3 Temmuz 2013 Çarşamba

KREM SANTILI POGACA TARIFI

KREM SANTILI POGACA TARIFI
KREM SANTILI POGACA TARIFI
Evet dostlar.. Yazlığa geldik, nihayet. Sınav ve mezuniyet koşuşturmalarımız bitti çok şükür. Hayırlı sonuçlar alabilmeyi Allah nasip etsin. Bu poğaçalar yazlıkta yerleşmemiz tamamlandıktan sonra yaptığım  ilk hamur işi oluyor. Yanına da nefis bir elmalı kurabiye yaptım, onu da yakın zamanda paylaşacağım. 
Burada İstanbul a nispetle daha kısıtlı imkanlara ve malzemelere sahip olduğumu söylemek istiyorum.Fırınım ayarsız, fotoğraf çekim alanımda ışığım yetersiz. Tüm kusurlarıyla yine de sizlerle birlikte olmaya devam etmeye çalışacağım elimden geldiği kadarıyla..Şimdi buyurun Tekirdağ poğaçalarıma :)
 Çoook güzel poğaçalar.. Hem kabartma tozu, hem maya kullanılıyor. İlk deneme girişimimde oldukça tereddüt etmiştim, birinden birini koymayayım diye düşünmüştüm. Gereksiz gelmişti. Ama sonra olduğu haliyle yapmaya karar verdim ve yanıldığımı gördüm. Belki koymasam da olurdu ama olduğu hali, tek kelimeyle muhteşem. Eksiltmediğim için çok memnunum yani :)
Denemekten sakın çekinmeyin, nefis bir lezzeti var benden söylemesi.



KREM ŞANTİLİ POĞAÇA TARİFİ 

malzemeler:
  • 1 poşet toz krem şanti
  • 125 gr yumuşak tereyağı veya margarin
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 1 küçük paket toz maya-10 gr lık (yuva kullanıyorum, çok memnunum)
  • 1 paket kabartma tozu
  • 2 adet yumurta (1 sarı yüzüne sürülecek)
  • 1 büyük çay bardağı (ajda) ılık süt
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 5 su bardağı kadar un (yaklaşık ölçüdür, kontrollü ekleyin)
  • Peynirli- maydanozlu iç harç

KREM ŞANTİLİ POĞAÇA nasıl yapılır?

  1. Yoğurma kabımıza yumuşak tereyağımızı, toz şantiyi, ılık sütü, mayayı,yumurtaları,tuzu ekleyip on dakika mayanın kabarmasını bekleyelim
  2. O arada iç harcımızı hazırlayalım, tepsimize yağlı kağıt serip hazırlayalım vs.
  3. Un ve kabartma tozunu yavaş yavaş ilave edelim, yumuşacık poğaça kıvamında bir hamur elde edip üzerini kapatıp yaklaşık bir saat mayalanması için bekletelim
  4. Kabaran hamuru bir iki yoğurup tekrar bir gazını alalım
  5. Yumurta kadar parçalar alıp iç harcını koyup tepsimize aralıklı olarak yerleştirelim
  6. Tepsi mayası için de on beş yirmi dakika bekletip, üzerine yumurta sarısı sürüp,önceden ısıtılmış180-190 derecelik fırında kızarana kadar pişirelim
Afiyet olsun


15 yorum:

Adsız dedi ki...

Yine harika görünen şeyler çıkmış ortaya gün geçtikçe hayranlığım artıyor

belgin kıral dedi ki...

görüntüyü boş ver; tadı muhteşem ...teşekkür ederim canım :)

Adsız dedi ki...

Tadının iyi olduğundan zaten eminim yaptıkların çok iyi oluyor tarifler denenmiş tam emeğine sağlık

mutfagabuyrun dedi ki...

çok lezzetli görünüyor canım.ellerine sağlık.sevgiler.

Betül KAVAL dedi ki...

Kıyır Kıyır Olduğu bellli mmm nefis ellerine sağlık canım

sevgiler

Adsız dedi ki...

Merhaba,öncelikle tarifleriniz çok güzel elinize sağlık..ilk olarak bu tarifinizi denedim harika oldu yiyenler bayıldı e tabi bende :)paylaşımınız için teşekkürler tekrar elinize sağlık sevgiler...emine dmr

belgin kıral dedi ki...

Merhaba Emine hanım, beğendiğinize çok sevindim. Dönüp yorum bırakmanız da ayrıca mutlu etti..;Çok teşekkürler.Umarım diğer tariflerimi de dener ve olumlu-olumsuz düşüncelerinizi bana yazarsınız..Sağlıkla sevgiyle kalın :)

Adsız dedi ki...

bende deneyeceğim sonucu yazarım.elinize sağlık

şerife dedi ki...

MERHABA tarifinizi denedim ve mükemmel oldu krem şantinin vermiş olduğu tat çok güzedi :) denenmeli enfess (:

şerife dedi ki...

tarifinizi denedim enfes oldu tam buğday unu kullandım mükemmeldi yumşacık pogaça isteyenler için çok güzel bir tarif teşekkürler :)

belgin kıral dedi ki...

Afiyet olsun Şerife hnm, beğenmenize sevindim; geri dönüp yorum yazmanız beni daha da mutlu etti; çok teşekkür ederim :)

Unknown dedi ki...

Aynur Merhaba bişey sorabilirmiyim akşamdan hazırlayıp dolaba koyup sabah pişirsek olur mu

belgin kıral dedi ki...

Hiç denemedim doğrusu. Mayalı poğaçanın hamurunu akşamdan hazırlayıp gece buzdolabında bekletip ertesi gün çıkartıp mayalandırıp pişiriyorum ama kabartma tozu ile teşebbüs etmedim hiç.
Denerseniz ve tecrübenizi hepimizle paylaşırsanız çok mutlu olurum. Sevgiler

Unknown dedi ki...

Merhaba Belgin hanim, tarifte 1 cay bardagi zeytin yagi var fakat yapilisinda ne zaman nereye eklenecegi yazmiyor, ben acemiyim maalesef :)) bilgi verebilirseniz sevinirim....ben mâyalanma sirasinda ekleddim.tesekkurler

belgin kıral dedi ki...

Merhaba sevgili Mehtap,mayalanma sırasında ekledim yazdığınız için anlıyorum ki cevabım her halükarda geç kalmış oluyor.Ama bir dahaki sefere doğrusu ve çok güzeli olsun diliyorum :) Bu tür hamurlarda genellikle tüm ıslak malzeme önce konulur, ardından un tuz vs eklenir.Malzeme listesindeki maydanoz ve peynir hariç tüm malzemeyi birlikte hamur yapmak gerekiyor.
Umarım yardımcı olabilmişimdir..
Hepimiz bir zaman acemiydik, istenince her şey çok güzel olur... sevgiyle kalın :)

Related Posts with Thumbnails