16 Mayıs 2013 Perşembe

KOFTELI ISLIM KEBABI TARIFI

KOFTELI ISLIM KEBABI TARIFIKOFTELI ISLIM KEBABI TARIFIKOFTELI ISLIM KEBABI TARIFI
 İslim kebabının köfteli hali çok güzel bir ana yemektir, tek başına yemektir, biraz uğraştırır ama yemesi çok keyiflidir..En güzel yemek tarifleri listemde sanırım en üstlerde yer alır. Önümüzdeki günlerde kuşbaşı etle yapılan islim kebabı tarifini de yemek tarifleri listeme ekleyeceğim ..Denemeniz ve beğenmeniz dileğiyle :)

KÖFTELİ İSLİM KEBABI TARİFİ

malzemeler:
  •  1 kg uzun kemer patlıcanı
  • 2-3 tane çarliston biber
  • 3-4 adet küçük domates
  • zeytinyağı
köfte için:
  • 1/2 kg kıyma
  • 1 adet soğan
  • 2-3 diş sarımsak
  • 3 dilim ekmek içi
  • tuz, karabiber
  • 1 adet yumurta
sosu:
  • 2-3 domates veya 1 yemek kaşığı salça
  • zeytinyağı
  • 1 çay bardağı su

KÖFTELİ İSLİM KEBABI nasıl yapılır?

  1. Patlıcanları ince uzun boyuna dilimleyelim ve tuzlu suya batıralım ve bekletelim
  2. Diğer tarafta köfte malzemelerini karıştırıp iyice yoğuralım
  3. Yuvarlak köfteler yapıp yağsız tavada arkalı önlü pişirelim
  4. Patlıcanları sudan alıp yıkayıp çok iyi kurulayalım
  5. Kızgın yağda hafifçe kızartalım( ben kızartmadan yapmayı tercih ettim, daha önce de bir kaç kez anlatmıştım; az yağda kısık ateşte ağzı kapalı olarak yumuşatıyorum her iki yüzünü)
  6. Bir tabağın içine iki patlıcan şeridini artı şeklinde koyalım
  7. Ortasına bir köfteyi koyup fırın tepsisine yerleştirelim
  8. Tümünü hazırlayıp bir kenara alalım
  9. Sosu için domatesleri rendeleyelim, yağda biraz pişirip, suyunu koyup, tuz atalım ve bu sosu patlıcanların üzerine gezdirelim..
  10. (Salça kullanırsanız sulandırıp biraz zeytinyağı ilavesiyle kaynatıp üzerine aynı şekilde gezdirin.)
  11. 200 derecede ısınmış fırında 10 -15 dakika pişirelim
  12. Çıkarıp her topun üzerine bir dilim domates, bir dilim biberi kürdanla tutturup tekrar beş dakika daha fırında tutalım. (Domates ve biberler yanmasın diye)
Afiyet olsun


9 yorum:

bilge dedi ki...

Eline sağlık. Harika bir görüntü. Patlıcan giren her şeyi çok severim, hem de köfteli.

Unknown dedi ki...

Merhabalar:))eline sağlık harika bir lezzet patlıcanla olan bütün yemekleri çok severim nefis görünüyor :))sevgiler

belgin kıral dedi ki...

Teşekkür ederim canlar, beğenmenize çok sevindim :)

ikicocukluanneyim dedi ki...

çokk severim :) Ellerinie sağlık..

Sevgiler.

Safiye Balcı dedi ki...

Belgin hanım denedim çok güzel oldu. Ben islim kebabının köftesine kimyon ve kekik ilave ederek yaptım, elinize ve emeğinize sağlık.

belgin kıral dedi ki...

Afiyet olsun Safiye hanım, beğendiğinize çok sevindim :)

Adsız dedi ki...

Patlican kizarmadan nasi olcak ki

Adsız dedi ki...

Elinin koru. Olcak elinize saglil belgin hanim siz bunu takmayin devam

belgin kıral dedi ki...

İsimsiz yorumlara cevap yazmıyorum çoğunlukla ama bu yorum beni güldürdü. :) Cevap için teşekkürler sevgili okuyucu..sağlıkla kalın

Related Posts with Thumbnails