29 Nisan 2013 Pazartesi

KABAKLI MANTARLI KIS TARIFI

KABAKLI MANTARLI KISKABAKLI MANTARLI KIS
KABAKLI MANTARLI KIS

 Farkettim ki bugüne kadar hiç kiş yapmamışım ben..!! Şimdi bunun için bakla gibi pişmanım :( Çok zor değil, çok uzun uzun da uğraştırmıyor..Beni uzak tutan neydi acaba diye kendi kendime sorduğum zaman aldığım cevap sanırım sadece "ihmalkarlık" oldu... Bir nevi sebzeli poğaça ya da tuzlu tart, ama çok lezzetli..Umarım dener ve bana hak verirsiniz.. Başka çeşitlerini de yapmaya devam edicem..Sonuçları sizlerle paylaşırım..
Bu tarifi araştırırken farklı yerlerde çok farklı yapımlarla karşılaştım..Milföylü yapan var, yağını eiterek yapan var, kırpıntı hamur oluşturan var.. Ben de oradan buradan derken kendi tarifimi el yordamıyla oluşturdum. Endişem üzerine konulan ıslak malzeme yüzünden  tabanının yeteri kadar pişmeyip de hamur kalmasıydı ama olmadı şükür. altı da gayet güzel pişti. Bir dahaki sefere işimi garantiye alıp beş on dakika hamur için ön pişirme yapmayı düşünüyorum, bakalım nasıl olacak?
Hadi buyurun şimdi bu nefis yemek tarifine :)

KABAKLI MANTARLI KİŞ

malzemeler
  • 1 adet orta boy kabak
  • 300 gr mantar
  • 1 adet kuru soğan
  • 2-3 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1/2 demet dereotu
  • 1 çay kaşığı pul biber
hamuru için:(ben mikser kullandım)
  • 2,5 su bardağı un(yaklaşık, kontrollü olmakta fayda var)
  • 2 yemek kaşığı yumuşak margarin
  • 4 yemek kaşığı sıvıyağ
  • 1 çay bardağı yoğurt
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 çay kaşığı tuz
üzeri için:
  • 2 adet yumurta
  • 1/2 çay bardağı süt
  • 1,5 su bardağı rende kaşar peyniri
KABAKLI MANTARLI KİŞ in yapılışı:
  1. Hamur malzemelerini karıştırıp hazırladığımız hamuru diğer işlemler tamamlanana kadar buzdolabında bekletelim. Bu hamur için el ısısı değmeden oluşturulması gerekiyor diye okumuştum ama ben en sonunda elimle toparladım, gayet de güzel oldu..
  2. Yemeklik doğradığımız soğanları hafif soteleyelim
  3. Soyup fazla sulandırmadan yıkadığımız ve minik doğradığımız mantarları da ekleyelim ve harlı ateşte suyunu çektirelim
  4. Rendelenmiş kabaklarımızı da ekleyelim ve kavurma işlemine devam edelim
  5. Suyunu çekerken tuzunu ve pul biberini de ekleyelim
  6. Ocağın altını kapatırken de dereotlarımızı ilave edelim ve bir kenarda soğumaya bırakalım
  7. Süt ile yumurtaları iyice çırpalım
  8. Fırını 180 derecede ısıtalım
  9. Dolaptan aldığımız hamurumuzu yağladığımız kalıbımıza elimizle yukarıya doğru duvar oluşturacak şekilde düzgünce yayalım
  10. Hiç susuz sebzelerimizi üzerine hızlıca yayalım ve yumurtasını döküp bekletmeden fırına verelim
  11. 20-25 dakika sonra çıkarıp rendelenmiş kaşar peynirini üzerine gezdirelim ve yüzü iyice kızarana kadar yaklaşık beş dakika daha pişirelim
afiyet olsun...

Not: Misafirleriniz için ikramdan önce pişirip, ikram sırasında kaşarını döküp fırınlayarak sıcak sıcak servis yapabilirsiniz..

4 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

mantar yemesemde sunumu çok beğendim canım.ellerine sağlık.sevgiler.

sarımutfak-hande dedi ki...

ellerine sağlık nefis olmuş bende bu akşam mantarlı ıspanaklı yapacağım

Yazar Beyin dedi ki...

Güzel görünüyor ellerine sağlık :)

pembe kekik dedi ki...

Mantarı da kabağı da çok severim. Ellerinize sağlık. Sevgiler.

Related Posts with Thumbnails