24 Mayıs 2013 Cuma

HASHASLI MEKIK POGACA TARIFI

HASHASLI MEKIK POGACA TARIFI
HASHASLI MEKIK POGACA TARIFI
HASHASLI MEKIK POGACA TARIFI
 Bugün arama motoru kelimelerim arasında "bekledikçe güzelleşen poğaça" ifadesini gördüm..! Önce bir şaşırdım, sonra hoşuma gitti ve içimden "gel, gel işte tam burada burada" diyesim geldi..Ama o başka bir yere bakıyordu maalesef :) Umarım tekrar gelir ve bu yazımı görür :)

Çok nefis, gönlümde ve tarif defterimde şimdiye kadar yaptıklarım arasında bir numarada olan, kabartma tozu ile yapılmasına rağmen, ertesi gün de lezzetini koruyan haşhaşlı mekik poğaçalarım çıktı bugün sahneye..Neden bu kadar geç diye sormayın.. 2-3 yıl ara verince böyle oluyor..
Dönüşten beri o kadar tarif birikmiş ki ancak sıra geldi işte...
Mutlaka ama mutlaka denemenizi tavsiye edeceğim bir poğaça tarifi bu. İçeriği de biraz ondan biraz bundan, "evde o yok şundan koyayım" diyerek oluşturulan; tadına bakınca da koşup kağıda kaleme sarılınan; o gün bugündür defalarca yapılan, her seferinde mutluluk veren; markette süt kremasını görünce bu poğaçalar aklıma gelip hemen sepete atılan güzel mi güzel hamur işi işte..
Yapın, deneyin, pişman olmazsınız.. :)

HAŞHAŞLI MEKİK POĞAÇA TARİFİ

malzemeler:
  • 150 gr yumuşak tereyağı
  • 1 adet yumurta
  • 1/2 su bardağı süt
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 2 paket kabartma tozu
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 1/2 paket süt kreması 
  • Aldığı kadar un
İçi:
  • 3 orta boy patates
  • 1 çay bardağı kaşar rendesi
  • tuz, karabiber
Üzerine:
  • yumurta sarısı
  • haşhaş

HAŞHAŞLI MEKİK POĞAÇA nasıl yapılır?

  1. Patatesleri haşlayalım, tuz ve karabiber ekleyip karıştıralım ve biraz soğutalım. 
  2. Kaşar rendesini ekleyelim.
  3. Hamur malzemelerinin hepsini,unu azar azar ekleyerek ele yapışmayacak ama yumuşak kıvamda bir özlü hamur yoğuralım.
  4. Hamurdan küçük mandalina kadar parçalar alıp,avucumuzda azıcık açalım.
  5. Patatesten bir tatlı kaşığı koyalım ve iki kenarı yukarıda birleştirelim ve kapatalım
  6. Yağlanmış tepsiye dizip üzerlerine yumurta sarısı sürüp haşhaş serpelim
  7. 200 derecede ısınmış fırında kızarana kadar pişirelim

Afiyet olsun

 *****Tek dikkat edeceğiniz şey hamurunuz sert olmasın, yumuşak kararda, elinizde rahatça yuvarlayabiliyorsanız (ama çok gevşek de değil) un eklemeyi kesiniz..*****

8 yorum:

Unknown dedi ki...

Çok lezzetli görünüyor ellerine sağlık haşhaşı çok seviyorum sevgiler...

bilge dedi ki...

Tepsi muhteşem görünüyor, ellerine sağlık.

Handan Çuhadar dedi ki...

elinize sağlık çok güzel görünüyorlar...

Nursevin SÖNMEZ dedi ki...

eLLERİNİZE SAĞLIK. aRA VERME SEBEBİNİZİ KAÇIRDIM SANIYORUM. ama iyiki döndünüz. Ben yeniyim henüz. Artık bu kadar güzel şeyleri nasıl yaparım bilemiorum. İçine girince bırakmakda zor oluyor.:)

belgin kıral dedi ki...

Hepinize çok teşekkür ederim, ziyaretiniz de beğenmeniz de beni çok mutlu etti :)
Nursevin ciğim,hikayem çok uzun; hiç de keyifli değil maalesef :( 400 tariften sonra çok yorulduğumu ve gerçek dünyaya az vakit ayırdığı farkedip bir mola istedim; işte bu zamanda ama istekli buldum kendimi :)
Gerekiyordu...

Kiremithanem dedi ki...

Gercekten cok lezzetli bir goruntu var ekranda :) ellerinize saglik.

zeymurancafe dedi ki...

ellerıne sağlık sefertası nefıs gorunuyor,sevgiler..

pratik tarifler dedi ki...

sunum, tarif, malzeme ölçüleri muhteşem. inanıyorum tadı da öyledir
bu da benim haşhaşlı gül poğaça tarifim :)

Related Posts with Thumbnails