  • 1,5 su bardağı küçük küçük doğranmış kuru kayısı ve kuru erik karışımı ( Ben kuru kayısı + 1 yemek kaşığı portakal kabuğu reçeli ekledim) 
  • 2/3 su bardağı küçük küçük kırılmış bitter çikolata ( küçük paket bitterin yarısını (40 gr) kullandım) 
  •  4 çorba kaşığı hindistan cevizi 
  •  2/3 su bardağı dövülmüş badem ve fındık karışımı 
  • 50 gr oda sıcaklığında tereyağı (100 gr kullandım )
  • 1 yumurta 
  • 1/2 çay bardağı zeytinyağı 
  • 1/2 çay bardağı süt 

YULAF EZMELİ KURABİYE nin yapılışı:
  1. Tereyağını  ve sıvıları önce karıştıralım
  2. Sonra tüm malzemeleri bir araya getirip parmak uçlarıyla karıştıralım. 
  3. Çok fazla yoğurmaya gerek yok , iyice karışması yeter. 
  4. Yağlı kağıda elimizle yuvarlatmadan gelişi güzel aralıklı olarak dizelim ve önceden ısıtılan 180 dereceleri fırında yaklaşık 15 dakika pişirelim. 
  5. Benmari usulü erittiğimiz çikolatayı , kurabiyemiz soğuduktan sonra üzerine süsleyelim.
Afiyet olsun...



17 yorum:

dogada.blogspot.ru dedi ki...

bende hemen denemeyi düşünüyorum ellerinize sağlık görüntüsü zaten belli ediyor lezzetini sevgiler

Türkan pak oral dedi ki...

Hangibirini yapıcam şaşırdım ama... bize acıyın bu kadar güzel tarifler yayınlamayın lütfen. sevgiyle kalın

Adsız dedi ki...

Sevgili Türkan, mutlu oldum böyle düşündüğünüze..Ben bloga 3 sene ara verdiğim için benimle birlikte başlayan arkadaşlarım çoktan yol almışlar..Açığı biraz olsun kapatmaya çalışıyorum elimden geldiğince..Hiç sizlere eziyet etmek ister miyim :)? Siz benim gibi yapmayın, zamana yayın..birer ikişer yapın..ama sonra bana düşüncelerinizi yazın, çok çok seviniyorum buna..O zaman tüm yorgunluklara değiyor :)
Sevginiz çok olsun

Unknown dedi ki...

çok güzel denenmeli
ellerine sağlık
sevgiler

vişnap dedi ki...

Vallahi bu kadar methiyelerden sonra artık gözüm kapalı yaparım lezzet garantili tarif olmuş görünümünden de belli zaten ellerine sağlık afiyetler olsun..

tatlı sefam dedi ki...

elıne sağlık malzemeler guzel olduğun isaretı bende yapılacaklar lıstesıne eklendı

Gurme Şirine dedi ki...

bu kurabiyeler resmeb gel beni ye diyor :)
ellerine sağlık...

Yaseminin Mutfağından dedi ki...

ne kadar hoş bir görüntü.Eminim lezzetide muhteşemdir.Ellerin dert görmesin
Sevgiler.

blogdayaparimkariyerde dedi ki...

ahh nasıl mutlu oldummm hem denemiş olmana, hem beğenmene:) ama gerçekten de çok lezzetli insnaın yedikçe yiyesi geliyor. Hatta bu kurabiyeyi yapıp yemek bloggerları etkinliğine götürmüştüm, orda da herkes bayılmıştı 2şer 3er peçeteye sarıp çantaya atanlar oldu:)Ellerine sağlık, kucak dolusu sevgiler:)

mutfakpenceresi.com dedi ki...

bir tane kaptım gidiyorum, nefis görünüyor.Ellerinize sağlık.

Ferkay dedi ki...

Muhteşem bir görüntü. Ellerinize sağlık..

Adsız dedi ki...

denedim harika oldu :) ama tereyağını fazla kaçırmışım galiba şekli dağınık oldu tadı harika :)

belgin kıral dedi ki...

beğenmenize sevindim, dönüp yorum bırakmanıza daha çok sevindim...teşekkür ederim.şekli zaten normal kurabiye gibi değil, dağınık olması normal yani..afiyet olsun :)

Unknown dedi ki...

Sevgili Belgin Hanım

Kurabiyeleriniz eminim lezzetlidir ancak ne yazık ki "masum" değiller.

"Kızlarım için açtım bu blogu" demişsiniz, o vakit uyarmak vazifem. Hem diğer anneler de bilgilenmiş olur.

Kabartma tozunun formülü, sodyum bikarbonattır ve sodyum bebekler için zararlıdır.

Gerçek vanilya ile marketten aldığınız vanilin tozu aynı şeyler değildir. Şekerli vanilin, vanilya kokusu veren bir kimyasaldır, vanilya ağacından elde edilen vanilyayla hiçbir ilgisi yoktur.

