10 Nisan 2013 Çarşamba

ZEYTİNYAĞLI SULTANİ BEZELYE DİZMESİ

SULTANİ BEZELYE DİZMESİ
SULTANİ BEZELYE DİZMESİ

Yavrucuğum, bulabildiğin her fırsatta;
karşına çıkan her fırsatta; bir insanın ya da bir canlının ; gerek maddi gerekse manevi sıkıntısını gider...Bu bazen nefsine ağır gelebilir ama emin ol yapana kadardır sadece ; karar verdiğin anda sırtında sana destek olan müthiş bir güç hissedeceksin...Üstelik sıkıntısı giderilen kişinin ettiği duayı tırlarla nakit ödesen satın alamazsın, unutma...:)

Tarifimize gelirsek...
Tam mevsimindeyiz, mutlaka denemenizi tavsiye ederim.. :)

ZEYTİNYAĞLI SULTANİ BEZELYE DİZMESİ

malzemeler:
1/2 kg bezelye
1 adet domates (ortası için)
2 adet domates rendesi veya kışlık domates sosu
2 diş sarımsak
1 tatlı kaşığı tuz
2 adet kesme şeker
1 çay bardağı zeytinyağı

ZEYTİNYAĞLI SULTANİ BEZELYE DİZMESİ nin yapılışı:

  1. Bezelyeleri iyice yıkayıp, tepelerini ve kenar kılçıklarını ayıklayalım
  2. Yayvan pilav tenceremize dizelim
  3. Ortasına bir adet domatesin kabuklarını soyup koyalım
  4. Üzerine domates rendesini veya sosunu her yerine eşit şekilde dağıtalım
  5. 2 diş sarımsak doğrayalım
  6. Tuz ve şekerini ekleyelim
  7. Zeytinyağını gezdirelim
  8. Kaynadıktan sonra kapağını kapatıp kısık ateşte yaklaşık bir saat pişirelim
  9. Soğuyana kadar kapağını açmayalım
  10. Soğuyunca üzerine servis tabağımızı kapatıp ters çevirerek servis yapalım

Afiyet olsun


10 yorum:

Nursevin SÖNMEZ dedi ki...

MÜTHİŞ OLMUŞ. Burda sultani bezelyeler bitti. AMA bulursam yapacağım. taze fasulyeyi yapıyordum ama ben sultani bezelyeyide bu yıl ilk kez yaptım:))ellerinize sağlık. Girişdeki makalede çok güzeldi..

Unknown dedi ki...

Çok haklısınız aldığınız bir dua hiç bir şeyle ölçülemez.Ellerinize sağlık sunum kusursuz görüntü iştah kabartıcı.Sevgiler...

tatlı sefam dedi ki...

ellerıne sağlık sunumuda ıstah acıcı olmus yer gök dua la duruyor derdı babaannem

mutfagabuyrun dedi ki...

ne kadar güzel bir sunum olmuş canım.ellerine sağlık.sevgiler.

kalpkurabiye dedi ki...

ellerinize sağlık...
mutlu günler dilerim..
sevgiler..

LaceToys dedi ki...

Ellerine sağlık.. Ben İzmirdeki pazarlarda hiç görmedim Sultani Bezelyeyi. Genelde bizde içli bezelye (araka) oluyor. Görüntü muhteşem.. Afiyetler olsun..Sevgiler..

keyiflisofram dedi ki...

Çok güzel görünüyor ,ellerine sağlık.

Unknown dedi ki...

Eline sağlık canım nefis olmuş burada hiç rastlamadım:)sevgiler

cafe fincan dedi ki...

elınıze saglık .bu arada blogunuzdakı bazı widgetler hakkında banda bılgı verebılırmısınız rıca etsem resımlı tum yayınlar widgetini nasıl olusturdunuz lutfen banada soyleyın lutfen cok ıstedıgım bır seydı bu.tesekkurler sımdıden

belgin kıral dedi ki...

Hepinize çok teşekkür ederim güzel yorumlarınız için :) Beğendiğinize çok sevindim.
İzmir de var mı bilmiyorum gerçekten, İstanbul da biz pazarda bu mevsimde bolca bulabiliyoruz.
Sevgili cafe fincan, resimli tüm yayınlar maalesef widget değil. Benim biraz HTML bilgim var. Onunla yaptım. Bağlantı linklerini ve resim URL lerini bana iletirsen senin için de düzenlemeye çalışırım. Ya da bilen birisi de yardımcı olabilir. sevgiler :)

Related Posts with Thumbnails