4 Temmuz 2013 Perşembe

ELMALI GEVREK KURABIYE TARIFI

ELMALI GEVREK KURABIYE TARIFI
ELMALI GEVREK KURABIYE TARIFI
Geçenlerde sevgili Nihan ın yaptığı elmalı kurabiyeleri görünce " hamuru gevrek mi?" diye sormuştum . Çünkü ertesi gün yumuşayan elmalı kurabiyelerden hiç hoşlanmıyordum ..O da olmadığını söylemişti. Aradan geçen zamanda bir yerde yemiş ve aklına benim sorum gelmiş, sağolsun hemen de tarifini alıp bana da yazmış..
Dün yaptım, bugün hala kıyır kıyırdı hamuru...Ben çok beğendim. Ama ufak bir hata yapmışım. Yazlığa geldiğimizden bahsetmiştim, burası İstanbul daki evim gibi değil haliyle, her şey bulabildiğimiz kadar. Ben de hamurun başına geçince baktım ki evde sadece bir tane damla sakızlı vanilya var.! Gidip almak da o an için çok lüks. Devam ettim yapmaya. Eee haliyle hamuru damla sakızı aromalı, elmalı harcı tarçınlı olunca biraz aroma karışıklığı yaşadık ama, temelde çok güzel bir hamur oldu..
Tekrar teşekkür ederim Nihan cığım..Çok becerikli ve her yönüyle çok takdir ettiğim sevgili Nihan ın sayfasını ziyaret etmenizi hepinize tavsiye ederim..
Şimdi geçelim bu nefis kurabiyelere..

ELMALI GEVREK KURABİYE TARIFI

malzemeler:

  • 250 gr oda sıcaklığında tereyağı veya margarin 
  • 1 yemek kaşığı yoğurt
  • 2 yemek kaşığı pudra şekeri 
  • 1 çay kaşığı kabartma tozu
  • 1 paket vanilya(veya 1 limon kabuğu rendesi)
  • Aldığı kadar un
Elmalı harcı:
  • 3 adet elma rendesi
  • 1 küçük çay bardağı şeker
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
  • 1 çay bardağı ceviz kırığı

ELMALI GEVREK KURABİYE nasıl yapılır?

  1. İç harcını önceden hazırlayıp soğutmamız gerekiyor bunun için öncelikle elmaların kabuklarını soyalım ve rendeleyelim
  2. Üzerine toz şekeri koyup ocakta karamelize olana kadar pişirelim.
  3. Hiç suyu kalmadığında tarçını ve cevizleri ekleyip iyice karıştıralım ve soğumaya bırakalım
  4. Hamur malzemelerinin önce sıvı olanlarını yoğurma kabımıza koyup iyice karıştıralım
  5. Sonra kur malzemeleri mümkünse eleyerek ekleyelim.
  6. Un miktarını her zaman yavaş yavaş eklemeyi tercih edin.
  7. Kolay şekillendirilir oyun hamuru kıvamına gelen hamurumuzu yarım saat dinlendirelim
  8. Sonra resimdeki gibi bir parça koparıp uzun bir rulo yapalım
  9. Merdaneyle uzun bir şerit olacak şekilde açalım
  10. Bıçakla pürüzlerini temizleyip, yine resimdeki gibi üçgen parçalar oluşturalım
  11. Geniş kenara bir tatlı kaşığı iç harcından koyup rulo saralım
  12. Tepsimize yerleştirelim
  13. 160 derecede önceden ısıttığımız fırında hafif pembeleştirip çıkaralım
  14. Üzerine pudra şekeri eleyelim
  15. Çıktığında yumuşak soğudukça gevrek ve nefis lezzette kurabiyeleriniz olacak
Afiyet olsun


11 yorum:

Fatos tuncay dedi ki...

Ellerine saglık belgin ablacım. Super gozukuyor. Oglum elmalı kurabiyeye bayılır. Bi de bunu damla sakızsız olanı deneyecem:) xxx

safiyeile yöresel yemekler dedi ki...

Çok geçmiş olsun arkadaşım ogluna her neyse saglık proplemi dahada iyi olur. Gerçekden sanal alemde olsa burdaki arkadaşlık samiyeti düzgün bi şekilde götürdükden sonra çok güzel insan aile gibi hissdiyo kendini burda güzel paylaşımlar dilerim arkadaşım cumanız mübarek olsun.

Adsız dedi ki...

Kesinlikle de eyecegim benimkiler hep yumusak oluyor nasil gevrek yapabilirim diye arastirma yapiyordum cok tesekkür ederim.almanyadan sevgileeer.

Adsız dedi ki...

Yumurta girmiyormu hamuruna ?

Adsız dedi ki...

cok begendim bayildim tarfe:)

Unknown dedi ki...

Gürsel....Kurabiyeyi yaptım çok güzel oldu çay bardağı olarak Ajda kullandım ve 4 çay bardağı un tam geldi Teşekkürler tarif iöin

belgin kıral dedi ki...

Geri dönüşünüz için özellikle çok teşekkür ederim...Tarif gerçekten güzel, beğeniniz ve un ölçüsü için de ayrıca teşekkürler :) Afiyette kalın...

Zeynep dedi ki...

Çok güzel bir tadı oluyor fakat benim yaptıgım kesinlikle kıvrılmıyor daha pişmeden çatlıyor yani,masaya yapışıyor neden böyle olabilir?

Elif dedi ki...

Yaptım harika oldu... Allah sizden razı olsun sizin başka tariflerinzden de faydalandım daha önce hepsi çok iyi tutuyor şiddetle tavsiye ederim tariflerini

Adsız dedi ki...

Sekil vermekte zorlandim,ben 1 yumurta sarisi ekledim hamur daha iyi toparlaniyor ve kirilmiyor

Kadir Bora dedi ki...

Aldığı kadar un diye bir ölçü olur mu kardeşim! Kullandığın unu başlamadan önce tartarsın sonra tarifine unu ilâve edersin. Kalan unu başladığın un miktarından çıkartırsın; kaç gram un kullandığın ortaya çıkar.

Related Posts with Thumbnails