22 Mayıs 2013 Çarşamba

MEYHANE PILAVI TARIFI

MEYHANE PİLAVIMEYHANE PİLAVI
 Sanırım herkesin sevdiği güzel bir yemek tarifidir meyhane pilavı...Çok sık olmasa da özledikçe, malzemeleri tam buldukça yapmaya çalışıyorum.. Kışın da bu güzel pilavı yapabilmek için yazdan bol bol hazırladığım domates konservelerimden faydalanıyorum.. Biberleri de ince ince doğrayıp buzdolabı poşetlerinde deepfreeze atıyorum. Kışın hemen her yemeğimde yaz ürünleri kullanıyorum, oldukça kolaylık oluyor hem de..Nohutlar ise, haşlayıp donduruyorum. Denemenizi tavsiye ederim..
Evet geçelim bu güzel yemek tarifimize, bu da benim usulümle meyhane pilavı işte :)

MEYHANE PİLAVI TARİFİ

**Bereketli bir yemek tarifidir. Kalabalık değilseniz ölçüleri yarıya indirmenizi tavsiye ederim
malzemeler:
  • 2 su bardağı pilavlık bulgur
  • 1 adet soğan
  • 2-3 diş sarımsak
  • 2 adet domates
  • 2 adet yeşil biber
  • 1 su bardağı haşlanmış nohut
  • 1 dolu tatlı kaşığı domates+biber salçası karışımı
  • 2 yemek kaşığı tereyağı
  • 1/2 çay bardağı zeytinyağı
  • 4 su bardağı su
  • 1 er çay kaşığı pul biber, karabiber, kuru nane
  • 1 tatlı kaşığı tuz 

MEYHANE PİLAVI nasıl yapılır?

  1. Sıvıyağı, tereyağını, sarımsak ve yemeklik doğranmış soğanları yayvan bir tencereye alıp hafif pembeleştirelim
  2. Minik doğradığımız domatesleri, biberleri ekleyip biraz pişirelim
  3. Salçaları ilave edelim, bir iki karıştıralım
  4. Bulguru ekleyelim tekrar iyice karıştıralım ki salçayı bulgur iyice emsin.
  5. Ardından nohutları ekleyelim(nohutlar ezilmesin diye sonradan ekliyoruz)
  6. Artık suyunu, tuzunu ve diğer baharatlarını ekleyebiliriz.
  7. Orta ateşte kaynamasını bekleyip kapağını kapatalım ve kısık ateşte suyunu çekene kadar pişirelim ve ocağı kapatalım
  8. Üzerine bir kağıt havlu kapatalım ve dinlenmeye bırakalım
Afiyet olsun

Not: 
  • Tavuk bulyon  vs. ben kullanmıyorum, siz kullanıyorsanız tuz ölçüsünü yarıya indirin
  • Biberlerin acılığını kontrol etmeyi unutmayın, baharatlarla birlikte yemeğiniz yenmeyecek hale gelmesin :)

13 yorum:

Asyadan Esintiler dedi ki...

ellerine sağlık canım.çok severim.sevgilerimle..

bilge dedi ki...

Çok severiz ve sıkça da yaparım. Ama ben sarımsak ve nane koymam. Bir de öyle deneyebilirim. Değişiklik olur. Eline sağlık.

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Bana bulgur ve nohut olsun da gerisi hiç mühim değil :)

Enfes görünüyor, ellerine sağlık canım.

Unknown dedi ki...

Canımın içi her geldiğimde sayfan daha bir değişik oluyor:)))Bayılırım bu nefis pilava ellerine sağlık sevgiler...

Yağmur İpar Yemeksohbetleri dedi ki...

Benim meyhane pilavım demişsiniz bende tariflerime öyle başlıklar atıyorum. Yoksa sesler yükseliyor manasızca. Sonuçta herkes bildiği ve sevdiği gibi yapıyor. ;-) Bulyon kullanmamanıza çok sevindim. Zira bir gurme bana bildiğin zehir kelimelerini kullandı. Evde bol bol olmasına rağmen sponsor göndermişti. Kullanmadan tamamını paketiyle attım çöpe. En güzeli. ;-)

Bloğumu ziyaretinize çok sevindim. Tekrar beklerim. Sevgiler. ;-)

Unknown dedi ki...

Çooook güzel görünüyor,ellerinize sağlık,bulgurun girdiği her yemeğe bayılırım,bu da onlardan biri,sevgiler...

Mutfak Dili dedi ki...

Cok ama coook guzel gozukuyor. Elinize saglik olsun..
Resimler de harika. Masallah

Pam dedi ki...

It looks delicious.

Unknown dedi ki...

Güzel

belgin kıral dedi ki...

:)

Adsız dedi ki...

thanx

Aysel dedi ki...

benim de severek ve beğenerek yaptığım bir pilav gerçekten çok lezzetli oluyor.

belgin kıral dedi ki...

Sevgili Aysel, beğenmenize çok sevindim..Afiyet olsun :)

Related Posts with Thumbnails