17 Nisan 2013 Çarşamba

KARNABAHAR KOFTESI TARIFI

KARNABAHAR KÖFTESİ

Özellikle çocuklar için çok faydalı, sevmeyenlerin de içinde karnabahar olduğunu hiç anlamayacağı çok leziz bir tarif..Epeyce de bereketli oluyor. Ben son yaptığımın bir kısmını paketleyip deepfreeze koydum bile. :) Böylelikle acil durumlar için de bir kurtarıcım daha oldu.. Bizim hanede bile beğeniliyor özellikle sarımsaklı yoğurtla birlikte...Domates sosu da çok yakışıyor, söylemedin demeyin.
Karnabaharın da artık son günleri, denemek isteyenlere tavsiyemdir, kolay gelsin :)

KARNABAHAR KÖFTESİ

malzemeler:
  • Bir küçük karnabahar (büyükse bölebilirsiniz)
  • 1 adet yumurta
  • 1 çay bardağı pirinç( ben bu sefer ince bulgur kullandım)
  • 1 çay bardağı un (veya galeta unu)
  • 1 çay bardağı kaşar rendesi
  • Tuz, karabiber,kimyon, pul biber
  • İsteğe göre dereotu , maydanoz

KARNABAHAR KÖFTESİ nin yapılışı:

  1. Karnabaharı çok az suda biraz diri kalacak şekilde haşlayalım, suyu kaldıysa süzelim
  2.  Bulguru üzerine döküp beş on dakika ağzını kapatalım 
  3. Yumuşayınca diğer malzemeleri de ekleyip iyice yoğuralım
  4. Kıvamını ayarlamak için gerekirse un miktarını artırabilirsiniz ama çok sert olmamasına özen gösterin
  5. Tavamızda sıvı yağımızı iyice kızdıralım , elimizi ıslatarak yuvarladığımız köfteleri kızartalım ve kağıt havlu üzerinde fazla yağını emdirelim
  6. Yanında sarımsaklı yoğurtla ve sarımsaklı domates sosuyla bu lezzetli köftelerimizi servis yapalım.

Afiyet olsun

Not: Pirinç kullanırsanız önden hafifçe haşlamanız gerekiyor.

10 yorum:

Unknown dedi ki...

Ayy çok güzel bir fikir bunu denicem bence de bulgur pirinçten daha lezzetli olur ellerine sağlık sevgiler...

bilge dedi ki...

Çok güzel bir tarif. Mutlaka denemeliyim. Eline sağlık.

Emel Yılmaz Akan dedi ki...

Çok güzel bir tarif en kısa zamanda deniycem...
Ellerine sağlık canım...
Sevgilerimle...

Asyadan Esintiler dedi ki...

nasıl da güzel görünüyor öyle.Krnbaharı çok severim zaten.Köftesi de süper olmuştur.ellrine sağlık.

mutfagabuyrun dedi ki...

çok beğendim canım.nefis olmuş.ellerine sağlık.sevgiler.

tatlı sefam dedi ki...

elıne sağlık son demlerınde faydalanmak lazım

sarımutfak-hande dedi ki...

süper görünüyor
bende çok severim bu lezeti
ellerine sağlık canım

*mehtap dedi ki...

eline sağlık, iyi fikirmiş.

mervegumus dedi ki...

denedim ve çok güzel oldu:)
tarifte olana ek olarak brokoli ekledim ve kızartmadan önce galeta ununa buladım. bir daha ki sefere dondurup actifry da yapmayı planlıyorum. teşekkürler bu güzel fikir için:)

belgin kıral dedi ki...

Sevgili merve, beğendiğine çok sevindim; bir dahaki sefere brokoliyi ben de ekleyeyim..Eminim öyle de çok güzel olacak..Afiyet olsun :)

Related Posts with Thumbnails