2 Temmuz 2013 Salı

PATATESLI SEMIZOTU SALATASI TARIFI

PATATESLI SEMIZOTU SALATASI TARIFI
Bence başlı başına bir yemek..! Hele de şu sıcak yaz günlerinde. Diyet yapmak isteyenler; bir öğünü ağır kaçırıp diğer öğünde hafif besleneyim diyenler; çocuklara sağlıklı bir öğün yedireyim diyenler; misafir masasına güzel bir soğuk meze-salata daha koyayım diyenler; ben yemek yapmayı bilmem, şöyle kolayca pratik ama doyurucu bir tarif olsa diyenler; öğrenciyiz, fırınımız yok, öyle alengirli yemeklerle uğraşamayız, vaktimiz kısıtlı çabuk olsun diyenler vs. buyurun işte sizler için bu tarif :)

PATATESLİ SEMİZOTU SALATASI TARİFİ

malzemeler:
    • 1 demet semizotu
    • 3 adet haşlanmış patates
    • 2 adet salatalık
    • 2 su bardağı süzme yoğurt(ya da susuz kısmı)
    • 3 diş sarımsak
    • tuz
    • zeytinyağı
    • pul biber, isteğe bağlı nane
    PATATESLI SEMIZOTU SALATASI TARIFI

    PATATESLI SEMIZOTU SALATASI nasıl yapılır?

    1. Patatesleri küp keselim
    2. Semiz otlarını ayıklayıp, yıkayıp, kurutalım veya iyice süzdürelim
    3. Patateslerin üzerine doğrayalım
    4. Biraz tuz ve zeytinyağı gezdirelim üzerine
    5. Sarımsağı yoğurtla karıştıralım ve sebzelerin üzerine kaşıkla gelişi güzel dökelim
    6. Nane ve pul biber serpiştirelim
    Afiyet olsun

                7 yorum:

                durme durme dedi ki...

                Bu günlerde ben de bolca tüketiyorum, semiz otuyla tazeleniyorum, tarif nefis, elinize sağlık. sevgiler...

                Adsız dedi ki...

                Semizotu salatasını genelde bu şekilde yapıyorum bende. Doyurucu nefis bir salata. Ellerinize sağlık.

                Unknown dedi ki...

                Semizotu ve patates iki sevdiğim lezzet birarada,bir gün bende böyle denemek isterim.Ellerine sağlık...

                Adsız dedi ki...

                gavurun memleketinde semiz otu bulamiyoruz ne yazikki

                belgin kıral dedi ki...

                Ispanaklı da yapabilirsiniz, üzülmeyin :)

                Kiraz dedi ki...

                Harika bir tarif , cok tesekkür ederim. Acaba bir demet semizotu yaklasik kac gram geliyor. Cünkü benim bahcemde bol miktarda bulunuyor
                Harika yeni tariflerinizi heyecanla bekliyorum.
                Not: Kirmizi Pancar ile yapilabilecek tariflerinizi de rica ediyorum
                Kiraz

                belgin kıral dedi ki...

                Sevgili Kiraz, beğendiğine sevindim. Semiz otu topraklı -topraksız gramajı değişir. Sen hangi miktarda yapacağını belirlemek için soruyorsan, tek elinle tutabileceğin miktar bu salata için yeterli olur diyeyim sana..Kırmızı pancar soslu semiz otu tarifi de var sitede, salatalar bölümünden bulabilirsin.Başka tarifleri de daha sonra eklerim zaman içinde, sevgilerimle:)

                Related Posts with Thumbnails