5 Mayıs 2013 Pazar

IRMIKLI ETIMEK TATLISI TARIFI

IRMIKLI ETIMEK TATLISI
IRMIKLI ETIMEK TATLISI
Çok hafif ve lezzetli bir tatlı irmikli etimek tatlısı..Hep yaptığımız normal muhallebi yerine bu kez irmikli muhallebi yapıyoruz, lezzetine lezzet katıyoruz. Çok güzel oluyor, yiyenler çok beğeniyor, ben de size tavsiye ediyorum :) Tabii şeker yemenizi asla tavsiye etmiyorum ama tatlı seviyorsanız en azından bu yağsız tatlıyı tercih etmenizi salık veriyorum sadece ..
Geçelim irmikli etimek tatlısının tarifine...

İRMİKLİ ETİMEK TATLISI TARIFI

Malzemeler:

İrmikli muhallebi:
1 lt süt
8 kaşık irmik
9-10 kaşık şeker
1 paket vanilya

Şerbeti:
1,5 su bardağı şeker
1,5 su bardağı su

Üzeri:
1 poşet krem şanti
1 su bardağı soğuk süt

Ayrıca:
1 paket tuzsuz etimek

IRMIKLI ETIMEK TATLISI nın yapılışı:

  1. Öncelikle şekeri tenceremize koyalım ve ocağın altını açıp karıştırarak şekeri eritelim
  2. Aman dikkat fazla yanarsa tadı acılaşır. Suyu dikkatli bir şekilde patlayıp kendimizi yakmadan dökelim
  3. Kısık ateşte şekerin erimesini sağlayıp altını kapatalım ve bir kenara alalım
  4. Etimekleri dikdörtgen borcama yatay olarak dizelim
  5. Üzerine şerbeti dökelim
  6. Muhallebi malzemelerini karıştırarak pişirelim ve etimeklerin üzerine düzgünce yayalım
  7. Krem şantiyi soğuk sütle kar kıvamına gelene kadar mikserle çırpalım
  8. Ilıyan muhallebinin üzerine düzgünce yayalım.
  9. Buzdolabında bir iki saat soğuttuktan sonra süsleyerek servis yapalım

Afiyet olsun

5 yorum:

Asyadan Esintiler dedi ki...

ayy olsa da yesem şimdi.nasıl da güzel ve lezzetli görünüyor öyle.ellerine sağlık.

tatlı sefam dedi ki...

elıne sağlık serbert cok guzel bır tat verır

mutfagabuyrun dedi ki...

etimekli tatlıları çok severim canım.ellerine sağlık.nefis olmuş.sevgiler.

Adsız dedi ki...

Ben sekeri cok sevmedigim icin 7 kasik seker attim. Etimek serbetini de 1 bardak sekere 2 bardak su seklinde yaptim su an deniyorum umarim guzel olur

Zeynep Alpsoy dedi ki...

Ben sekeri cok sevmedigim icin 7 kasik seker attim. Etimek serbetini de 1 bardak sekere 2 bardak su seklinde yaptim su an deniyorum umarim guzel olur

Related Posts with Thumbnails