26 Nisan 2013 Cuma

SOSLU KREPTE KOFTE TARIFI

SOSLU KREPTE KÖFTESOSLU KREPTE KÖFTE

 Bugün mutfakta epeyce vakit geçirdim. Güzel şeyler yaptım..Yaptıklarımın sonrasında elimde pişmiş, hazırlanmış 3 adet krebimin artmış olduğunu görünce ve ne yapabilirimi düşünmeye başlayınca doğaçlama bu tarif aklıma geldi. Deepfreezde köftelerim vardı, krepler hazırdı. Son derece pratik bir şekilde bu nefis mi nefis köfteler ortaa çıkıverdi..Sizin de vardır mutlaka dolabınızda köfteleriniz.. Hadi mutfağa.. :)
aşağıda verdiğim ölçüler normalde ayrı ayrı yaptığım krep ve köftenin ölçüleri..Oldukça bereketlidir..O yüzden, dilerseniz azaltarak uygulayın..yok fazlasını tarif ettiğim şekilde veya başka şekilde kullanırım derseniz tam ölçüde yapabilirsiniz..
Kolay gelsin, detaylı anlattım siz uzunluğuna bakıp bu güzel köftelerden mahrum etmeyin sevdiklerinizi..:)
diğer güzel yemek tariflerim için SİTE HARİTASI nı tıklayın

SOSLU KREPTE KÖFTE

malzemeler:
  • 1/2 kg köftelik kıyma
  • 1 adet orta boy soğan rendesi
  • 1/2 bayat ekmek içi
  • 1 tatlı kaşığı tuz 
  • karabiber,kimyon
  • 2 diş sarımsak
  • 1/2 demet kıyılmış maydanoz
  • 1-2 kaşık zeytinyağı

Krep için:
  • 2 yumurta
  • 3 çay bardağı süt
  • 2 su bardağı un (200 ml lik bardak)
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • tuz (kıvamı tavanın içinde akıcı olmalı, eksik fazla dengeleyiniz)

Sosu:
  • 1 tatlı kaşığı domates salçası
  • 1 kaşık zeytinyağı
  • 1/2 çay bardağı su

Ayrıca:
  • 1 su bardağı kaşar rendesi
  • 2 adet domates
  • 2 adet biber

SOSLU KREPTE KÖFTE nin yapılışı:

  1. Köfte malzemelerimizi yoğurma kabımıza alalım ve en az on dakika iyice özleşene kadar yoğuralım
  2. Top şeklinde yuvarlak köfteler hazırlayalım buzdolabına kaldıralım..(Artan köftelerinizi bir tepside dondurup sonra poşetleyip deepfreeze kaldırabilirsiniz. Daha sonra çıkarıp pratik bir şekilde tavada ızgara köfte yapabilirsiniz)
  3. Krep malzemelerini el blenderi ile iyice çırpalım
  4. Tavamızı bir sefere mahsus yağlayalım ve bir küçük kepçe krep hamuru dökelim
  5. Düzgünce yayılmasını sağlayalım
  6. Altı pişince bir spatula yardımıyla çevirip üzerinin de pişmesini sağlayalım
  7. Tüm krepleri bu şekilde hazırlayalım ve bir kenarda biriktirelim(Yine fazla kalan kreplerinizi güzelce streçleyip ertesi gün kahvaltıda tüketebilirsiniz)
  8. Dolaptaki köftelerimizden kullanacağımız kadarını çıkaralım ve yağsız tavada önlü arkalı iyice pişirelim
  9. Krepleri üçe bölüp her bir parçanın ortasına bir köfte, üzerine bir dilim domates ve biber koyup kürdanla tutturalım
  10. Fırın kabımıza yerleştirelim.
  11. Benim bu aşamada zamanım olmadığı için resimdeki gibi sunum yaptım, sizler de dilerseniz benim gibi yapabilirsiniz. Ama vaktiniz ve misafiriniz varsa devam etmenizi öneririm.
  12. Üzerine kaşar rendesi serperek fırında 5-10 dakika tutup, peynirler kızarınca çıkaralım
  13. Sosu için tavaya yağ ve salçayı koyalım, hafifçe cızırdayana kadar pişirelim ve suyunu ekleyelim
  14. bir iki dakika daha pişirip altını kapatalım
  15. Bu sosu fırından çıkan köftelerin üzerine gezdirelim
  16. Maydanozla süsleyerek servis yapalım (Benim kalmamıştı )

Afiyet olsun

10 yorum:

bilge dedi ki...

