25 Mayıs 2013 Cumartesi

DAMLA SAKIZLI KURABIYE TARIFI

DAMLA SAKIZLI KURABIYE TARIFI
Kurabiye...
Sevenlerine tadını çok sevecekleri bir kurabiye tarifi daha... Ağzınızda dağılan, gevrek ve leziz bir kurabiye çeşidi damla sakızlı kurabiye. Çayın yanında, kahvenin yanında, arkadaş toplantısında, akşam ailenizle, çocuklarınıza ve arkadaşlarına... Say say bitmez. Kurabiye sanırım vazgeçebileceğim bir şey değil :) Lütfen vazgeçmek zorunda da kalmayayım. İnşallah yani :)
Şimdi kurabiyemizin tarifine geçeyim

DAMLA SAKIZLI KURABİYE TARİFİ

Malzemeler :

  • 1/2 paket tereyağı-125 gr ( yumuşak olacak )
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 1 paket damla sakızlı muhallebi(toz halinde kullanılacak)
  • 1 yumurta
  • 1 kahve fincanı buğday nişastası
  • 1/2 kahve fincanı pudra şekeri
  • 1 paket kabartma tozu
  • Aldığı kadar un

DAMLA SAKIZLI KURABIYE nasıl yapılır?

  1. Geniş bir kabın içine unumuzu ve kabartma tozumuzu eleyelim. 
  2. İçine damla sakızlı muhallebiyi ve oda sıcaklığındaki tereyağını ve sıvıyağı ilave edelim. 
  3. Yavaş yavaş yoğurmaya başlayalım. 
  4. Daha sonra içine pudra şekeri ve yumurtayı da ilave edip fazla sert olmayan,kolay şekillendirilebilir  bir hamur elde edelim. 
  5. Hamurdan cevizden küçük parçalar alıp elimizle şekil verelim. 
  6. Yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsisine kurabiyelerimizi dizelim. 
  7. 180 C fırında beyaz kalacak, hafif pembeleşecek şekilde pişirelim

Afiyet olsun

6 yorum:

Unknown dedi ki...

Ayy lezzetini tahmin ediyorum ellerine sağlık elimi uzatıp almak istedim:)sevgiler...

bilge dedi ki...

Çok değişik bir tarif. Damla sakızlı gerçekten güzel olur. Çeşmeyi anımsattı bana. Eline sağlık.

Pumpulininmutfagi dedi ki...

Çok güzel bir tarife benziyor
Ellerinize sağlık
Sevgiler:)

Unknown dedi ki...

Merhaba yorumlarınız hep olumlu olmuş sanırım bazı hataları sadece ben yazacağım.Malzemelerde yazan buğday nişastası ve sıvı yağ tarifler kısmında yazmıyor ve buğday nişastası gramaj olarak fincan yazıyor sanırım kahve fincanı ama emin olamadım tabi. İkinci ve bana kalırsa en büyük sorun sakızlı muhallebinin ayrıntısız olması. Örneğin muhallebi hazır toz karışım mı olmalı yoksa ev yapımımı mesela benim kullandığım muhallebi kıvamı tarifteki malzemelere uygun değilmiş maalesef tarifim tutmadı olmamış hamuru atmak zorunda kaldım. Benim gibi tarife başlamadan, tarifi kontrol etmeyenler olabilir sanırım onlar için tecrübe olurum.

belgin kıral dedi ki...

Merhaba sevgili Ceylan Sirmen,
Üzüldüm hamurunuzu atmak zorunda kalmanıza:( Tarifleri verirken ayrıntılara aslında özlellikle çok dikakt etmeye çalışıyorum. Bazen öğrenciler, bazen yeni evli mutfakla yeni tanışan arkadaşların da uygulayacaklarını düşünüp fazlasıyla ayrıntıya giriyorum..Ama bazı şeyleri atladığım da oluyor :( İnsanız neticede..Herkesi kurabiye yapmayı biliyor gibi düşünüyorum sanırım..!! Bundan sonra daha da dikkatli olmaya çalışacağım..sevgilerimle

Unknown dedi ki...

Tabi insanlık hali yanlış anlamayın ben sizi suçlamıyorum sadece fark ettiklerimi yazmak istedim baktım kimse yazmamış. Sanırım tarifi tutturamamanın telaşıyla biraz kaba davrandım. Bende şunun için özür diliyorum muhallebi hakkında ayrıntı vermişsiniz hazır toz karışım olduğunu yazmışsınız buda benim gözümden kaçmış. Ayrıca ilgilenip cevap verdiğiniz içinde çok teşekkür ederim. Hoşçakalın.

Related Posts with Thumbnails