16 Nisan 2013 Salı

ZEYTINLI EKMEK TARIFI

ZEYTİNLİ EKMEKZEYTİNLİ EKMEKZEYTİNLİ EKMEK
ZEYTİNLİ EKMEK

Yazın gelmesini iki sebepten istiyorum; birincisi oğlumun sınav stresi bitecek olması - inşallah- ikincisi de yazlığa gidip İstanbul da ışık kirliliğinden dolayı göremediğimiz yıldızları bol bol seyredebilmem ve o uçsuz bucaksızlığın içinde çeşitli tefekkür boyutları yaşamam..Kendimi ana rahmine yeni düşmüş henüz hücre boyutundaki hal gibi hissetmek.. O büyüklükleri, aklımın almadığı kavrayamadığım makro çoklukları düşünmek... Öyle seviyorum ki bunu anlatamam. Bazen gece yürüyüşleri yapıyoruz ya da bisiklete biniyoruz ; o sırada benim gözlerim hep yukarıda.! Sağa sola ve önüme bakmak yerine yıldızları izliyorum. Bir gün tepe takla düşeceğim diye korkuyorum inanın :(  Bir de o güzelim sebze ve meyveler için tabii.. Ama onun dışında kış aylarını daha çok sevdiğimi söylemeliyim.
Neyse gelelim tarifimize, güzel bir ekmek çeşidi, oğluşun bayıldığı türden, denemek isteyenlere kolay gelsin deyip anlatayım :)

ZEYTİNLİ EKMEK

 Malzemeler:
  • 1 paket yaş maya veya 1 paket kuru instant maya
  • 1 tatlı kaşığı şeker
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1,5 su bardağı ılık su(200 ml bardak)
  • 1 yemek kaşığı sıvıyağ
  • 1-2 kaşık tam buğday unu(isteğe bağlı)
  • arasına çekirdeksiz zeytin 
  • aldığı kadar un
Üzerine 
  • zeytinyağı
  • susam çörek otu

ZEYTİNLİ EKMEK

ZEYTİNLİ EKMEK in yapılışı:

  1. Maya, şeker ve ılık suyu yoğurma kabımıza alalım ve beş dakika bekletelim
  2. Bu esnada kabaracaktır. 
  3. Tuzunu, sıvıyağını ve yavaş yavaş ununu ekleyelim
  4. İşin sırrı güzel yoğurulmasında; o yüzden yaklaşık on dakika devam edelim ve hafif elimize yapışan ama özlü ve güzel yumuşak bir hamur elde edelim.
  5. Elinizle kaldırdığınızda kalkabilsin ama hemen aşağı doğru bükülüp iniverecek kadar da gevşek olsun :) Böyle de tarif olur mu canım demeyin , ne yapayım un ölçüsü çok zordur :(
  6. Hamuru kapalı bir kaba alalım ve bir saat kadar mayalanmaya bırakalım
  7. İki katına çıkınca ikiye bölelim ve merdaneyle açalım
  8. Ben birine yeşil zeytin diğerine siyah zeytin koydum siz de nasıl severseniz o şekilde koyun
  9. Hamuru rulo yapalım, toparlayalım resimdeki gibi ve tepsi mayası gelsin diye bir kenarda yirmi dakika civarı bekletelim
  10. Üzerine zeytinyağı sürüp çizik atalım ve susam çörek otu serpelim
  11. 200 derecelik fırında yüzü kızarana kadar pişirelim
  12. Ben fotoğraf için erken davranmak zorunda kaldım(çok acelem vardı), siz tam soğumadan dilimlemeyin, hamur olur


Afiyet olsun:)


7 yorum:

tatlı sefam dedi ki...

elıne sağlık ne kadar guzel olmus fırında sert olmuyormu denemek ıstıyorum

mutfagabuyrun dedi ki...

çok güzel olmuş canım.ellerine sağlık.ayrıca oğluna sınavda aşarılar dilerim.sevgiler.

keyiflisofram dedi ki...

Bayıldım ekmeğe ,ellerinize sağlık

Unknown dedi ki...

Canım kokusu buralara kadar geldi mübareğin ellerine sağlık sevgiler.

Unknown dedi ki...

Bende ekmeği kendim yapıp yemesini çok seviyorum ama genelde sade yapıyorum.Bunu da denicem ellerine sağlık çok lezzetli görünüyor sevgiler...

Unknown dedi ki...

Eline sağlık çok nefis olmuş:)sevgiler

vişnap dedi ki...

Canımm ellerine sağlık olsun nefis görünüyor .Şimdiden tatilin için hayırlısı olsun diyorum tatlım aman ha bisikletteyken dikkatli ol Yıldızlar gibi ateş böçekleri de vardır oralarda ne güzeldir onları seyretmek.

Related Posts with Thumbnails