Dahası "az şekerli" diye tanımlamışsınız tarifinizi ancak ben şekerden başka bir şey görmüyorum.

Bir su bardağına yakın toz şeker, reçel, kuru meyve, çikolata, şekerli vanilin... Bir de üzerine eritilmiş çikolata! Bakkaldan alınmış koca bir paket çikolatadan bir farkı kalmamış!

Bu kadar şeker ve şekerli malzeme girince bir şeyin lezzetsiz olması mümkün değil. Ancak esas marifet şekersiz lezzetler yapabilmek.

Tarifeye ek yapmak yerine eksiltme yapmanız çok daha evlâ olacaktır. Çıkarın o şekerleri, çikolataları, vanilinleri, reçelleri... Ondan sonra "sağlıklı" diyelim...

Zira günümüzün en büyük baş belası şeker. Kalp, damar, kanser, diyabet.. Şişmanlıktan söz etmiyorum bile... Şeker, bütün vücut kimyamızı değiştiriyor, hücreleri bozuyor. İnsana uygun bir madde değil. Unutmayın! 150 yıl önce yoktu! Pekmez ve bal vardı sadece. Onlar da sınırlı.

Çocuklarımızı sağlıklı yetiştirmek istiyorsak onları şekersiz bir hayata hazırlayın. Şekerli yiyeceklere alışık olmasınlar, hayatları boyunca sevmesinler.

Sevgiler, saygılar

Mutlu Tönbekici

(Vatan Gazetesi yazarı)

belgin kıral dedi ki...

Sevgili Mutlu Tönbekici,
Yazılarınızı ve sizi çok beğendiğimi öncelikle belirtmek isterim.. Minik kızınızla size uzun ve keyifli bir birliktelik, sağlıklı bir yaşam dilerim. Sevgili ayşe Arman la yaptığınız röportajı sizi çok takdir ederek okumuştum. Yolunuz hep açık olsun.
Yorumunuza gelince haklılığınız su götürmez.Ama ne yazık ki bizler kurabiye seviyoruz ve normalde 1,5 su bardağı ile yapılan kurabiyeleri yiyoruz..!! Hem de rafine un ve bitkisel margarin ile yapılmış!!! Doğrusu elbette evlerimize şekeri asla sokmamak ama olmuyor ne yazık ki:(
Ben ve ailem evde şekeri minimumda kullanmaya çalışıyoruz.Çocuklarımı şekerden uzak tutmak için de ne mümkünse yapıyorum. Çocuklarımın yediği balın 1 gr ı 1 TL..Ve özel üyelikle getirtiyorum sayılı üretim yapıldığı için..Ki onu bile günlük 1 çay kaşığı ile sınırlandırdık.
Ama iş mutfak, tarifler, misafirler ve blog hayatı olunca bazı şeyler gözardı ediliyor. Kötünün iyisine "eyvallah" diyorsunuz.
Günümüzde her şey sahte, her şey suni..Doğalını bulabilmek için deliler gibi mücadele ediyoruz hepimiz. Eskiden kabartma tozu yoktu, karbonat kullanırdı annelerimiz.. Ama karbonat ile kek yapamazdınız !!! Vanilin özütü bugün Türkiye nin kaç ,ilinde bulunabiliyor? İbrahim Tatlıses in Harward benzetmesi gibi, gerçekten var da biz mi almıyoruz? Tuz sakıncalı, şeker sakıncalı,rafine un;hazır salça, tavuk,süt,yoğurt vs. temel besin maddeleri hepsi sıkıntı...Isırarak elma bile yiyemiyoruz ki..!!! Nar ekşim Mersin den,pul biberim güney doğudan geliyor..Tuzumu Erzincan daki bir tuz gölünden saf haliyle getirtiyorum, evde kendim eziyoruzm. Ama kullanımı akan bir tuz kadar kolay değil..Poğaçalarda bazen dişimize değiyor.!!
Keşke söylediğiniz gibi şekeri tümüyle hayatımızdan çıkarabilsek ama yasakların cazip gelme prensibinden yola çıkarsak; evde esirgediğim şeylerin bin kat zararlısını çocuklarım dışarıdan alıp yemesinler diye de uğraşıyorum işte ne yapayım? :D
İlginiz ve duyarlılığınız için çok teşekkür ederim.
Umarım yorumunuzu herkes okur ve bir an olsun düşünerek sorumlu olduğu kişilerin sağlığına yönelik hareket eder.
Sevgiler, saygılar

Adsız dedi ki...

Ayça
Burada kullanılan badem ve fındık çiğ badem ve fındık mı olacak. Kavrulmuş olmaz değil mi?

belgin kıral dedi ki...

Sevgili Ayça, geciken yorumum için özür dilerim. Çiğ badem şart da fındığın kavrulmamış olması sadece sağlık ve kalori değeri açısından önemli. Kurabiyede lezzet açısından bir fark yaratmaz yani :) Ama badem kavrulmamış olmalı mutlaka... sevgiler :)

Related Posts with Thumbnails