Görüntü çok hoş, eline sağlık.

Emel Yılmaz Akan dedi ki...

Nefisss olmuş bu köftecikler...
Görüntüsü de şahane ...
Ellerine sağlık...
Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Bakalım bugün deniyeyim kendimi mutfak a adıyacağım öle görünüyor eşim gidiyor sabah akşam geliyor ancak yemek yerken yüzünü görebiliyorum adamın hal böyle olunca kadında kendini mutfak a atıyor bundan sonra çekilin ben geliyorum diyorum heheheheheh :-) tariflerine güveniyorum bugün bende deniyeyim bakalım hem hafif de olur yaz geliyor artık bıktık fasulye nohuttan

sefertasitarifleri dedi ki...

sevgili asayra kurt , sıcacık yorumun için çok teşekkürler..yüzümdeki gülümsemenin sebebi sahibine yani :) güvenin her şeye değer ve güvenmeye devam et, doğru yoldasın :) eşine de misafirlerine de yap bu tarifi, sonra bütün ödüller senin , örnek ben :) çoğalan sevgiler seninle olsun..

Adsız dedi ki...

ellerine sağlık deniyor ya çok güzel olmuş deniyor ya en büyük ödül insana o...birde zamanla bi evladım olursa Allahımdan başka dileğim yok.inşaAllah oda olcak bebişime tarif bakcam ondan sonra :) ayrıca kakaolu sadrazam lokumu görüyorum bu yorumu yaparken müthiş oluyor o ben yağmıştım kursta harika görünüyor seninkide ...ellerine sağlık bana önerebileceğin poça tarifi varmı birtek poça da beceriksizim ama belkide tam bir tarif bulamadığım içindir.bana sağlam sürekli misafire falan yapabileceğim bir poça tarifi lazım.

Adsız dedi ki...

Bu akşam fotoğraflamaya çalışacağım sizinki kadar güzel görünür mü bilmem ama benim için harika bir misafir sunumu olduğu kesin elim alışsın diye şimdi eşine yaptım ama ileride misafirlerime de yapacağım sayenizde çok ama çok sağolun annemin krep tarifi farklı idi sizinkini uyguladım koyu kaçınca yarım bardak daha süt ekledim ve enfes oldu tadını çok beğendim tuzunu da göz kararı attım ama yarım çay kaşığı kadar falan katmış olmalıyım bu güzellikleri yiyemeyeceğim hatta fazladan bir krep yedim o bile diyetimi bozar ama dayanamadım :-) ben sadece köftelerden nasipleneceğim :-) ayrıca yağsız tavada köfte daha iyi oldu kızartma bana ağır geliyor...tekrardan teşekkürler

belgin kıral dedi ki...

Beğendiğine çok sevindim sevgili Asayra cığım ..Gramla verilmediği takdirde genellikle ölçüler hep yaklaşıktır; sen ne güzel ayarlamışsın kendine göre :) Afiyetler olsun canım, resimlerini merakla bekliyorum,yayınlarsan haber er olur mu? sevgilerimle..

Adsız dedi ki...

http://hayatkitap.blogspot.com/2013/05/soslu-krepte-kofte.html

Adsız dedi ki...

Sizinki kadar güzel görünmesede birşeyler etmeye çalıştım ben yeni yeni bu tarz sunumlar yapıyorum ama köftesini falan çok beğendi eşim özellikle yağsız tavada köfte iyi fikir oldu çünkü hiç sevmiyordum ben yağda kızartılan köfteyi

belgin kıral dedi ki...

Bence müthiş güzel yapmışsın, görüntü de öyle,çok beğendim ellerine sağlık canım... yorumlarınla da deneyiminle de beni çok mutlu ettin, sevgimle :)

Related Posts with Thumbnails