31 Temmuz 2013 Çarşamba

MURDUM ERIGI RECELI TARIFI VE IFTAR MENUSU -23

MURDUM ERIGI RECELI TARIFI VE IFTAR MENUSU -23
MURDUM ERIGI RECELI TARIFI VE IFTAR MENUSU -23
Sevgili komşum Gül ün getirdiği mürdümler bu nefis reçele dönüştüler. Sahur ya da kahvaltı sofralarınızı süsleyecek, hoş bir lezzet..
Hayırlı bereketli iftarlar olsun hepinize :)


İFTAR MENUSU -23

MÜRDÜM ERİĞİ REÇELİ TARİFİ

Malzemeler:
  • 1 kg mürdüm eriği (sert ve çürüksüz)
  • 1kg şeker
  • 1/2 limon suyu
  • 1 çay kaşığı limon tuzu

MÜRDÜM ERİĞİ REÇELİ nasıl yapılır?

  1. Yıkayıp ayıkladığımız erikleri boyuna dörde bölüp çekirdeklerini çıkaralım
  2. Akşamdan üzerine şekeri döküp sabaha kadar sulandıralım
  3. Sulanan reçeli önce harlı ateşte kaynatıp köpüklerini alalım
  4. Sonra altını kısalım ve reçel kıvamına gelene kadar kaynatalım
  5. Dilerseniz daha az kaynatıp, üç dört gün de güneşte ağzı tülbentli olarak bekletip güneşte pişirme yapabilirsiniz.
  6. Kıvamı elen reçele limon ve limon tuzunu katıp beş dakika daha pişirip altını kapatalım.
  7. Reçel yapımı ile ilgili PÜF NOKTALARI için TIKLAYIN
  8. Ilıdıktan sonra kavanozlara doldurup yemek üzere saklayalım
AFİYET OLSUN

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails