5 Nisan 2013 Cuma

ENGİNAR ÇORBASI

ENGİNAR ÇORBASIENGİNAR ÇORBASI

 Nisan enginarın tam mevsimi...O yüzden bu nefis çorbayı bu ayda mutlaka denemelisiniz. Artık faydalarını herkesin çok iyi bildiği bu sebzeyi mümkün olduğunca fazla tüketmeliyiz şu günlerde.
Sitenin kadim takipçileri bilirler benim oğlumun sebzeyle arasının nasıl olduğunu. Maalesef tadına bile bakmadı :( Tüm sebzeler tabiri caizse kılıktan kılığa giriyorlar benim elimde ama ona çok ender yedirebiliyorum ...Umarım sizin sevdiklerinizin yemek konusunda böyle sıkıntıları yoktur :)


ENGİNAR ÇORBASI
Malzemeler:

  • 4 adet kılçıksız enginar 
  • 1 adet orta boy soğan
  • 1 adet küçük boy havuç
  • 1 yemek kaşığı pirinç
  • 1/2 limon
  • 3-4 kaşık zeytinyağı(dilerseniz 2 kaşık tereyağı)
  • 1 yemek kaşığı un
  • 2 su bardağı soğuk su
  • Tuz, varsa taze nane


ENGİNAR ÇORBASI nın yapılışı:
  1. Enginarlarımızı yıkayıp acele ederek limonlu 3-3,5 bardak suya bırakalım
  2. Limonlu halde küp doğrayalım
  3. Aynı suda yıkanmış pirinçle beraber haşlayalım (bu suyu daha sonra kullanacağız)
  4. Tenceremize yağımızı koyup yemeklik doğradığımız soğanları ve iri rendelediğimiz havuçları soteleyelim
  5. Unu da ekleyip hafif kokusu çıkana kadar hızlıca karıştırarak pişirmeye devam edelim
  6. Altını kısıp soğuk suyu ekleyelim ve karıştırarak unun açılmasını sağlayalım
  7. Haşladığımız enginarları ve suyunu ilave edelim
  8. Tuzunu da ekleyip kaynatalım
  9. On dakika kısık ateşte pişmeye bırakalım
  10. Piştikten sonra dilerseniz bir iki kaşık enginarından ayırıp çorbayı blenderdan geçirebilirsiniz.
  11. Benim gibi taneli seviyorsanız bu haliyle tam ağzınıza layık...
  12. Nane ile süsleyip servis yapalım 

Afiyet olsun


4 yorum:

sare dedi ki...

Enginarı her şekliyle yemeye çalışıyoruz bitmeden...
Çorbası çok iyi fikir, ellerinize sağlık.
Afiyetler olsun, sevgiler.

Dilek'le Mutfakta dedi ki...

sanırım süt de ekleyebiliriz..mutlaka denemeliiyim..elinize sağlık..sevgiler

nergis mevsimi dedi ki...

Bizim evde de tam tersi bir sorun var,benim oğlum da vegan sebze dışında bir şey yemiyor.Enginar çorbası da bizim için bir alternatif olabilir.Eline sağlık.

LaceToys dedi ki...

Ellerine sağlık canım. Her türlü enginar yaptımda bir çorbasını yapmamıştım. En kısa zamanda denemem lazım. Afiyetle.. Sevgiler..

Related Posts with Thumbnails