5 Mayıs 2013 Pazar

TAZE TARHANA CORBASI TARIFI

TAZE TARHANA CORBASI TARIFI

Bizim evde en sevilen çorbalardan biridir taze tarhana çorbası..Bunu yıllar evvel bir arkadaşımdan öğrenmiştim, kendisi de kayınvalidesinden öğrenmiş; o zaman hiç ismi nedir diye sormak aklıma gelmemişti.. Ben de kendimce salçanın verdiği hafif ekşimtrak lezzetten dolayı taze tarhana diye adlandırıp, isim annesi oldum. :) Ama aslında o bir yoğurt çorbası versiyonu..Çok lezzetli, hele de tavuk suyuyla yaparsanız...Et suyu bulyonlarını evime sokmadığım için, fırsat buldukça daha doğrusu üşenmedikçe yapıp iri buz kalıplarıyla veya buz torbalarına doldurarak dondurucuya koyuyorum, yemeklerimin lezzetini artırıyor. Size de tavsiye ederim.
Geçelim bu güzel yoğurt çorbasının veya tarhana çorbasının tarifine :)

TAZE TARHANA ÇORBASI TARIFI

malzemeler:
  • 2-3 kaşık zeytinyağı veya 1 kaşık tereyağı
  • 1 dolu tatlı kaşığı domates salçası
  • 1 silme tatlı kaşığı biber salçası
  • 1 büyük kase dolusu yoğurt
  • 1 dolu yemek kaşığı un
  • tuz
  • pul biber
  • 5 su bardağı su veya tavuk suyu 

TAZE TARHANA ÇORBASI nın yapılışı:

  1. Tenceremizde yağımızın üzerine salçaları koyalım ve karıştırarak kızdıralım
  2. Yoğurdun içine unu  katıp tel çırpıcıyla iyice karıştıralım
  3. Biraz sulandırıp tenceremize ekleyelim
  4. Yeterince suyunu da koyup ara ara karıştırarak kaynatalım ve tuzunu bu aşamada ekleyelim
  5. Suyunu kontrol edelim az veya fazlaysa çorba kıvamı almasını sağlayalım
  6. Dikkat :Yoğurtlu çorbalar kaynadıktan sonra fazla pişirilmez, yoğurt kesilebilir.

Afiyet olsun

4 yorum:

Unknown dedi ki...

Misss ellerine sağlık...

Unknown dedi ki...

şifa çorbası ellerine sağlık
sevgiler

Adsız dedi ki...

Belki bilirsiniz size tanışayım dedim bende tarhana var epey önce vermişti komşum köy tarhanası dedi ama ben o şekilde bilmediğim için yapamadım tarhana hamur şeklinde toz halinde değil nedense o nasıl çorba yapılır ki

belgin kıral dedi ki...

Canım benim, farklı pişirme yöntemi var mı bilemiyorum..Şu usulde deneyebilirsin istersen:Tarhanaları 3-4 saat önceden soğuk suya koymalısın. İlk yarım saat suda kaldıktan sonra o suyunu döküp tekrar suya koyarak 2,5-3 saat kadar daha ıslatmaya bırakmalısın.
Daha sonra bunları elinle veya çatalla mıncıklayarak iyice dağılmasını sağla.
Soğanları sıvı yağda pembeleştir, bir diş sarımsak da ekle.
üzerine tarhanaları suyu ile beraber ekle.
Kaynar su koy ve tuzunu ekle
yarım saat pişsin.
Suyunu kontrol et, koyulaşırsa kaynar su ilave edebilirsin.
Piştikten sonra tereyağında nane ve pul biberi kızdırıp üzerine dök.

umarım beğenirsin biz tarhanayı top yapmadığımız için bu usulü sadece komşumdan duyduğum kadarıyla aktarabiliyorum, sevgilerimle :)

Related Posts with Thumbnails