5 Şubat 2013 Salı

KETEN TOHUMLU MAHLEPLI KURABIYE TARIFI

KETEN TOHUMLU MAHLEPLİ KURABİYECİK
KETEN TOHUMLU MAHLEPLİ KURABİYECİK
Sevgili cafe portakal Bahar'da görünce denemek istemiştim. Geçenlerde keten tohumu kavanozu elime gelince aklıma geldi.. Çok pratik bir şekilde hemen hamurunu hazırladım ve sonra yine bir bölüm dizi eşliğinde minik minik toplar yaptım. Pişirdim, kurabiye kutusuna doldurdum..Belirteyim , orijinal tarife birebir sadık kaldım. Tadı ve kıvamı çok güzeldi bence..

KETEN TOHUMLU MAHLEPLİ KURABİYECİK

O gün bu gündür gelen bir  tane, giden iki tane ağzına atıveriyor.. Gelen misafirlerime kahvenin yanına , çayın yanına minik minik ikram ediyorum..Yani bir o kadar da bereketli...
Sevgili Bahar a çok teşekkürler, bence keten tohumunu en zevkli yediren formül bu olsa gerek. :)

****Ben zencefil çayı eşliğinde yedim, resimde görüldüğü üzere tavsiye ederim ...

Keten Tohumlu Mahlepli Kurabiye 

Malzemeler:
  • 125 gr yumuşak tereyağı veya margarin
  • Yarım çay bardağı sıvı yağ
  • 1 çay bardağı pudra şekeri
  • 1 çay bardağı keten tohumu(iri çekilmiş olacak)
  • 1 çay kaşığı mahlep
  • Yarım paket kabartma tozu
  •  1 paket vanilya
  • Aldığı kadar un

KETEN TOHUMLU MAHLEPLİ KURABİYE nin yapılışı:

  1. Terayağı ve pudra şekerini elimizle iyice yedirelim birbirine.
  2. Un hariç diğer malzemeleri ekleyip yoğuralım.
  3. Azar azar unu da ilave edelim.
  4. İster benim yaptığım gibi bir lokmalık, ister büyük olarak şekillendirip 170 derecelik fırında beyaz kalacak şekilde pişirelim..
Afiyet olsun


4 yorum:

Unknown dedi ki...

ellerine sağlık canım tarif bana aittir ve favorimdir beğenmene sevindim
afiyetle
sevgiler

Emel Yılmaz Akan dedi ki...

Ellerinize sağlık...
Çok güzel görünüyorlar...
Keten tohumuyla tanışmamın hikayesi çok acıydı ama güzel bir tarif olarak karşıma çıktı...Eminimki tadı da çok güzeldir...Sevgilerimle...

Ferkay dedi ki...

Ziyaretinize çok memnun oldum, blogunuzu tanıma fırsatı buldum.
Baharın tüm tariflerine bayılıyorum, ellerinize sağlık harika görünüyorlar..

Unknown dedi ki...

ellerinize saglık nefis olmuştur eminim.

Related Posts with Thumbnails