13 Temmuz 2013 Cumartesi

MOZAIK PASTA TARIFI VE IFTAR MENUSU -5

MOZAİK PASTA TARIFI VE IFTAR MENUSU -5
MOZAİK PASTA TARIFI VE IFTAR MENUSU -5
 2008 Haziran ında yayınlamış olduğum bu nefis tarifimi yeniden yapınca fotoğrafları da güncellemek istedim. Mozaik pastanın hasıdır. Dışarıda en mutena yerlerde bile bu lezzette mozaik pastayı çok nadir yemişliğim vardır. Hamurumsu bir şeyi önüme koyuyorlar, ama tat bu tat değil.. Çocukluğumdan beri değişmeyen en sevdiğim tatlardan biridir..Başka tarifler de denedim, takılı kalmamak için, mutlaka daha güzelleri vardır diye..Şu ana kadar hala ipi göğüsleyen yegane tarif bu oldu.. Benden bu kadar söylemesi, deneyin pişman olmasınız. Hayırlı bereketli iftarlar hepinize :)

IFTAR MENUSU -5 

MOZAİK PASTA TARİFİ

malzemeler:
  • 2 kahve fincanı süt
  • 1/2 paket margarin veya tereyağı
  • 2 yumurta
  • 1 paket kakao (25 gr lık)
  • 3 avuç toz şeker( 3/4 su bardağı )
  • 1/2 portakal kabuğu rendesi(olmayabilir)
  • 1 su bardağı iri parçalanmış ceviz
  • 2 paket potibör bisküvi
Üst ganajı:
  • 1/2 paket süt kreması
  • 1 paket bitter çikolata
  • toz fıstık
Not: Ganaj kullanacaksanız şeker miktarını azaltmalısınız.

MOZAİK PASTA nasıl yapılır?

  1. Bir kapta 125 gram margarini eritelim
  2. Şeker( ve portakal kabuğu rendesini istenirse) ilave edip karıştıralım.
  3. Süt kakao ve yumurtaları çırpıp ekleyelim ve karıştırarak bir kez kaynatıp altını kapatalım.
  4. Sos ılındıktan sonra iri iri kırılmış bisküvilerle ve cevizle karıştıralım.
  5. Küçük yuvarlak bir borcamın altını jelatin folyo ile kaplayalım
  6. Üzerine karışımı bastırarak yerleştirelim, üzerini de jelatinleyelim
  7. Dondurucuya koyalım 
  8. Dilerseniz yağlı kağıda (veya çok tavsiye etmem ama alüminyum folyoya) serip piramit şekli de verebilirsiniz.
  9. Süt kremasını küçük bir tasta ısıtalım, çikolatayı kırarak içine atalım
  10. Donan mozaik pastamızı çıkarıp jelatinlerini açalım ve servis tabağımıza ters çevirelim
  11. Üzerine sıcak ganajı düzgünce yayalım
  12. Fıstık veya hindistan cevizi serperek servis yapalım
Afiyet olsun

15 yorum:

Adsız dedi ki...

harika ya tam bir tarif arıyordum en kısa zamanda yapmak istiyorum

Adsız dedi ki...

kahve fincanı, türk kahve fincanımı olacak??

belgin kıral dedi ki...

Evet Türk kahve fincanı kullanıyoruz.

tatlı sefam dedi ki...

elıne sağlık cok lezzetli duruyor

Unknown dedi ki...

Harika gorunuyor,deneyecegim:)

*mehtap dedi ki...

çocuklarımın en sevdiği pastalardan mozaik pasta, ellerine sağlık.

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...


yadigar tariflerin başında geliyor :))

ellrine sağlık hayırlı ramazanlar

kalpkurabiye dedi ki...

mükemmel bir görüntü ellerinize sağlık..
hayırlı ve bereketli ramazanlar dilerim..
sevgiler..

ikicocukluanneyim dedi ki...

çok lezzetli görünüyor ellerine sağlık.

Sevgiler.

nesrin sönmez dedi ki...

merhaba,ben eşim için lezzetli bir mozaik pasta arıyorum.sizinkini çok beğendim yanlız içinde yumurta olması beni korkuttu. Acaba yumurta kokusu olabilir mi diye beni aydınlatırsanız çok sevinirim.Şimdiden teşekkürler.

belgin kıral dedi ki...

Merhaba Nesrin hanım.. Hiç korkmayın yıllardır yaptığım ve herkesin çok beğendiği bir tariftir. Yumurta dikkat ettiyseniz pişiyor ve apayrı bir lezzet katıyor. Bu tarifi kocası aşçı olan arkadaşım dahi "diğer hepsi bir yana" diye tarif etmişti yıllar önce.. Deneyin, bana dua edin :) sevgiler

Nesrin Sönmez dedi ki...

Belgin Hanım çok teşekkür ederim.
İçimi rahatlattınız. En kısa zamanda deneyip size dua edeceğim.
hoşçakalın

Nesrin Sönmez dedi ki...

Belgin Hanım tarifinizi şeker miktarını azaltarak denedim. Çok güzel oldu. Eşim ve çocuklarım çok beğendi.Bu güzel tariniz için çok teşekkürler...

belgin kıral dedi ki...

Ne mutlu bana, beğendiğinize çok sevindim :) Daha da çok sevindiğim düşüncenizi söylemeye ve yorumunuzu yazmaya üşenmemeniz.. Kocaman teşekkürlerimle..Sevgiyle kalın :)

belgin kıral dedi ki...

Şeker miktarını azaltmakta da haklısınız; tarifi ben yıllarca üzerindeki çikolata sosu olmadan yaptım. Bu sunum açısından çok şık ama tadını tabii ki artırıyor. Bu güzel uyarı için de teşekkür ederim, tarife not düşmeliyim ..:)

Related Posts with Thumbnails