10 Şubat 2013 Pazar

SODALI POGACA TARIFI (bayatlamayan pogaca)

SODALI POĞAÇA(bayatlamayan poğaça)

İnternette ilk nerede gördüm hatırlamıyorum ama yaptığım ilk günden beri çok sevilerek tüketilen bir poğaça türü oldu evimizde..Pofuduk olması bir yana, her türlü içle öyle güzel çeşitlendirilebiliniyor ki , olmazsa olmazımız haline geldi. Tüm bloglarda yapıldı, denendi benim uzak kaldığım dönemde..Ben de "benim ne eksiğim var deyip "kendi yaptığımı görselleyip sizlerle paylaşmak istedim..Tarif aynı tarif anlayacağınız.. Kendinizi bu lezzetten mahrum bırakmayın diyerek tarife geçiyorum...
SODALI POĞAÇA(bayatlamayan poğaça)
SODALI POĞAÇA(bayatlamayan poğaça)

SODALI POĞAÇA(bayatlamayan poğaça)

SODALI POĞAÇA (bayatlamayan poğaça)

Malzemeler:
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 1 su bardağı ılık süt
  • 5-6 su bardağı un(kontrollü ekleyin)
  • 1 şişe soda(maden suyu)
  • 1 paket yaş maya(tercihen yuva)
  • 1 yemek kaşığı toz şeker
  • 1,5 tatlı kaşığı tuz
İçi:
  • peynirli maydanozlu karışım
Üzerine:
  • yumurta sarısı
  • çörek otu, susam

SODALI POĞAÇA nın yapılışı:

  1. Ilık sütün içine şekerimizi ekleyip karıştıralım
  2. Mayayı ilave edip onu da karıştıralım
  3. Sıvıyağı, sodayı, tuzu ekleyelim
  4. Çok hafif ele yapışan bir hamur olana kadar unu yavaş yavaş ekleyelim
  5. Üzerini kapatıp mayalanması için bir kenarda bekletelim
  6. Mayası gelen hamurdan cevizden iri bir parça elimize alıp içini koyalım ve hafif yağladığımız fırın tepsisine aralıklı yerleştirelim.(Kabarma payını hesap edin)
  7. Yarım saat tepsi mayası gelmesi için bekletelim.
  8. Üzerine yumurta sarısı sürelim, çörek otu susam serpelim ve 180 derecede ısınmış fırında kızarana kadar pişirelim

afiyet olsun


16 yorum:

tatlı sefam dedi ki...

elıne sağlık herkez yapmıs bende yapayım

Nursevin SÖNMEZ dedi ki...

çok güzel olmuşlar. bayatlamazda üstelik. Ellerien sağlık canım.

Unknown dedi ki...

mutlaka denerim.ellıne sağalık

Adsız dedi ki...

bir sise su derken kac bardak mesela

belgin kıral dedi ki...

Bir şişe su değil, maden suyu, standart ölçüde ..

Adsız dedi ki...

bir sise su derken kac ml öneriliyor acaba?

Adsız dedi ki...

Deneyrn varmi

Semiha aygun dedi ki...

Ben denedim cok guzel oluyor yorum yazmayi bilmiyordum telefindan. Sagolun.

Adsız dedi ki...

o kadar yumuşak oldu ki anlatamam puf puf benim fırınım mayalı poğaçaları kurutuyor ama sodalı nefis oldu yumuşacık ellerine sağlık bu tarifi paylaştınız artık poğaçalarım yumuşacık :)

Adsız dedi ki...

merhaba bu tariften kaç tepsi ya da kaç adet çıkıyor, miktarı fazla mı oluyor, tarif için teşekkürler:)

Adsız dedi ki...

Sodanin gazi yada asitinin alinmasi lazimmis nasil almaliyiz
Guzle yumusacik oldu diyen arkadaslar sodayi direk asitiylemi doktunuz acaba

Unknown dedi ki...

Harika oldu :-)))))
Tam bir pastane puaça
Herkes denemeli:-))))

Unknown dedi ki...

Süper Tarif

Unknown dedi ki...

Bende denicem mutlakaYorumunuzu girin...

Unknown dedi ki...

Çok nefismiş aldım😀😎

Unknown dedi ki...

Instanting maya olurmu deneyen varmi

Related Posts with Thumbnails