19 Nisan 2013 Cuma

NOHUTLU RULO BÖREK TARIFI

NOHUTLU RULO BÖREKNOHUTLU RULO BÖREKNOHUTLU RULO BÖREK
NOHUTLU RULO BÖREK
 Artan bir yufkamı, ve yine artan bir miktar haşlanmış nohutumu bu nefis börekle değerlendirdim. Değişik bir lezzet arayışındaysanız tam size göre kesinlikle tavsiye edebileceğim çok bereketli ve doyurucu bir tarif.. Nette ya da bloglarda şu ana kadar da hiç görmedim.

NOHUTLU RULO BÖREK

malzemeler:

  • 1 adet yufka
  • 1 su bardağı haşlanmış nohut
  • 1 adet orta boy haşlanmış patates
  • 1 adet soğan
  • maydanoz
  • tuz karabiber
  • 2 yemek kaşığı sıvıyağ 
  • 3 yemek kaşığı  maden suyu

NOHUTLU RULO BÖREK in yapılışı:

  1. Yemeklik doğradığımız soğanı zeytinyağında hafifçe soteleyelim
  2. Haşlayıp doğradığımız patatesleri ekleyelim
  3. Nohutları da ekleyelim
  4. Doğradğımız maydanozları , tuzunu karabiberini de ekleyip altını kapatalım
  5. Yufkamızın yarısına yağ ve sodayı sürelim, diğer yarısını üzerine kapatalım
  6. Üzerini de yağlayalım ve düz kenara ılıyan içimizi uzunlamasına yerleştirelim
  7. İki yanı hafiçe kıvırarak rulo saralım
  8. Altı parçaya keselim
  9. Üzerine yumurta sarısı sürelim, çörek otu serpelim
  10. 180-200 derecelik fırında kızarana kadar pişirelim.

Afiyet olsun

Not: Ben koymadım ama taze soğan da yakışır diye düşünüyorum.
         Malzeme miktarını dilediğiniz kadar artırabilirsiniz.
     
     

6 yorum:

BOŞNAK KIZI dedi ki...

en sevdiğim böreklerden biridir :) ellerine sağlık :)

bilge dedi ki...

İlginç bir börek olmuş. Denemek lazım. Eline sağlık.
sadekahvekeyfi.blogspot.com

Asyadan Esintiler dedi ki...

harika bir iç olmuş.Bunu en kısa zamanda deneyeceğim.ellerine sağlık.sevgiler..

Nilgün dedi ki...

Değişik olmuş, denenmesi gereken bir tarif ellerinize sağlık..

Unknown dedi ki...

Ayyy ne hoş bir börek daha önce hiç nohutlu börek yememiştim çok hoşuma gitti doğrusu ellerine sağlık sevgiler...

tatlı sefam dedi ki...

deneemeye değer bır tarıf bulmusun elıne sağlık

Related Posts with Thumbnails