18 Mayıs 2013 Cumartesi

FAVA TARIFI

FAVA TARIFI

Sevgili komşum Sengül ablamın yapıp gönderdiği nefis fava tarifi. Ortası olmayan bir yemektir bilirsiniz..Seveni çok sever, sevmeyeni de ağzına koymaz.. Yıllarca ben de ailem de bu gruptaydık. Ben blog ve yemek tariflerinin içine düştükten sonra yavaş yavaş farklı tatlara açtım kendimi. Ama hem eşim, hem de oğlum Hitler yeniden dirilip de karşılarına çıkmış gibi davrandılar bu masum tabağa :( Ben de kendini aşmış bir yemek yazarı olarak, "kendim tatmadan sizlere karşı nasıl yorum yazabilirim" düz mantığıyla giriştim ve sanırım tümünü evet sadece BEN yedim :)
Tarifi kendim yapıp sizlerle paylaşmayı çok isterdim; aşamaları gördüğünüz gibi hiç de zor değil, aksine son derece pratik bir meze.. Aşamalı olarak kolayca yapılabilir. Amma velakin yaptığım zaman sanırım tümünü yine ve sadece benim yemem gerekeceğinden bu girişime henüz hazır hissetmiyorum kendimi.
Belki bir misafir sofrası için hazırlayabilirim ama ona da cesaret edemiyorum dedim ya, kesin çizgilerle ayrılan fanları ve fobistleri var; masada tek el sürülmeyen gariban olarak da kalabilir(Yüzde elli oldukça yüksek bir ihtimal!) :(
Evet sözün özü, şimdilik Sengül ablamın bize ve tabii size gönderdiği tabakla baş başasınız.. Daha sonrasını şimdilik bilemem :)
Haaa söylemeden edemiyeceğim, ben artık seven gruptayım :)
Buyurun bu güzel favanın tarifine geçelim şimdi :)

FAVA TARIFI

malzemeler:
  • 1 su bardağı kuru iç bakla
  • 1 orta boy soğan
  • 1  çay bardağı zeytinyağı
  • 1/2  limon suyu
  • 1 adet kesme şeker
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1/2 çay bardağı daha zeytinyağı
  • tatlı toz biber,dereotu 

FAVA nasıl hazırlanır?

  1. Baklaları bir gece önceden suya koyup bekletelim
  2. Ertesi gün bu suyu dökelim.
  3. Soğanı küp doğrayıp 1 çay bardağı zeytinyağında hafif sarartalım
  4. Üzerine baklaları, tuzu ve şekeri ekleyelim
  5. Baklaların üzerini bir parmak geçecek kadar( yaklaşık 4 su bardağı su) koyalım
  6. Baklalar iyice yumuşayana kadar pişirelim ve altını kapatıp limonunu ve kalan 1/2 çay bardağı zeytinyağını ekleyelim(*Bu aşamada içine ince doğranmış dereotu eklenmesi tavsiye ediliyor, denemek isteyenlerin bilgisine)
  7. Daha sonra el blenderı ile ezelim.Ezdiğimizde çok koyu değil hafif sulu lapa kıvamında olması gerekiyor. O yüzden pişme sırasında suyu az gelirse çok az sıcak su ekleyebiliriz.Çünkü her pişme baklanın cinsi ve pişme süresi farklıdır
  8. Dikdörtgen borcamı hafifçe ıslatalım ve ezilmiş olan favayı güzelce yayalım
  9. Soğuduktan sonra üzerini streçleyelim ve buzdolabında bir gece beklettikten sonra kareler halinde dilimleyip dereotu ile süsleyerek servis yapalım (Sengül ablam bu aşamada toz biber kullanmış )

Afiyet olsun


5 yorum:

bilge dedi ki...

Bizim ev fava sevenlerdendir. Genelde de her misafire yaptığım gibi özellikle yılbaşı sofrasında olmazsa olmazlardandır fava. Ben düdüklüde yapıyorum ve blenderden geçirdikten sonra ince kıyılmış dereotunu içine atıp karıştırıp, bir taşım daha kaynattıktan sonra kalıba döküyorum. Yapanın eline sağlık.

belgin kıral dedi ki...

Sizlere de afiyetler olsun, ben de kendim yaptığımda dereotunu içine katmayı düşünüyorum. O ayrıntıyı da eklemeliyim, hatırlatmanıza çok sevindim :) teşekkür ederim

Şehnaz dedi ki...

ben çok severim..ama açık bir tarif yoktu..teşekkürler..

Unknown dedi ki...

ellerine sağlık
sevgiler

Adsız dedi ki...

Baklalari islattiktan sonra kabuklarini soyuyormuyuz yoksa gerek yokmu blender ile halloluyor mu? Tesekkurler

Related Posts with Thumbnails