6 Şubat 2013 Çarşamba

TABULE(TABBOULEH)- BULGURLU SALATA TARIFI

TABULE(TABBOULEH)- BULGURLU SALATA
Bugün sizlerle Ortadoğu mutfağından, Lübnan'dan çok beğeneceğinizden kesinlikle emin olduğum, son derece pratik ve lezzetli bir tarif olan tabuleyi paylaşmak istiyorum.
İster et yemeğinizin yanında meze olarak ikram edin, ister çay sofranızı süslesin...Bizim kısırımıza benzeyen ama nüans farkı bence fevkalade olan bir garnitür..

http://sefertasim.blogspot.com

Nette bir çok farklı uygulamayı gördüm .Benim uyguladığım tarifi yıllar önce ben bir arkadaşımda yemiştim. O da bir gazete sayfasından alıp denemiş..O gün çok hoşuma giden bir lezzetti. Bugün baktığımda hala çok seviyorum.
Dün komşum misafirleri için  salata önermemi istediğinde, araştırırken aklıma geldi. Siteye tarifini eklemediğimi farkedince de , arkadaşıma yapıp götürmeyi teklif ettim.
Bu güzel salatayla beraber ben bugün neler mi yedim?

peynirli su böreği
zeytinyağlı yaprak sarma
el açması kıymalı kol böreği
portakallı kereviz
mevsim salatası
ezmeli sandviçler
tabule
laz böreği


Becerikli ve hamarat bir hatunun elinden çıkmıştı ve hepsi birbirinden lezzetli ve güzeldi...:) Benim 3 gün hiç bir şey yememem lazım ya da spor salonundan eve gelmemem :(

Neyse olan oldu biz şimdi geçelim tarifimize ...

TABULE(TABBOULEH)- BULGURLU SALATA

Malzemeler:
  • 1 su bardağı ince bulgur
  • 1 yemek kaşığı kuru fesleğen ya da nane(veya ikisi birden)
  • 3-4 yemek kaşığı nar ekşisi
  • 1 su bardağı sızma zeytinyağı
  • 2 demet maydanoz(ince doğranmış)
  • 7-8 sap taze soğan(ince doğranmış)
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 çay kaşığı pul biber
  • 1,5 büyük boy tanelenmiş nar (ezilmesin)
  • 1/2 su bardağı ceviz içi(iri çekilmiş)
  • 1 çay kaşığı kimyon

TABULE(TABBOULEH)- BULGURLU SALATA nın yapılışı:

  1. Bulguru geniş bir kaba koyup üzerine 1 su bardağı kaynar su döküp kapağını kapatıp bir saat bekletelim
  2. Üzerine sırasıyla, önce baharatları, cevizi, sonra zeytinyağı ve nar ekşisini ekleyelim, kaşıkla iyice  karıştıralım
  3. Maydanozları ve soğanları da ekleyelim
  4. Ezmeden güzelce karıştıralım .
  5. En son nar tanelerini ekleyelim ama bir kısmını üzerini süslemek için ayıralım

Afiyet olsun



7 yorum:

tatlı sefam dedi ki...

ayy ne guzel renklı narda yakısır elıne sağlık

fatosun mutfagından... dedi ki...

ellerine sağlık ablam..harika görünüyor..öptüm çookk

Unknown dedi ki...

Canımmmmmm nefis görünüyor narlar çok yakışıyor bu nefis salataya ellerine sağlık sevgiler...

Unknown dedi ki...

bugün pazara çıktım süper narlar almıştım dedim renklerine aldanıp aldım ama ne yapsam acaba diye bu güzel tarifle karşılaştım..ellerine emeğine ve tarifine sağlık..sevgiyle kal..

Unknown dedi ki...

Bu nasıl güzel görüntü böyle.
İnsanı ekrana yapıştırıyor.
Ellerine sağlık canım..
Sevgiler.

Kiremithanem dedi ki...

Ellerine saglik cok basarili gorunuyor lezzetini merak ettim dogrusu :)
Sevgiler,gunaydin..

Coşkunlu Figen dedi ki...

çok iç açıcı bir foto..bayıldım..daha önce denemiştim ben ardann mutafağından görüp..ama bişey eksik gibiydi nar mı ki..denemeliyim..ellerinize sağlık...

Related Posts with Thumbnails