3 Mayıs 2013 Cuma

MERCIMEKLI KOFTE CORBASI TARIFI

MERCİMEKLİ BULGUR KÖFTESİ
MERCİMEKLİ BULGUR KÖFTESİ
Mercimekli köfte, sebze sevmeyen ama et, hamur ve baklagillere bayılan oğlumun sevdiği yemek grubuna giriyor. Yeşil mercimek başlı başına son derece faydalı bir baklagil olduğu için hemen her hafta olabildiğince çeşitlendirerek pişirmeye çalışıyorum ben de. Bulgur köftesi ilavesiyle pişirdiğim bu yemek de yeşil mercimek yemekleri içinde sanırım en beğenileni oldu.
Mutlaka deneyin, beğeneceğinizi düşünüyorum..

MERCİMEKLİ KÖFTE ÇORBASI TARİFİ

malzemeler:
köfte için:
  • 1 su bardağı köftelik bulgur(ince)
  • 1 su bardağı sıcak su (ıslatmak için)
  • 1 yumurta
  • 4 yemek kaşığı un
  • tuz, karabiber, kimyon
Ayrıca:
  • 1 su bardağı ıslatılmış yeşil mercimek
  • 2-3 kaşık zeytinyağı veya 1 kaşık tereyağı
  • 1 adet kuru soğan
  • 1 tatlı  kaşığı dolusu salça 
  • Tuz, pul biber, nane
  • Sıcak su

MERCİMEKLİ KÖFTE ÇORBASI nın yapılışı:

  1. Öncelikle bulgur köftelerini hazırlamalıyız.
  2. Bunun için bulgurun üzerine sıcak suyu döküp ağzını kapatalım ve bir kenarda bekletelim
  3. O arada yemeklik doğradığımız soğanları yağda hafifçe sarartalım
  4. Üzerine salçayı ilave edelim ve onu da kavuralım
  5. Çorba kıvamında olmayacak, sulu yemek kıvamında olacak kadar suyumuzu ve tuzumuzu ekleyip mercimekleri 15 dakika haşlayalım
  6. yumuşayan bulgurun üzerine yumurta, un ve naharatları ekleyelim, yoğuralım
  7. Elimizi ara ara ıslatarak fındık kadar köfteler yapalım
  8. Tepsiye un serperek köfteleri üzerinde biriktirelim
  9. Haşlanan mercimeklerin üzerine köftelerden göz kararı istediğimiz miktarda ekleyelim ve  on on beş dakika daha pişirelim.
  10. Üzerine tereyağında nane ve pul biber ekleyip, karıştırıp altını kapatalım

Not:
---1) Artan köftelerinizi kilitli poşete koyup deepfreezde saklayabilir ve gerektiğinde pratikçe kullanabilirsiniz. Mesela hemen her şeyi aynı yapıp, mercimek yerine ıspanak kullanabilirsiniz :)
---2) Mercimeği geceden bolca ıslatıyorum ben ve birer kullanımlık poşetleyip dondurucuda saklıyorum, acil durumlarda eğer ikisi de hazırsa bu yemeği pişirmem toplamda on beş dakika sürmüyor bile :)

Afiyet olsun


2 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

mercimekle köfteyi yanyaa düşünmemiştim ama nefis görünüyor canım.çok beğedim.ellerine sağlık.sevgiler.

saniye dedi ki...

çok güzel bir lezzeti var, beğendim..bebeğim bayılarak yedi sağolun

Related Posts with Thumbnails