27 Nisan 2013 Cumartesi

KORILI TAVUK TARIFI

KORILI TAVUK
KORILI TAVUK
 Bugün sevgili Fatoş umun tavsiyesiyle akşama bu güzel tavuğu pişirdim ve yedik, çok da beğendik..Fatoş umun dediği gibi sade pilavla birbirlerine çok yakıştılar..Bugüne kadar o bana ne önerdiyse hepsi de çok güzel oldu..Çok güzel kalpli, çok iyi niyetli, harika bir arkadaş, ben onu çok seviyorum :)
Sizler de deneyin bu tarifi , hele de köri seviyorsanız mutlaka beğeneceğinize eminim. Daha önce yaptığım tüm körili tavuk tariflerini sanırım bir kenara iteceğim şimdiden sonra..
Ben azıcık değişiklik yaptım ,orijinal tarif için siz Fatoş umun sayfasını ziyaret edin ve artık güncellemese de güzel tariflerine ulaşın tavsiyemdir :)
Şimdi geçelin bu güzel yemek tarifinin ayrıntılarına :)

KÖRİLİ TAVUK 

malzemeler:
4 adet kemiksiz tavuk budu
2 adet havuç
3 adet köy biberi
1 adet kuru soğan
3 yemek kaşığı zeytinyağı
1/2 tatlı kaşığı tuz(köri tuz da içerir)
1 silme tatlı kaşığı köri

KÖRİLİ TAVUK un yapılışı:

  1. Yemeklik doğradığımız soğanları zeytinyağında hafifçe soteleyelim
  2. İnce halka doğradığımız havuçları ekleyip devam edelim
  3. İri doğradığımız biberleri de ilave edelim
  4. Kuşbaşı doğradığımız tavuk kalçalarını da ekleyip karıştıralım ve kapağını kapatalım
  5. Beş dakika sonra köriyi koyalım iyice karıştıralım, kapağını yine kapatalım
  6. Ocağımız yüksek ateşte yanmaya devam ediyor
  7. Tavuk bıraktığı suyu çekene kadar böyle devam edelim 
  8. Su tenceremizde iyice azalınca altını kısalım ve tuzunu ekleyelim
  9. Beş dakika da bu şekilde pişirip suyunu tam çektirince ocağımızı kapatalım
  10. dinlenmiş beyaz pilav ile servis yapalım

Afiyet olsun 

4 yorum:

bilge dedi ki...

Çok güzel görünüyor, eline sağlık.

tatlı sefam dedi ki...

elıne sağlık korı cok yakısıyor tavuğa

Renkli Dünyam dedi ki...

Körüli tavuğu ailece çok severiz.İlk pakistanlı komşularımdan tatmıştım daha sonra mutfağımıza yerleşti.Ellerinize sağlık canım.Selamlar.

Unknown dedi ki...

merhabalar sitenizi tesadüf eseri buldum hemen izlemeye aldım bende sizi beklerim
www.kendimceseyler.blogspot.com

Related Posts with Thumbnails