2 Mayıs 2013 Perşembe

LORLU KURABIYE TARIFI (IZMIR KURABIYESI)

LORLU KURABİYE (İZMİR KURABİYESİ)
LORLU KURABİYE (İZMİR KURABİYESİ)
 Emine Beder in kitabından birebir uyguladığım bir kurabiye tarifi..Benim sevdiğim gevrek ve ağızda dağılan kurabiye modunda olmasa da lezzetini sevdim ben..Lordan dolayı daha yumuşak bir hamur yapısına sahip. İçine rahatlıkla krema doldurulabilir. Hani krema dolgulu kurabiye yaparız ya, ondan  ..
Bu kadar bilgi verdikten sonra kurabiyenin tarifine geçelim isterseniz :)
Çayla çok güzel gidiyor, sahi bir de lorlu kurabiyenin çocuklar için çok besleyici olduğunu belirtmeliyim...

LORLU KURABİYE TARİFİ (İZMİR KURABİYESİ)

malzemeler:
  • 2 yumurta
  • 2 su bardağı şeker
  • 1/2 kg tuzsuz lor peyniri
  • 250 gr yumuşak tereyağı (veya margarin)
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • aldığı kadar un
  • üzerine serpmek için pudra şekeri

LORLU KURABİYE (İZMİR KURABİYESİ) nin yapılışı:

  1. Hamur yoğurma kabına yumurtaları, lor peynirini, yağı ve şekeri koyup krema kıvamına gelene kadar yoğuralım
  2. Un ve kabartma tozunu azar azar ekleyerek kulak memesi kıvamında ve ele yapışmayan bir hamur elde edelim
  3. Hamurdan yumurta iriliğinde parçalar koparıp yuvarlak şekiller verelim
  4. yağlı kağıt serdiğimiz tepsimize dizelim
  5. Isıtılmış 180 derecelik fırında üzerleri beyaz kalacak şekilde pişirelim
  6. Fırından alınca sıcakken üzerlerine pudra şekeri eleyelim


Afiyet olsun

kurabiye, kurabiyeler,kurabiye tarifleri

4 yorum:

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık çok güzel görünüyor.Sevgiler...

mutfagabuyrun dedi ki...

kıyır kıyır harika görünüyor canım.ellerine sağlık.sevgiler.

Unknown dedi ki...

Lorlu kurabiyeyi çocukluğumdan beri çok severim.
Aldım bir tane..
Ellerine sağlık canım:)

Fulya Süzen dedi ki...

Merhabalar,
Çok severim, hafif ve lezzetli bir top kek derim ben buna, sayfamda da paylaşmıştım:)
Ben de sizi beklerim ziyarete ve katılırsanız çok mutlu olurum.
fulyapimlezzetler.blogspot.com
Sevgiler...

Related Posts with Thumbnails